تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
۰
plusresetminus
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت خبر داد:

پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای درمان زوج‌های نابارور

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان زوج‌های نابارور از بیمه سلامت جیرفت پرداخت می‌شود.
پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای درمان زوج‌های نابارور
به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان کرامت رئیسی در خصوص طرح‌های حمایتی فرزندآوری گفت: تمام اقلام داروها در پوشش ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت قرار دارند و مواردی هم مورد تائید شورای عالی بیمه سلامت قرار می‌گیرند، سال گذشته سهم پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر در بخش سرپایی ۷۰ درصد بوده و ۳۰ درصد نیز برعهده بیمه شده قرار می‌گرفت.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت افزود: در بخش بستری ۹۰ درصد سهم سازمان بیمه سلامت و ۱۰ درصد هم بیمه شده پرداخت می‌شده است که با حذف ارز ترجیهی از سمت شرکت‌های دارویی و اختصاص آن به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر از ۷۰ درصد بیشتر شده و بستگی به نوع بیماری که فرد دارد پرداخت بیمه متغیر است.

وی بیان کرد: اگر مراجعه کننده جزء بیماران خاص باشد شامل پرداخت ۱۰۰ درصدی خواهد شد و با راه‌اندازی صندوقی به نام صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت ۱۰۷ بیماری جدید که جز بیماری‌های خاص و نادر بودند تحت پوشش قرار گرفتند و پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر در سهم دارویی این‌ها و سایر خدمات به صورت رایگان شده و شخص بیمه‌گر هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

رئیسی عنوان کرد: خدمات بیمه سلامت شامل افراد دارای معلولیت نیز می‌شود و خدمات شنوایی‌سنجنی، کار درمانی، خدمات توانبخشی و گفتار درمانی و برخی دیگر از خدمات فیزیوتراپی به افرادی‌که دارای معلولیت هستند نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت مطرح کرد: صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مانند بیماری دیابت و داروهای جدید خوراکی آن‌ها که در فارماکولوژی دارو آمده‌اند در تعهد بیمه قرار داد و داروهای تزریقی مانند انسولین که ۹۸ درصد در تعهد بیمه قرار دارد و بیماران هزینه بسیار ناچیزی پرداخت می‌کنند.

وی اذعان کرد: بیماران دیابتی که در سیستم بیمه نشان‌دار می‌شوند، براساس تجویزی که پزشک انجام می‌دهد میزان مصرف ماهیانه انسولین مشخص  براساس آن سهمیه انسولین به آن‌ها تعلق می‌گیرد که به صورت ۹۸ درصد هزینه در تعهد بیمه قرار خواهد گرفت.

رئیسی اظهار کرد: بیماران دیابتی که جزو یکی از آن ۱۰۷ بیماری‌های صعب‌العلاج است بسته خدماتی جدید که دارو بود به آن اضافه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان جیرفت از تبصره ماده ۹ از صندوق بیماری‌های صعب العلاج برخوردار است و تا کنون بیش از ۳هزار نفر بیمار نشان‌دار شده‌اند که دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج هستند.

رئیسی اذعان کرد: مطالبات مؤسسات طرف قراردادهای بیمه سلامت به‌موقع و به‌روز پرداخت می‌شود و در سطح ۲ که شامل بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی طرف قرارداد ما که شامل پزشک و داروخانه و آزمایشگاه است خوشبختانه پرداخت مطالبات بیمه سلامت به موقع انجام می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت اظهار کرد: مردم دسترسی سریع و آسان به خدمات الکترونیک بیمه سلامت را به طور ۱۰۰ درصدی دارند ، ضمن اینکه با سامانه شهروندی مردم می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از قبیل تمدید دفترچه که مردم می‌توانند انجام دهند و سوابق بیماری و درمانی دریافت کنند.

وی مطرح کرد: درمان رایگان برای بعضی از بیماری‌ها در پوشش بیمه سلامت وجود دارد و بعضی بیماری‌ها مثل بیماری‌های sma و بعضی از سرطان‌ها از طرف همان صندوق بیماری‌ها خاص و صعب‌العلاج درمان به صورت پوشش رایگان است.

رئیسی افزود: بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان و در مجموع بالای ۹۰ درصد جمعیت جنوب استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت در صندوق‌های مختلف قرار دارند که در شهر جیرفت ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان هزینه درمان به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت گفت: از طرفی هزینه  پنج دهک اول و بیماران خاص و مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی اگر بستری باشند، بیماران هیچ‌گونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تماماً توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی مطرح کرد: با توجه به دغدغه‌ای که مقام معظّم رهبری مدظله العالی در بحث جوانی جمعیت دارند خوشبختانه خدمات باروری در تعهد بیمه قرار گرفته و پوشش هزینه ناباروری و زوجین نابارور چه مرد و چه زن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/ امیری

منبع: پایگاه خبری تحلیلی دقیانوس https://armanekerman.ir/vdcci4qsm2bq108.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما