تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
سرپرست گروه سرود دراک گفت: نماهنگ ترور در خصوص شهدای سیزدهم دی‌ماه دقیقاً یک روز بعد از حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان توسط گروه سرود دراک به تولید رفت.
تولید اولین نماهنگ شهدای ترور در کرمان توسط گروه سرود دراک
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» گروه موسیقی دراک در جشنواره مهرآوای امسال رتبه اول را در استان کرمان کسب کرد.
محمدمهدی محمدی سرپرست گروه سرود دراک در این رابطه به خبرنگار این پایگاه خبری گفت:  گروه سرود دراک با سرود «آورتین» که شعر آن از حامد عسکری و با آهنگسازی امید رهبران بود در سومین جشنواره استانی مهرآوا شرکت کرد و حائز رتبه نخست این مسابقات شد.

 
وی ادامه داد: این کار در جشنواره مهرآوا توسط بچه‌های پایگاه بسیج شهید محمد منتظر در سه خط و پنج خط ملودی با هارمونی‌های متفاوت اجرا شد، خوشبختانه سال گذشته نیز این گروه سرود سلام قهرمان رتبه نخست را کسب کرد و این دومین سال پیاپی است که مقام اول را به‌دست می‌آوریم.

محمدی با بیان این‌که جشنواره مهرآوا با همت آفرینش‌های سپاه ثارالله استان کرمان و ارشاد برگزار می‌شود، توضیح داد: در این مسابقات ۲۱ گروه در بخش‌های مختلف ازجمله اجرای زنده به رقابت پرداختند، مقام دوم متعلق به گروه معراج دوم شد و گروه مهر وطن کرمان مقام سوم را کسب کرد.

سرپرست گروه سرود دراک بیان کرد: به‌واقع شروع و جوانه‌های ایجاد گروه موسیقی دراک از دبیرستان امام علی(ع) راه‌ انداخته شد اما مرکز اصلی فعالیت‌های گروه دراک از پایگاه بسیج شهید محمد منتظر و بچه بسیجی‌ها است.

وی با بیان این‌که سال سوم برپایی جشنواره مهرآوا است، توضیح داد: تمام گروه‌های سرود استان در جشنواره مهرآوا بعد از ارزیابی ابتدایی در شهرستان وارد این رقابت اصلی شده‌اند.

محمدی با اشاره به این‌که مقام اول تا پنجم جشنواره استانی مهرآوا وارد جشنواره فجر کشوری می‌شوند، عنوان کرد: سال گذشته در جشنواره فجر گروه سرود دراک از کرمان مقام دوم را کسب کرد و امیدواریم که امسال نیز حائز رتبه شویم، همچنین قرار است که در جشنواره رضوی سال آینده که در ۲۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود شرکت کنیم اگرچه که سال گذشته در این جشنواره رتبه دهم را کسب کردیم.

سرپرست گروه سرود دراک در خصوص دلیل کسب رتبه دهم از سوی این گروه سرود گفت: سال گذشته جشنواره رضوی قرار بود که موسیقی نواحی باشد اما گروه‌مان محتوای پاپ را تولید کرده بود و مطمئنم که اگر در حوزه نواحی اقدام کرده بودیم مطمئنم جزء سه گروه اول قرار می‌گرفتیم.

وی با تاکید بر این‌که هم‌چنان بر عقیده خود پایبندیم و افراد دارای علاقه و استعداد می‌توانند به جمع گروه دراک اضافه شوند، عنوانکرد: این گروه اکنون وارد سال پنجم شده است و خیلی از اعضایش بزرگ شده‌اند از این رو کم‌کم در حال جایگزین کردن افراد دیگری به این گروه هستیم.

محمدی با اشاره به تولید اولین نماهنگ شهدای سیزده دی توسط گروه دراک گفت: نماهنگ ترور دقیقا ۱۴ دی‌ماه روز بعد از حادثه ترور در کرمان به تولید رفت و بخش اول این نماهنگ تولید شد، اکنون وارد بخش دوم شده‌ایم و در تلاش هستیم تا در چهلم شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان رونمایی شود، تولید این‌کار با حمایت مردمی بوده است.

سرپرست گروه سرود دراک در خصوص شناخته شدن گروه دراک گفت: تلاش کرده‌ایم تا سرودهای تولیدی‌مان متناسب محتوای روز، علاقه‌مندی مردم و در سطح کشوری باشد اما این مردم هستند که می‌توانند ما را حمایت کنند، دوست داریم مسئولان کار ما را ببینند و حمایت مادی و معنوی خودشان را از این گروه داشته باشند.

وی تاکید کرد: گروه دراک به‌دنبال تولیدات فاخراست ازاین‌رو تلاش داریم که در پایتخت مقاومت سرودهای مقاومتی در سطح بالا را تولید کنیم و توانایی این‌را داریم که کارهایی از استان‌های دیگر به مناسبت‌ها و کنگره‌های مختلف تولید و میزبان این آثار باشیم کما این‌که تا کنون ۲۴ اثر تولیدی ما برای شهدا از جمله شهید سلیمانی، جمالی، کاظمی، زنگی‌آبادی و ... بوده است.
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdch-6nzx23nxwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما