تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۶
۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان:

لزوم رفع موانع پیش‌رو سرمایه‌گذارانی که ایجاد اشتغال می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: موانع از سر راه سرمایه‌گذارانی که اشتغال‌زایی می‌کنند را فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و حزبی باید برداشت.
لزوم رفع موانع پیش‌رو سرمایه‌گذارانی که ایجاد اشتغال می‌کنند
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت؛ سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان به ریاست امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری، علیرضا رحمان‌نژاد معاون امور صنایع سازمان صمت و جانشین دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، علی استوار سرپرست معاونت امورمعادن صمت کرمان، مدیران دستگاه‌های اجرائی استان و عضوکارگروه در محل معدن خان‌خاتون شهرستان بم با دستور کار بررسی مشکلات این معدن و رفع موانع صدور پروانه بهره‌برداری این کارخانه برگزار شد.

دکترحسن زاده معاون استاندار دراین جلسه اظهارکرد: معادن از حوزه‌های اصلی توسعه استان است و محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه قضایی بخشی‌نگری نداشته باشند.

وی بیان کرد: مسئولان در خط مقدم جنگ اقتصادی و سرمایه‌گذاران در سنگر کمین قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه درجنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم باید مسئولان استانی دور یک میز بنشینند و مشکلات را به‌صورت کار تیمی حل کنند.

وی ادامه داد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سعی شده تا با کمک سیستم قضایی و بسیج مهندسین مشکلات حل شود و بسیج مهندسین نیز کار ارزیابی و پیگیری مصوبات را برعهده دارد.

حسن‌زاده بیان کرد: مواردی در استان وجود دارد که باید حل شود و تا زمانی فکر توسعه‌ای نداشته باشیم اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی توضیح داد: سرمایه‌گذاران حتی در کشورهای بدون امنیت مانند آفریقا و افغانستان فعالیت می‌کنند اما متاسفانه در استان کرمان با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی تصریح کرد: چه بخواهیم یا نخواهیم توسعه استانی ما معدنی است ولی متأسفانه محدوده‌های استان ما تعطیل، بلوکه یا به مزایده گذاشته نشده است.

حسن‌زاده گفت: سازمان صمت باید در سال آینده تمام محدوده‌های استان را به‌صورت شفاف در اختیار ما قرار دهند و دلیل توقف هر کدام را هم عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این کارگروه مصوب شد تا سازمان صمت پروانه بهره‌برداری صنعتی یکساله این کارخانه را طبق ماده ۹۰ قانون معادن و با رعایت سایر قوانین و مقررات صادر کند و سازمان محیط زیست نیز در این یکسال موافقت محیط زیست تهران را به دست بیاورد و اگر نتوانست موافقت لازم را کسب کند، پروانه بهره‌برداری آن تمدید نشود.

در حاشیه این مراسم کمال سیدی قهرمان جهان در رشته ورزشی پاورلیفتینگ، مدال خود را به بابک اسماعیلی مدیرعامل ایپکو اهدا کرد.

شایان ذکر است؛ معدن سرب و روی خان‌خاتون از معادن ایپکو در منطقه ابارق شهرستان بم قرار دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchxwnz623nx-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما