تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
۰
plusresetminus
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

آغاز برداشت اولین گندم کشور در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اولین خوشه‌های گندم کشور از گندم‌زار‌های روستای تمگران قلعه‌گنج در جنوب کرمان برداشت شد.
آغاز برداشت اولین گندم کشور در جنوب کرمان
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» احمد احمدپور در آئین برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در کشور از گندم‌زارهای روستای تمگران شهرستان قلعه‌گنج اظهار کرد: ۱۲ مرکز خرید در منطقه فعال هستند که سه مرکز در سال ۱۴۰۲ توسط بخش خصوصی با همکاری تعاون روستایی برای سهولت در امر برداشت به این تعداد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه بیش‌از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کشت شده، افزود: گندم یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک است و با‌توجه‌به اهمیت امنیت غذایی منطقه و کشور، استفاده از برنامه‌های تحقیقاتی و توصیه‌های فنی تیم یاوران تولید از جمله تراکم، تاریخ و روش کاشت مناسب، استفاده بهینه کودهای شیمیایی پایه (پتاسه و فسفاته)، مدیریت مناسب آفات و علف‌های هرز، میزان برداشت قابل توجه خواهد. بود.

احمدپور تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش‌از ۱۹۰ هزار تن محصول گندم در جنوب کرمان برداشت و تحویل مراکز خرید و سیلوهای نگهداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به‌کارگیری دانش فنی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری دانش‌ فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی‌بر جهش تولید با مشارکت مردم، در ایجاد امنیت غذایی پایدار در سال جاری، حداکثر بهره‌وری از منابع آب و خاک به‌عمل آید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcc1xqsm2bq0x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین