تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
بحران آب در کرمان تراژدی ناتمامی است که با شروع فصل گرما اوج می گیرد؛ سال گذشته استاندار کرمان از پایان بحران آب تا سال 1402 خبر داد که حل این مسئله همت والای مسئولان کشوری و استانی را می طلبد. رئیس مجمع نمایندگان استان در این باره می گوید مجمع نمایندگان از همه ظرفیت های موجود خود استفاده می کند تا بتواند در جهت تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای مردم اقدامات اساسی را انجام دهد.
قفل وزارت نیرو بر 90 کیلومتر آبرسانی/ آب خلیج فارس چه زمانی به کرمان می رسد؟
به گزارش راه آرمان؛ در آستانه فصل گرما و تابستان قرار داریم و پهناورترین استان کشور با مشکل پر تکرار کمبود آب مواجه است به گونه ای که مردم در برخی از مناطق، ساعات بسیاری و حتی ممکن است چند روز با کمبود و یا نبود آب مواجه باشند و راهکار مسئولان در این شرایط، راهکار کوتاه مدت بوده است و شاهد اقدام همیشگی مسئولان در این زمینه نبوده ایم.

اواخر خرداد ماه سال گذشته بود که شهر کرمان با خاموشی ها و قطع آب پی در پی در مناطقه مختلف شهر مواجه بود؛ علی زینی وند استاندار کرمان در جمع خبرنگاران بابت خاموشی ها و قطعی آب از همه مردم استان کرمان عذرخواهی کرد و گفت: متاسفانه منابع آب شرب کرمان از سفره های زیرزمینی استحصال می شود.

پایان بحران آب کرمان، در سال 1402/ حفر 7 چاه مُسکنی موقتی برای تأمین آب شرب مردم کرمان

وی با برشمردن طرح های آبی استان که در هشت سال گذشته آغاز شده اند، بیان کرد: در این دولت برای موضوع آب کل استان تدابیری اندیشیده شده و در کل استان به صورت شبکه ای آب پایدار تامین می کنیم و کرمان در دو سال آینده از این بحران آب بیرون می آید.

در راستای حل اورژانسی بحران آب در کرمان سال گذشته هفت حلقه چاه به منظور تأمین آب شرب شهر کرمان حفر و مورد بهره برداری قرار گرفت. طاهری مدیر عامل وقت شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در آن تاریخ گفت: این سامانه آبرسانی یک مُسَکن موقت برای تامین آب شرب مردم کرمان تلقی می‌شود و در حالی که این شهر ۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد، باید به دنبال تامین آب پایدار و ماندگار برای استان باشیم.

طاهری نیاز آبی استان کرمان را ۱۳ هزار و ۵۸۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: براساس میزان توان تولید ما، متاسفانه ۲ هزار و ۴۴۱ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم که یک هزار و ۷۴۳ لیتر بر ثانیه آن به شهرها و مابقی کمبود آن به روستاهای استان برمی‌گردد.

60 درصد جمعیت شهری استان در تنش آبی قرار دارند/ وزارت نیرو قبل از اعتراض مردمی، مشکل بحران آب کرمان را حل کند

وی تصریح کرد: طول شبکه توزیع استان کرمان ۲۴ هزار و ۲۴۲ کیلومتر است و ۹۲۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب وجود دارد که در مرحله بهره برداری قرار دارند.

طاهری گفت: ۶۰ درصد جمعیت شهری استان کرمان در تنش کم‌آبی قرار دارند و تنها ۴۰ درصد جمعیت شهری این استان در شرایط وضعیت مناسب قرار گرفته‌اند.

محمد مهدی زاهدی در نطق صحن علنی در تاریخ 22 فروردین ماه امسال خود خطاب به وزیر نیرو گفت: استدعا دارم قبل از آنکه مردم اعتراض خود را بیان کنند، خود به صحنه بیایید و هر چه زودتر دستور اقدام لازم در خصوص آبرسانی به کرمان از آب خلیج فارس  از رفسنجان به کرمان که حدود 90 کیلومتر است، بدهید و اقدام لازم صورت گیرد.

عدم اراده جدی وزارت نیرو در پروژه انتقال آب به کرمان/ از تمام ظرفیت مجمع نمایندگان استان جهت تأمین آب شرب بهداشتی استفاده می کنیم

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به مسئله کمبود آب در سطح استان کرمان گفت: با توجه به حساسیتی که در موضوع بحران آب وجود داشته است، چندین نشست را با وزرای مربوطه برگزار کرده ایم و در ماه گذشته نیز با حضور مجمع نمایندگان و استاندار جلسه ای را با وزیر نیرو داشته ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: نشست هایی را با مدیران صنعتی و معدنی استان در این زمینه برگزار کرده ایم و از همه ظرفیت ها برای موضوع انتقال آب به شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان استفاده خواهیم کرد و این مهم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون آب موجود است اما متأسفانه در وزارت نیرو اراده جدی در زمینه انتقال آب وجود ندارد؛ ولی ما در این زمینه پیگیری ها و رایزنی ها را به طور مرتب انجام می دهیم تا ان شاالله بخشی از معضلات و مشکلات موجود در این عرصه را برطرف کنیم.

حسن پور خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان از همه ظرفیت های موجود خود استفاده می کند تا بتوانیم در جهت تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای مردم اقدامات اساسی را انجام دهیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcaain6649num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین