تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
علمای اهل سنت استان کرمان تأکید کردند:

اتحاد بین مذاهب بزرگ‌ترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج گفت: بزرگ‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اتحاد اقوام و مذاهب است که آنان به دعوت نظام و معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند.
اتحاد بین مذاهب بزرگ‌ترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در ایام‌الله دهه فجر و در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم. انقلابی که با روی کار آمدن آن، در چهار دهه گذشته دستاوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف به‌دست آورده‌ایم.

استقلال سیاسی، آزادی، افزایش آگاهی‌ و بصیرت مردم، مشارکت سیاسی ملت ایران در انتخابات مختلف، مقاومت و ایستادگی در دوران هشت سال دفاع مقدس، ابعاد فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری و غیره از جمله دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مردم آذربایجان حضور مردم در صحنه، نشانه حقانیت انقلاب دانستند و فرمودند « امروز حرکت انقلاب، هدف‌های انقلاب، همان چیزهایی است که در روز اول ترسیم شد و امام بزرگوار و حکیم ما آن‌ها را ترسیم کرد. این هدف‌ها با فطرت مردم هماهنگ بود، لذا مردم آن را گرفتند؛ والّا دل میلیون‌ها مردم را به یک سمتی متوجه کردن، کار عادی‌ای نیست. وقتی کسی با فطرت سخن می‌گوید، از خدا حرف می‌زند، فطرت‌ها به او متوجه می‌شود؛ «لو انفقت ما فی الأرض جمیعا ما الّفت بین قلوبهم و لکنّ اللَّه الّف بینهم». دست قدرت خداست که دل‌ها را به یک سمتی هدایت می‌کند؛ لذا نتیجه این می‌شود. در بیست‌ودوم بهمن، جمعیتی که در سی‌ویکمین سال ولادت انقلاب اسلامی در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند، از جمعیت سال‌های قبل بیشتر است؛ نه فقط کم نشده است، کمرنگ نشده است، بلکه پُررنگ‌تر شده است، قوی‌تر شده است؛ برخلاف آن چیزی که در طبیعت عالم وجود دارد. شما یک سنگی را داخل آب بیندازید، یک موجی ایجاد می‌کند؛ اما هرچه می‌گذرد، لحظه لحظه این موج کوچکتر، کمتر و نامحسوس‌تر می‌شود، تا تمام می‌شود. گذشت زمان، امواج اجتماعی را خاموش می‌کند. این چه حقیقتی است که گذشت زمان آن را خاموش نمی‌کند، بلکه روزبه‌روز برجسته‌تر می‌کند؟ مثل حادثه‌ کربلا. آن روز در آن بیابان خالی و بدون حضور دوستان و پُر از دشمنان، حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و یارانش به شهادت می‌رسند، خانواده‌اش اسیر می‌شوند و آن‌ها را می‌برند و تمام. امروز بعد از گذشت قرن‌ها، همان حادثه‌ای که باید در ظرف ده روز، پانزده روز اثری از آن نمی‌ماند و یادی از آن نمی‌شد، ببینید چقدر برجسته است؛ نه فقط در بین میلیون‌ها شیعه در کشورهای مختلف، در بین مسلمانان، بلکه در بین غیر مسلمانان، نام حسین‌بن‌علی مثل خورشیدی می‌تابد؛ دل‌ها را روشن می‌کند، راهنمایی می‌کند. انقلاب اینجوری است. این انقلاب هرچه زمان گذشته است، حقایق بیشتری را روشن کرده است.» ۲۸/۱۱/۱۳۸۸



بزرگ‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اتحاد اقوام و مذاهب است


مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن تبریک فرارسیدن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب، الحمدالله نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار خوبی در ابعاد مختلف اعم از فضای آموزشی، عمرانی، آبادانی، روستایی و غیره داشته است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ادامه داد: بزرگ‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اتحاد اقوام و مذاهب است که آنان به دعوت نظام و معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند و این اتحاد سبب شد که حکومت چندین هزارساله شاهنشاهی به زانو درآید و این رژیم سقوط کرد.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی نیز، به وحدت نیاز داریم، عنوان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند اگر کسی بخواهد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت بیاندازد، مزدور دشمن است، چرا که این فرد برای دشمن کار می‌کند.

مولوی شهیکی اظهار کرد: دشمنان نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم؛ بنابراین در این شرایط لازم است مردم و مسئولان آگاه باشند و دشمن خود را بشناسند؛ چرا که دشمن‌شناسی مسئله بسیار مهمی است و اگر در این مسیر حرکت کنیم و به مقوله وحدت توجه داشته باشیم، مسائل حل می‌شود.
 

انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، نقطه عطفی در تاریخ پر‌افتخار اسلام است


امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج افزود: باید توجه به مقوله وحدت را از حالت زبانی به‌صورت عملی بیاوریم که در استان کرمان و شهرستان فهرج به این مسئله توجه شده و این مهم زبانزد خاص و عام بوده است.

وی اظهار کرد: ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، الحمدالله اعتقاد دارند و در همه مراسم‌ها و صحنه‌ها همواره حضور دارند و به تعبیر امام راحل این مردم ولی‌نعمت هستند.

مولوی شهیکی تأکید کرد: اگر مردم و مسئولان به مسئله وحدت توجه داشته باشند و این مهم حفظ شود، دشمن ناکام می‌شود.

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با تبریک فرارسیدن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار اسلام است که بعد از دوران رژیم منحوس پهلوی در ایران آغاز شد.




لزوم حفاظت از انقلاب اسلامی


مشاور امور اهل سنت نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان اسلام و دشمنان پیشرفت و ترقی ایران اسلامی از هر سو برای کشورمان برای از بین بردن و عقب راندن ما، دندان تیز کرده بودند که در لابه‌لای تاریکی‌ها، جنجال‌ها و دشمنی‌ها امام خمینی (ره) که دارای سلاح ایمان، علم و معرفت بودند، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را پایه‌گذاری کردند.

وی ابراز کرد: لازم است ملت ایران انقلاب اسلامی را قدر بدانند و از این سرمایه بزرگ پاسداری و با چنگ و دندان آن را حفظ کنند؛ چرا که بنا به فرموده علما، نگهداری این انقلاب لازم است.

مولوی چاهانی بیان کرد: بعد از ارتحال معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، این انقلاب به‌دست و با رهبری امام خامنه‌ای حفاظت شد.

مشاور امور اهل سنت نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان تنها برای از بین بردن شیعه و اهل سنت با ما دشمنی نمی‌کنند، بلکه دشمنان با انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و نمی‌خواهند هر فرد ایرانی در راستای نظام و انقلاب اسلامی، سربلند کنند و پرچم تکنولوژی و پیشرفت را به دست بگیرند.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcco4qsp2bq1o8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین