تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
۰
plusresetminus
سال ۱۴۰۲ در استان کرمان در حالی رو به‌پایان است که این استان دست‌خوش اتفاقات متعدد بوده است. امسال مردم کرمان موفق به دیدار رهبر انقلاب شدند.
از حضور در خانه پدری تا گلزار شهدایی که به‌خون نشست
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ را سپری می‌کنیم، ایامی که تلخی‌ها و شیرینی‌هایی برای همه مردم کشور و استان کرمان داشته است. اخباری طی یک سالی که گذشت بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که برخی بذر امید و نشاط را در دل خوانندگان به‌جای گذاشت و برخی دیگر دل‌ها را سوزاند. در گزارش زیر نیم‌نگاهی به اخبار حوزه سیاسی استان در سال ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

۲۷ فروردین‌ماه سفر سفیر ژاپن در ایران به کرمان منتشر شد، کازوتوشی آیکاوا در دیدار با محمدمهدی استاندار کرمان گفته بود که هدف عمده این سفر که با حضور رئیس و نمایندگان سازمان بین‌المللی مهاجرت صورت می‌گیرد، حضور در مهمان‌شهر رفسنجان و توزیع هزار بسته‌ بهداشتی است که از سوی ژاپن اهدا می‌شود و این کار را با همکاری اداره‌کل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان انجام می‌دهیم.



سفیر ژاپن در ایران بیان کرده بود که استان کرمان منطقه گردشگری عالی است و به‌همین دلیل سعی می‌کنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند. دوست دارم همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل بگیرد و تورها به استان بیایند.

خبر نزاع دسته‌جمعی در باغ‌ شاهزاده ماهان از دیگر اخبار پر سروصدا استان کرمان بود که در سوم اردیبهشت‌ماه در سکوها و سایت‌های مختلف قرار گرفت. خبری که در ابتدا این‌گونه منعکس شد که درگیری دست ‌جمعی باعث فوت یک خانم در باغ شاهزاده ماهان کرمان شد.



اما با ورود دستگاه قضا، مرکز رسانه قوه قضائیه حادثه را به‌صورت کامل تشریح و ابهامات را برطرف کرد.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در تاریخ نهم تیرماه سومین سفر خود را به استان کرمان انجام داد. این سفر در راستای افتتاح پروژه آب‌رسانی و خط انتقال آب به شهرستان‌های بم و بروات، بازدید از پروژه انتقال آب به شهرستان‌های کرمان و رفسنجان  و افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا انجام شد.



شهادت سرگرد یاسر عبدلی در عملیات رهایی دو زن کرمانی از دست گروگان‌‌گیران در شهرستان خاش در تاریخ بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه امسال از دیگر اخباری بود که دل شهروندان کرمانی را آزرد.



در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، زمزمه‌های دیدار مردم کرمان با مقام معظم رهبری در بین اقشار مختلف مردم شنید شد. اولین بار بود که مردم این دیار موفق به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌شدند. دوم دی‌ماه وعده دیدار بود که هر ثانیه این دیدار برای مردم پهناورترین استان کشور، دیار مقاومت به‌یاد ماندنی شد.



دی‌ماه برای مردم کرمان حال‌وهوایی دیگر دارد و به‌ویژه در‌ روز سالگرد شهادت فرزند دیار کریمان، سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی سیزدهم دی‌ماه امسال که انفجار تروریستی در گلزار شهدا کرمان، کرمان را بیش از پیش داغ‌دار کرد. در این حادثه ۹۸ نفر از زائران مزار مطهرو پاک حاج‌قاسم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و جمعی دیگر از زائران نیز مجروح شدند.


 
باتوجه به وقوع دو انفجار در این اقدام تروریستی در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه، مسئولان ارشد کشوری و لشکری در شهر کرمان حاضر و جلسات متعددی را برای بررسی ابعاد مختلف حادثه تشکیل دادند.
 
این حادثه واکنش‌های بسیاری در سطح استانی، ملی و بین‌المللی به‌دنبال داشت. در پی وقوع این حادثه رئیس جمهور، برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهدا، چهارمین سفر خود را به کرمان داشتند.
 
در حالی که کرمان هنوز داغ‌دار اقدام تروریستی بود. در تاریخ یکم بهمن‌ماه خبر تیراندازی در آمادگاه ارتش کرمان و کشته شدن پنج سرباز در این حادثه بر خروجی رسانه‌های استانی و ملی قرار گرفت.


 
امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش اعلام کرده بود که ساعت ۱۶:۳۵ عصر امروز یکی از سربازان ما که در یکی از موقعیت‌های نظامی ارتش مشغول پاسداری از یگان بوده وارد آسایشگاه سربازان می‌شود و با انگیزه‌ای که هنوز نامعلوم است اقدام به تیراندازی به سمت همرزمان خود می‌کند.
 
گفتنی است این پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در حال پیگیری است.
 
یازدهم اسفندماه روز تاریخ‌ساز ملت ایران و مردم استان کرمان بود. روزی که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل و شهدا پیمان بستند و فرمان رهبر فرزانه انقلاب در زمینه مشارکت حداکثری را لبیک گفتند.
 
مردم کرمان با حضور در آوردگاه بسیار مهم انتخابات، به وصیت فرزند دیار کریمان سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی که گفت دوست دارم مردم کرمان تا آخر با ولایت بمانند، عمل کردند.
 
انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcezo8zpjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین