تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
سه تن از علمای روحانی استان کرمان پاسخ دادند:

دلیل اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران چیست؟

نظام جمهوری اسلامی از بدو شکل‌گیری، همواره هدف هجمه دشمنان بوده اما رهنمودهای داهیانه رهبری و حضور آگاهانه ملت ایران، عوامل اصلی ماندگاری و ثبات این نظام مقدس هستند.
دلیل اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران چیست؟
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و انتخاب نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط مردم می‌گذرد. نظامی که علی‌رغم دشمنی‌های متعدد دشمنان طی سال‌های اخیر، اما با حضور هوشمندانه و متحدانه مردم ایران اسلامی و هدایت‌های امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و پس از ارتحال ایشان، منویات و رهنمودهای حکیمانه حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مقام معظم رهبری، با ثبات و با اقتدار ماندگار شده و در برابر اقدامات خصمانه دشمنان و در رأس آن‌ها استکبار جهانی و هم‌پیمانان آنان ایستاده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با تأکید بر ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: می‌دانیم تنها حق، دین اسلام است و تنها راه تحقق دین اسلام، تشکیل یک نظام اسلامی است؛ چراکه اسلام، احکام و معارف قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت علیهم‌السلام بدون شکل‌گیری یک نظام و ساختار ممکن نیست و بر همین مبنا امام راحل انقلاب کردند و به‌همت مجاهدت‌های ملت ایران و براساس معارف اسلام، نظام جمهوری اسلامی برپا شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی مرکب از اسلام و مردم است؛ یعنی نظامی است که در آن مردم می‌خواهند همه شئون زندگی خود را براساس اسلام پیش ببرند؛ اینکه خواست مردم و رأی و نظر جمهور جزیی از جمهوری اسلامی شده است، این هم حکمی از احکام اسلام است.

وی افزود: به این معنی که اسلام خواست و رأی مردم را معتبر شناخته است و از سوی دیگر این مهم، بدین معناست که اگر مردم و جامعه‌ای اسلام را نخواستند، خداوند اسلام را بر آن‌ها تحمیل نمی‌کند و اینکه امام راحل ارکان این نظام را اسلامیت و جمهوریت قرار داده است، جمهوریت را از اسلام و احکام اسلام گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی بیان کرد: جمهوری اسلامی که برمبنای اسلام و خواست مردم است، یک اندیشه بنیادین است و ریشه در فطرت، قرآن، سنت پیامبر اکرم(ص) دارد، به‌دلیل اینکه چنین ریشه‌های استوار نظری و فکری دارد؛ بنابراین در برابر تکانه‌های دشمنان اسلام نمی‌لرزد و سست نمی‌شود.



نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان اسلام و ملت ایران، هرچه توانسته‌اند علیه این ملت و نظام به‌کار گرفتند اما نتوانستند کاری انجام دهند و به‌فضل پروردگار، این نظام پابرجاست و راه خود را ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: ملت ایران با جدیت، تلاش و جهاد در تمامی عرصه‌های فرهنگی، فکری، امنیتی، اقتصادی و غیره، بقا و تقویت این نظام را باید فراهم کنند و دشمنان نظام در همه زمینه‌ها، با تمام توان در حال اقدام علیه ما هستند و ملت ما باید به جهاد بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی ادامه داد: یکی از این میدان‌هایی که باید به آن توجه شود، میدان اقتصاد است، زمانی که اقتصاد، معاش، شغل و زندگی آبرومند برای ملت ایران در این نظام ساماندهی شود، موجب می‌شود، ملت ایران به سمت ارزش‌های فرهنگی، فکری، معنویت و اخلاق پیش برود و احکام اسلام تحقق و عینیت پیدا کند، دولت و جامعه اسلامی شکل بگیرد و بعد از آن تمدن اسلامی ایجاد شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آرمان ما در این نظام این است که در این کشور، دین و دنیا مردم آباد باشد، کرامت، شرافت و امنیت ملت ایران محفوظ باشد، دست دشمنان در هر زمینه‌ای برای همیشه از هویت و ارزش‌های این ملت و کشور کوتاه شود و خِیر و تمدن‌سازی این نظام و کشور برای سایر ملل الگو شود.

وی تأکید کرد: ما باید نعمت بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران را قدر بدانیم و قدردان باشیم که ما فرصت پیدا کرده‌ایم سهمی در حاکمیت احکام و حقایق اسلام و قرآن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با تأکید بر اینکه حفظ جمهوری اسلامی و دستاوردهای این نظام مقدس بسیار مهم است، گفت: برای حفظ این نظام در مقابل دشمنان باید عرصه‌ها و مسائل مختلفی را در نظر گرفت.

امام جمعه شهرستان رودبارجنوب با بیان اینکه شناخت بُعد جهانی و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در جهان، محور مقاومت و مسلمانان جهان باید مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد: ایستادگی در مقابل استکبار جهانی از دیگر دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ قبلا کسی جرأت تو گفتن به آمریکایی‌ها را نداشت اما امروز مظلوم‌ترین عضو مقاومت، کشور یمن با کم‌ترین امکانات، در مقابل آمریکا ایستاده است و کشتی‌های آن‌ها را هدف حمله قرار می‌دهد.

وی مکتب اسلام، رهبری و وحدت مردم را عامل پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز کرد: هرجا مردم وحدت و همدلی داشته باشند، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن خنثی خواهد شد.



حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش با اشاره به استقامت ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اظهار کرد: در طول تاریخ همواره شاهد بوده‌ایم که رهبران الهی در رنج بوده‌اند؛ پیامبر اکرم(ص) سه سال در شعب ابی‌طالب در تبعید بودند اما توانستند استقامت کنند.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب خاطرنشان کرد: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، غیر از حضور مردم و اطاعت از رهبری رقم نخواهد خورد و آنچه که توطئه‌های دشمنان را در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خنثی کرده، بیانات و منویات امام راحل، مقام معظم رهبری و حضور و وحدت مردم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ گفت: با شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران به‌عنوان تنها کشور با نوع حاکمیت خود، منادی باورها و ارزش‌های دینی شد؛ در این مسیر بداخلاقی‌های بسیار انجام شد تا چنین حکومت دینی و توحیدی موفق نشود، اما علی‌رغم میل باطنی دشمنان دین و اسلام، جمهوری اسلامی ایران به پیروزی‌های بزرگی نائل آمد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن در دشمن خود علیه ایران اسلامی کم نگذاشت و هر کاری که از دستش برمی‌آمد جنگ، فتنه، آشوب، تحریم و غیره انجام داد.



عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، در بُعد معنویت و انسانیت ابرقدرت جهان است، عنوان کرد: دشمنان در این عرصه به اقدامات ضدارزش روی آوردند اما ایران اسلامی توانست با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کمال امنیت و آرامش خوش بدرخشد و در بسیاری از عرصه‌ها در سکو نخست قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانست شیطان بزرگ که ادعای کدخدایی دنیا را داشت طی ۴۵ سال گذشته به شکست برساند و نه تنها از ایران، بلکه از منطقه و غرب آسیا بیرون کند، اظهار کرد: این نظام توانسته است رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی را به سرحد سقوط برساند.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcex78zvjh8ezi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین