تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
۰
plusresetminus
رضازاده گفت: در خرمشهر انسان های شایسته و بسیجیان سلحشوری حرکت کردند و مسئله ی مهم پیروزی بر رژیم بعث و لشکر تا دندان مسلح آن را برایمان به ارمغان آوردند.
ما از سوم خرداد به عنوان یک روز بزرگ یاد می کنیم
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده در گفتگو با خبرنگار راه آرمان، اظهار کرد: مهم ترین کاری امام خمینی( ره) انجام داد، مدیریت سطح کلان ولایت فقیه در سایه ولایت امام زمان علیه السلام هست، این است که توانسته انسان های شایسته و تاثیرگذار در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: در جواب سوالی که بیشتر جوانان از ما می‌پرسند این است که چرا حکومت ولایت فقیه باید باشد؟ در جواب آن ها باید بگوییم ولایت فقیه یعنی ولایت و حکومت فقه بر جامعه و در خرمشهر انسان های شایسته و بسیجیان سلحشوری حرکت کردند و مسئله ی مهم پیروزی بر رژیم بعث و لشکر تا دندان مسلح آن را برایمان به ارمغان آوردند.

وی افزود: ما از سوم خرداد به عنوان یک روز بزرگ یاد می کنیم.

رضازاده اضافه کرد: امام خمینی ره توانسته بود با حکومت فقه بر جامعه افراد تأثیرگذاری را تربیت کند.

امام جمعه شهرستان ریگان گفت: اولین شاخصه ی نیروی انقلابی و در تراز انقلاب این است که زندگی اش با فقه آل محمد ص تشکیل دهد، یعنی احکام و قرآن را آموزش ببیند و در سایه تربیت قرآنی خودش را تربیت کند.

وی اظهار کرد: مسئله ی دوم حکومت است، یعنی همان که پیامبر اکرم ص انجام داده،کاری که در مدینه انجام داد تشکیل حکومت بود.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد: اولین کاری که در حکومت اسلامی انجام می‌دهند این است که سیاست را درست می‌کنند. اگر فرد درسایه ی ولایت فقیه تربیت شود این را می‌فهمد زمانی که به کیان اسلامی رژیم بعث حمله ور شد نباید فقط نماز بخواند باید در جنگ شرکت کند و با سیاست و دیانت دفاع کند.

رضازاده در خاتمه با بیان اینکه دو اصل مهم در حکومت ولی فقیه هست، عنوان کرد: اول تربیت براساس فقه و دوم در جایی نیاز باشد که انسان دفاع کند باید حرکت کنیم این می‌شود شخصیت نابی مانند سردار دلها شهید سلیمانی که دنیا را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdceff8zojh8wzi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما