تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۹
۰
plusresetminus
وحید شاهرخی گفت: حفظ خونسردی و تمرین صبر در حوادث و بلایا از اولین آموزه‌های امدادی است.
تمرین صبر در حوادث و بلایا از اولین آموزه‌های امدادی است
وحید شاهرخی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور به حساب می‌آید.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت از شعب قدیمی و درجه یک استان است که از سال ۱۳۴۵ تأسیس شده و پشتیبان جنوب استان است.
 
شاهرخی بیان کرد: زمینه جذب جوانان از طریق کانون‌های ایجاد شده در سطح مهد کودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشکاران، حوزه‌های علمیه و با آموزش کمک‌های اولیه فراهم است.
 
وی مطرح کرد: ثبت‌نام داوطلبان از طریق سایت http://members.rcs.ir و بارگذاری مدارک نیز انجام می‌شود و رسانه‌ها نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند که در این خصوص توقع همکاری مانند قبل را داریم.
 
شاهرخی ابراز کرد: برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی برای داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت می‌تواند باعث انگیزه بیشتر در این زمینه باشد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت عنوان کرد: این نهاد یک سازمان غیردولتی و عام‌المنفعه و به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور به حساب می‌آید که بدون هیچ چشم داشتی ارائه خدمت می‌نماید و نژاد، دین، ملیّت در آن تأثیری ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های بشر دوستانه جوانان، داوطلبان و امدادگران در جهت ایجاد دنیایی زیباتر برای همه ساکنین زمین و کاهش آلام آنها می‌باشد.
 
شاهرخی عنوان کرد: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر باعث ترویج مهربانی و نوع دوستی نیز می‌شود و حس رضایتی که بعد از رفع مشکل هم‌نوع ایجاد می‌شود خود انگیزه‌ای برای ارائه خدمات بیشتر است.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت تصریح کرد: داوطلبان به عنوان بازوی اصلی هلال احمر هستند که در تمام فعالیت‌ها پشتیبان این نهاد خواهند بود و توصیه می‌شود آموزش‌های خود را به روز نمایند و با ارتباط و همکاری بیشتر و با تمام توان بتوانیم مشکل بیشتری از نیازمندان را حل نمائیم.
 
وی ابراز کرد: حفظ خونسردی و تمرین صبر در حوادث و بلایا از اولین آموزه‌های امدادی است زیرا در حوادث بسیاری از افراد چه بسا به واسطه خسارت و مصیبت وارد شده کنترل خود را از دست داده و با عوامل امدادی درگیر شوند که فقط با از خودگذشتگی می‌توان صحنه را آرام کرده و عملیات امداد و نجات را به خوبی انجام داد.
 
شاهرخی عنوان کرد: شعار چند سال اخیر جمعیت هلال احمر هر ایرانی یک امدادگر است و جمعیت هلال احمر جیرفت فقط در سال گذشته ۳۵۰۰ نفر در مدارس، مساجد و ادارات از آموزش امداد و کمک‌های اولیه برخوردار شدند در زمینه تخصصی نیز دوره‌هایی برای امدادگران و نجاتگران برگزار شده است.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت بیان کرد: ارسال کمک در حوادث با هماهنگی و دستور مرکز کنترل هماهنگی استان انجام می‌شود که در زلزله فین هرمزگان 1800 تخته پتو به منطقه ارسال شد.
 
وی عنوان کرد: پیشانی هلال احمر در حوادث بخش امداد است و هر ساله نجاتگران با آموزش‌های تخصصی مانند جاده، کوهستان، آوار، تغذیه اضطراری و باز آموزی‌ها و مانورهای مختلف، در رسته‌های مختلف سازمان‌دهی شده و آماده امدادرسانی در حوادث و بلایا می‌شوند.
 
شاهرخی گفت: طرح‌های مختلفی با همّت داوطلبان در قالب برپایی چندین کاروان سلامت در روستاهای هدف، کمک‌رسانی به نیازمندان توسط هلال احمر و خیرین همکاری در ضد عفونی معابر در ایام کرونا و ایجاد پست قرنطینه و تولید ماسک و توزیع در بیمارستان‌ها و نهایتاً همکاری در واکسیناسیون کرونا توسط اعزام جوان و داوطلب انجام شده است.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdci5vazwt1arz2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما