تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
۰
plusresetminus
مولوی عبیدالله شهیکی گفت: محبت اهل بیت علیه السلام همواره در قلب، رگ و ریشه ما وجود دارد و یاد و نام امام حسین علیه السلام باید در قلوب ما زنده باشد.
یاد امام حسین(ع) باید در قلوب زنده باشد/ هدف اباعبدالله(ع) از قیام احیا عزت و انسانیت بود
مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در ماه محرم، حوادث متفاوتی رخ داده است، گفت: دهم ماه محرم شهادت امام حسین علیه السلام است که شهادت ایشان درس های بسیار مهمی را به ما می دهد.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با تأکید بر اینکه قیام اباعبدالله علیه السلام برای پست، مقام و حکومت داری نبوده است عنوان کرد: امام حسین علیه السلام بنا به درخواست و دعوت مردم کوفه، راهی این شهر شدند.

وی بیان کرد: مردم کوفه در دعوت خود گفته بودند که یزید، دین پیامبر(ص) را دارد از بین می برد و به دنبال خواهشات نفسانی خود است و در این شرایط امام حسین علیه السلام با خانواده و اهل بیت علیه السلام خود به کوفه رفتند.

شهیکی افزود: امام حسین علیه السلام تصمیم راسخ و قاطع خود را گرفتند و راهی کوفه شدند اما کوفیان نگذاشتند، امام حسین علیه السلام وارد شهر کوفه شوند و با این اقدام شرف و انسانیت را زیر پا گذاشتند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه تمام کسانی که در شهادت امام حسین علیه السلام نقش داشتند به سزای اعمال خود رسیدند، ابراز کرد: هدف امام حسین علیه السلام از قیام این بود که انسانیت، شرف و عزتی که از بین رفته بود را احیا کنند و ماه محرم تداعی کننده این مهم است.

وی افزود: محبت اهل بیت علیه السلام همواره در قلب، رگ و ریشه ما وجود دارد و یاد و نام امام حسین علیه السلام باید در قلوب ما زنده باشد.

مولوی شهیکی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله علیه السلام خاطر نشان کرد: اگر در زمان امام حسین علیه السلام بودیم، یقین بدانید که جزو لشکریان و همراه ایشان بودیم.

انتهای پیام/شیخ الاسلامی https://armanekerman.ir/vdcf0cdy1w6d0va.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین