تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
از رویداد بین‌المللی عمود ۱۳ چه می‌دانید؟

رویدادی که در قالب هنر، مظلومیت شهدای ۱۳ دی‌ماه را روایت می‌کند

دبیر رویداد بین‌المللی عمود ۱۳ گفت: این رویداد را طراحی کردیم تا در قالب هنر، حادثه تروریستی روایت و مظلومیت این شهدا به نمایش گذاشته شود.
رویدادی که در قالب هنر، مظلومیت شهدای ۱۳ دی‌ماه را روایت می‌کند
محمود بابایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در خصوص برگزاری رویداد بین‌المللی عمود ۱۳ گفت: این رویداد، یک رویداد بین‌المللی است چرا که برخی از آثار دریافتی از دانشجویان بین‌الملل به زبان‌های عربی و دیگر زبان‌ها است.

دبیر رویداد بین‌المللی عمود ۱۳ ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۲ بهمن‌ماه چهلم شهدا عملیات تروریستی کرمان است، این رویداد را طراحی کردیم تا در قالب هنر، حادثه تروریستی روایت و مظلومیت این شهدا به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: عنوان این رویداد را عمود ۱۳ انتخاب کردیم، چرا که انفجار اول در مقابل عمود ۱۳ و مسجد فروزی، مسیر پیاده‌روی زائران به سمت زیارت مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اتفاق افتاد.

بابایی اظهار کرد: تاریخ ارسال آثار تا تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه است و این رویداددر چهار قالب خاص هنر شامل شعر، داستانک، پادکست و عکس‌نوشت برگزار می‌شود که تاکنون ۱۴۱ نفر شرکت‌کننده به دبیرخانه این رویداد آثار خود را ارسال کرده‌اند.

دبیر رویداد بین‌المللی عمود ۱۳ ابراز کرد: تاکنون ۳۱ نفر در بخش داستانک، ۳۴ نفر در بخش شعر، ۱۷ نفر در بخش پادکست و ۵۶ نفر در بخش عکس‌نوشت مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: آثار متعددی از دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشگاه آزاد، فرهنگیان، دانشگاه‌های دولتی، شاهد، محقق اردبیلی، الزهرا، از استان‌های ایلام، سبزوار، کرج، قم، سمنان، تبریز، شیراز و غیره به دبیرخانه رویداد بین‌المللی عمود ۱۳ رسیده است.

بابایی با اشاره به اینکه اختتامیه این رویداد را در روز ۲۴ بهمن‌ماه مصادف با میلاد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام و روز جانباز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که در روز حادثه حضور داشته‌اند نیز در این رویداد حضور خواهند داشت تا بتوانیم از حضور آنان بهره ببریم و همچنین بتوانیم دِین خود را نسبت به شهدا این حادثه ادا کنیم.
 
انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdcaean6w49nea1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین