تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۸
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: پیشرفت‌های علمی بومی ایران اسلامی که توسط دانشمندان خودمان در سخت‌ترین شرایط در عرصه‌های مختلف به‌دست آورده‌ایم، جمهوری اسلامی ایران را در بسیاری از زمینه‌ها جزو ۱۰ رتبه برتر دنیا آورده است.
ایران در برخی از عرصه‌ها در جمع ۱۰ رتبه برتر دنیاست
حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با تبریک فرارسیدن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران اسلامی در سال ۱۳۵۷ حرکت عظیمی را به نتیجه رساندند و نشان دادند، ملت‌هایی که می‌خواهند مستقل باشند، روی پای خود بیاستند و به‌دور از سلطه و استکبار باشند و می‌خواهند پیشرفت کنند، این امکان برایشان وجود دارد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه نظام سلطه در تلاش بوده و هست تا نظام جهان را به قطب‌های متعدد تقسیم کند و هر کشور و ملت را در زیر یک چتر سلطه قرار دهد و عنوان کند که ان ملت به این روش می‌تواند ادامه حیات دهد، ابراز کرد: پیروزی ملت ایران نشان داد که ملت‌ها می‌توانند مستقل باشند و به‌ویژه در حوزه علم بومی پیشرفت کنند.

دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فعالیت در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه عرصه‌های علمی نشان داد، علمی که ما به عاریت از دیگران می‌گیریم و یا دیگران در اختیار ما قرار می‌دهند، هیچ‌گاه محصول و ثمر آن را نخواهیم دید؛ چرا که علوم کاربردی که با تأخیر به دست سایرین می‌رسد، عمر مفدی آن‌ها از دست رفته است و علوم جدید جایگزین می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت‌های سلطه‌گر برای حفظ سلطه خود از هیچ اقدام، حرکت و جنایتی فروگذار نمی‌کنند، افزود: استقلال و پیشرفت ملت‌ها به سادگی به‌دست نمی‌آید و ما این انقلاب و نظام را به برکت خون شهدا عزیزمان از آغاز انقلاب و تحولات آن به‌دست آورده‌ایم.

اکبری‌فرد تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی بومی ایران اسلامی که توسط دانشمندان خودمان در سخت‌ترین شرایط در عرصه‌های مختلف به‌دست آورده‌ایم، جمهوری اسلامی ایران را در بسیاری از زمینه‌ها جزو ۱۰ رتبه برتر دنیا آورده است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: هرچه جلوتر می‌رویم، نظام سلطه از سلطه‌گری خود افول پیدا می‌کند و این مهم نشان می‌دهد، اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، برای ملت‌ها خوشایند نیست درگیر سلطه‌گران باشند که در کنار این مهم، رهبری‌ها و رشادت‌هایی نیاز است که ملت ایران در این عرصه به‌درستی مسیر خود را پیدا کرد.

دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم این الگو موفق جمهوری اسلامی ایران، برای کشورهای دیگر که تحت سلطه هستند، الگو باشد و شاهد باشیم تا ملت‌های دیگر که خواهان استقلال هستند بتوانند زندگی خود را به‌خوبی ادامه دهند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcbawb89rhbf9p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین