تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۰
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد:

رهایی ایران از یوغ استعمار با ملی شدن صنعت نفت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: با ملی شدن صنعت نفت، کشورمان بعد از مبارزات بسیار زیاد و طولانی توانست خود را از زیر یوغ استعمار و استثمار نجات و سرمایه ملی‌مان را در اختیار فرزندان ایران قرار دهد.
رهایی ایران از یوغ استعمار با ملی شدن صنعت نفت
یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن گرامیداشت ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت ایران گفت: تا قبل از ملی شدن صنعت نفت، سرمایه کشورمان در دست بیگانگان بود، به‌گونه‌ای که ما با امتیازنامه‌هایی در این زمینه مواجه بودیم که به موجب آن امتیازنامه‌ها، دشمنان هر توطئه‌ای را علیه ما انجام می‌دادند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرچه در دنیا، سیاست‌هایی پیرامون ملی شدن صنایع در کشورهای غربی و اروپایی در حال شکل گرفتن بود؛ ما متضاد با اهدافی که سایر کشورها داشتند، به‌دنبال ملی کردن صنعت نفت بودیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: ایران از ملی کردن صنعت نفت دو هدف اساسی و مهم را دنبال می‌کرد؛ هدف اول خلاص شدن و رهایی از بند امتیازنامه‌هایی بود که سایر کشورها، سرمایه کشورمان را در اختیار خود قرار داده بودند و هر کاری که می‌خواستند، انجام می‌دادند و هدف دوم در اختیار گرفت منابع انرژی و برخورداری از فروش و مزایای مرتبط با این موضوع بود.

کمالی‌پور افزود: ملی کردن صنعت نفت ابزاری بود برای مقابله با امتیازهایی که سایر کشورها از منافع کشورمان می‌گرفتند، حقوق ما را ضایع می‌کردند و دشمنان هر اقدامی می‌خواستند انجام می‌دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ملی شدن صنعت نفت ایران، در ایران، منطقه و جهان اقتصادی و سیاسی بازتاب‌های خاص خود را داشت؛ در ایران اولین بازتاب این بود که این امر موجب افزایش روحیه و نگرش نیروها شد و با واگذار شدن این امتیاز به شرکت ملی نفت ایران، توان نیروهای ما در منطقه افزایش پیدا کرد و این مهم تأثیرات به‌سزایی داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملی شدن صنعت نفت ایران، موجب شد که اقدامات متعددی در حوزه خلیج‌فارس شکل گیرد و این اقدام برای سایر کشورها که در حوزه نفت کار می‌کردند، الهام‌بخش بود.

وی خاطرنشان کرد: با ملی شدن صنعت نفت، کشورمان بعد از مبارزات بسیار زیاد و طولانی توانست خود را از زیر یوغ استعمار و استثمار نجات و سرمایه ملی‌مان را در اختیار فرزندان ایران قرار دهد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcgqy9q3ak9wy4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین