تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
۰
plusresetminus
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در دهمین دوره مجلس تأکید کرد:

لزوم همگرایی مسلمانان جهت حمایت از قدس شریف

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در دهمین دوره مجلس گفت: روز جهانی قدس، همگرایی مسلمانان جهت حمایت از مردم فلسطین است
لزوم همگرایی مسلمانان جهت حمایت از قدس شریف
یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) گفت: مسئله قدس شریف و فلسطین از گذشته، در زمان کنونی و در آینده، مسئله مهم جهان اسلام است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا شکل‌گیری، دفاع از مظلومان عالم بوده که به‌تبع، ملت مظلوم فلسطین نیز مشمول این قاعده هستند؛ چراکه قدس به‌عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان در این منطقه قرار گرفته و از اهمیت خاصی برخوردار است به‌گونه‌ای که این اهمیت موجب شد امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کند.

وی با تأکید بر اینکه روز جهانی قدس در جهان اسلام نهادینه شده است، عنوان کرد: کشورهای مسلمان نیز در این روز تجمعات گسترده‌ای دارند؛ چراکه فلسفه نام‌گذاری این روز، حمایت از مردم فلسطین و دفاع از قدس شریف است.

کمالی‌پور ابراز کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از زمان شکل‌گیری تا به‌امروز از تمامی اهرم‌هایی که در اختیار داشته استفاده کرده و با کمک اجانب و کشورهای اروپایی و آمریکایی جنایت‌های متعددی بر علیه ملت فلسطین انجام داده و می‌دهد و بر سرزمین‌های مسلمانان مسلط شده و خانه‌های آنان را ویران کرده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز هم شاهد جنگ تمام عیار علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم، رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح در برابر مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین قرار گرفته‌اند و اقدامات جنایت‌کارانه و وحشیانه انجام می‌دهد.

وی گفت: فلسفه وجودی روز جهانی قدس، همگرایی و همراهی مردم مسلمان دنیا در جهت حمایت از مردم فلسطین و کمک به آرمان‌های این ملت است که متأسفانه این موضوع در بین کشورهای اسلامی کم‌رنگ شده است.

کمالی‌پور با اشاره به تجمعات گسترده جهت حمایت از مردم غزه در کشورهای متعدد جهان خاطرنشان کرد: امیدواریم حکام کشورهای اسلامی در این راستا همراهی و از آرمان‌های فلسطین حمایت کنند و در کنار آن‌ها قرار گیرند و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند، به کمک مردم فلسطین بشتابند.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcguz9q3ak9tq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین