تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی با مدیران مدارس استان در بستر شبکه شاد از مدیران مدارس به عنوان پرچمدار اصلی آموزش و پرورش در جامعه نام برد و بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس تاکید کرد.
مدیران مدارس پرچمدار اصلی آموزش و پرورش در جامعه هستند/تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس
به گزارش راه آرمان:  رضا رضایی با تقدیر از تلاش‌های سخت‌کوشانه فرهنگیان به ویژه مدیران مدارس در شرایط کرونایی، خاطر نشان کرد: در این شرایط، فرهنگیان مأموریت خود را به‌خوبی انجام دادند و اجازه اخلال در فرآیند آموزشی را ندادند.

وی با تاکید بر اجرایی کردن سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش استان گفت: گفتمان سازی سند تحول بنیادین ضرورتی انکارناپذیر در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.

رضایی توجه جدی به تبین بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان را نیز ضروری دانست و افزود: بیانیه برای دانش آموزان منشور تربیتی است و دانش آموزان باید به عنوان نسل نوجوان و جوان راوی بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه باشند.

سند ننگین 2030 در آموزش و پرورش استان کرمان هیچ جایگاهی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه سند ننگین 2030 در آموزش و پرورش استان هیچ جایگاهی ندارد، گفت: باید برای ایجاد نشاط و پویایی در مدارس حداکثر تلاش صورت پذیرد.

رضایی با بیان اینکه تمامی آمال و آرزوهای آموزش و پرورش در مدارس محقق می شود و مدیر مدرسه پرچمدار اصلی آموزش و پرورش در جامعه  است  بر برنامه ریزی در راستای تربیت انسان تمام ساحتی، شهر وند مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی با  تاکید بر اینکه نقش مدیر مدرسه در تحقق اهداف آموزش و پرورش انکار ناپذیر است گفت: مدیر مدرسه باید با توانمندی ویژه ارتباطی خود  بتواند بین ارکان مدرسه خانه، معلم، دانش آموز، محله و اداره ارتباط تعاملی برقرار کند.

رضایی با تاکید بر اینکه دعوت اولیا به مدرسه تنها نباید به کمک های مالی خلاصه شود، بیان کرد: استفاده  از فکر و برنامه های آنها برای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی ضروری است، زیرا اگر افراد در تصمیم سازی شرکت کنند در اجرای تصمیم نیز همکاری می کنند.

ایجاد شبکه ارتباطی بین دانش آموز و معلم، معلم و اولیا و مدرسه و دانش آموز از مهمترین وظایف مدیر مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ایجاد شبکه ارتباطی بین دانش آموز و معلم، معلم و اولیا و مدرسه و دانش آموز از مهمترین وظایف مدیر مدرسه است.

رضایی با بیان اینکه حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان خط قرمز ما در شرایط کرونایی است بر اطمینان مدیر مدرسه از سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و همکاران فرهنگی تاکید کرد.

وی با اشاره به ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان در شرایط کرونا گفت: در شرایط فعلی مدرسه موفق مدرسه ای است که حتی یک دانش آموز از تحصیل باز نماند.

رضایی بر برگزاری نماز جماعت و حضور همکاران و مدیر در نماز جماعت مدارس تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی در خصوص نگهداری از اموال مدرسه و اموال عمومی نیز ضروری است.

وی بر استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی در راستای توانمند سازی دانش آموزان در زمینه آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: توانمند سازی دانش آموزان، اولیا و معلمان لازمه کاهش آسیب های اجتماعی است.

جذب مشارکت های مردمی و نهاد های دولتی و غیر دولتی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر جذب مشارکت های مردمی و نهادهای دولتی و غیر دولتی در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

رضایی آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان را نیز ضروری دانست و بر تربیت دانش آموزانی مطالبه گر، پرسش گر و خلاق در مدارس تاکید کرد.

وی مردم داری، عدالت محوری و کار جهادی در مدارس را نیز ضروری دانست و گفت: پیگیر تحصیل دانش آموزان، منطقه به منطقه، خانه به خانه و فرد به فرد در جهت جلوگیری از انسداد مبادی بی سوادی و ترک تحصیلی باشید.

رضایی بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان در تمامی برنامه ها و فعالیت ها آموزش و پرورش به عنوان آینده سازان این مرز و بوم تاکید کرد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdch-knzi23nimd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما