تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۱
۰
plusresetminus
با دستور معاون اول رییس جمهور محقق شد؛

الحاق مناطق جنوبی استان کرمان به سند توسعه مکران

با پیگیری های نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در راستای الحاق مناطق جنوبی استان کرمان به سند توسعه مکران ،با دستور معاون اول رئیس جمهور به دبیراجرایی شورای توسعه مکران، کار مطالعه واقدامات عملیاتی الحاق مناطق جنوبی استان کرمان به سند توسعه مکران آغاز شد.
الحاق مناطق جنوبی استان کرمان به سند توسعه مکران
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب،نطر به اهمیت و جایگاه منحصر به فرد مکران در دستیابی به توسعه پایدار مناطق جنوب و شرق کشور،موقعیت این سواحل در بهره گیری از ظرفیت دسترسی به آب های بین المللی و تحقق منویات مقام معظم رهبری،برنامه ی توسعه سواحل مکران مورد توجه و تاکید ویژه دولت قرار گرفته است.

با پیگیری های نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در راستای الحاق مناطق جنوبی استان کرمان به سند توسعه مکران ،با دستور معاون اول رئیس جمهور به دبیراجرایی شورای  توسعه مکران، کار مطالعه واقدامات عملیاتی الحاق مناطق جنوبی استان کرمان به سند توسعه مکران آغاز شد.

 طی دیداری که منصورشکرالهی با دهقان دبیر اجرائی شورای توسعه مکران داشت، تصریح کرد :از تمام ظرفیتهای این مناطق ،در برنامه های هدف گذاری شده توسعه مکران استفاده خواهدشد.

دبیر شورای توسعه مکران همچنین خاطر نشان کرد: با الحاق مناطق جنوبی استان کرمان بزودی شاهد توسعه و آبادانی این مناطق با استفاده از اعتبارات و امتیازات ویژه سند توسعه مکران خواهیم شد.

علی ای حال،پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با توجه به اینکه در حوزه جغرافیایی سواحل مکران قرار دارند و از ظرفیت های خوب کشاورزی ،دامپروری و معدنی خوبی برخوردار هستند و به علت عدم توجه جز محروم ترین و کم برخوردار ترین مناطق جنوبشرق کشور محسوب می شوند و الحاق این مناطق به سند توسعه مکران موجب توزیع عادلانه امکانات و رشد و توسعه این مناطق در جنوب کرمان خواهد شد.

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcd5j0fsyt0xk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما