تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۴
۰
plusresetminus
فرزانه برخوری گفت: الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به دستورات بهداشتی، سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به شمار می‌رود.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازمه قطع زنجیره ویروس کرونا است/ در شهرستان جیرفت مورد آبله میمونی مشاهده نشده است
فرزانه برخوری رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت به "راه آرمان" خبر داد و گفت: مردم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدّیت تمام رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت افزود: توصیه‌های بهداشتی به آحاد مردم در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این است که حتی الأمکان از حضور در اماکن شلوغ خودداری کرده و در صورت حضور در این اماکن استفاده از ماسک مد نظر قرار گیرد.

برخوری بیان کرد: مردم در صورت بروز علائم کرونا سریعاً خود را از سایرین جدا کنند و تا پایان دو هفته از تماس با دیگر افراد خودداری کرده و نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود سریعاً اقدام کنند.



روند بیماری نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی است

وی با تشریح وضعیت بیماری کرونا در شهرستان جیرفت گفت: روند بیماری نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی است و در صورت رعایت پروتکل‌ها و ایمن‌سازی از طریق تکمیل واکسیناسیون به زودی به وضعیت مطلوب خواهیم رسید.

برخوری وضعیت شهرستان جیرفت را از لحاظ رنگبندی در سطح زرد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر جیرفت در وضعیت رنگ زرد نسبتاً پرخطر قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت تعداد دوز واکسن‌های تزریق شده کرونا را در جیرفت ۴۰۸۲۷۲ دوز عنوان کرد و افزود: وضعیت تزریق واکسن به جامعه هدف و مردم تاکنون نوبت اول ۱۶۹۰۰۰ دوز، نوبت دوم ۱۴۹۸۵۴ دوز، نوبت سوم ۷۶۷۳۷ و نوبت چهارم ۱۲۶۵۸ دوز واکسن تزریق شده است.

وی تصریح کرد: سنین بالای ۵ سال نوبت اول ۸۳ درصد، نوبت دوم ۷۴ درصد و نوبت سوم ۳۷ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

تزریق دوز سوم و چهارم از سوی مردم جدی گرفته شود

برخوری ابراز کرد: درصد اعداد به ویژه پوشش واکسیناسیون نوبت سوم و چهارم برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ کافی نیست و باید تزریق دوز سوم و چهارم از سوی مردم جدی گرفته شود.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت مطرح کرد: با توجه به این‌که هنوز در برخی کشورها آمار مربوط به کرونا روند افزایشی دارد و ممکن است به خاطر وضعیتی که این کشورها دارند سویه‌های جدید کرونا در ایران هم شاهد باشیم لذا لازم است مردم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان جیرفت تعداد مراجعین و بستری شدگان مشکوک، محتمل و قطعی بیماری کاهش یافته است اما چرخش ویروس در سطح جامعه وجود دارد بنابراین باید همچنان در محیط‌های بسته و شلوغ حتی‌الأمکان مردم حضور نداشته باشند و در صورت حضور از ماسک استفاده کنند.

برخوری خبر داد: ۱۲۶۵۸ نفر از مردم جیرفت واکسن یادآور خود را تزریق و دریافت کرده‌اند و توصیه می‌شود که آحاد مردم نسبت به تزریق واکسن یادآور خود اقدام کنند.

استقبال از واکسیناسیون کرونا مورد توجه مردم قرار گرفته است

وی مطرح کرد: از اقداماتی که باعث می‌شود مردم به کرونا مبتلا نشوند تشخیص به موقع و جداسازی بیماران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات و اماکن سر بسته است.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت از اجرای واکسیناسیون در شهرستان جیرفت ابراز رضایت کرد و افزود: روند واکسیناسیون و استقبال مردم در مراکز تجمیعی خوشبختانه نسبت به ماه‌های قبل بیشتر و روند افزایشی است.

برخوری خاطر نشان کرد: خدمات‌دهی مراکز سیار ارائه واکسن کرونا در شهرستان جیرفت با وجود ۱۲۱ تیم ثابت روستایی، ۱۰ تیم ثابت شهری، ۱۸ تیم سیار شهری جهت ادارات، بانک‌ها و مساجد و ۱۹ تیم سیار روستایی در حال انجام فرآیند واکسینه کردن مردم هستند.

وی در ادامه ابراز کرد: رویه انتشار و همه‌گیری رشد بیماری کرونا از ابتدای تیرماه با شروع موج جدید در سطح کشور صعودی بوده است ولی در حال حاضر نزولی است.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت تصریح کرد: تاکنون نمونه زیرسویه‌های آلفا، دلتا و اومیکرون کرونا به جیرفت رسیده است و مردم باید در این خصوص بیشتر رعایت کنند.

در شهرستان جیرفت مورد آبله میمونی مشاهده نشده است

برخوری گفت: بحمدالله در شهرستان جیرفت مورد آبله میمونی مشاهده نشده است و در صورت مشاهده مشکوک آبله میمونی نمونه‌گیری انجام می‌شود و جهت انجام آزمایش به معاونت بهداشتی ارسال خواهد شد تا معاونت بهداشتی به آزمایشگاه مرجع در کرمان انتقال دهد.

وی مطرح کرد: با توجه به این‌که از زمان شروع اپیدمی در جهان هنوز درمان مشخصی وجود ندارد و احتمال جهش و موتاسیون این ویروس در هر زمانی وجود دارد حتماً در برابر این بیماری آمادگی لازم را داشته و در صورت مشاهده هرگونه علائم شبه آنفلوانزا حتماً به بیماری کرونا مشکوک شده و بیمار از سایرین جدا گردد تا از انتشار بیماری جلوگیری گردد و تأکید بر تکمیل واکسیناسیون می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت از اقدامات بسیار خوب و مفید مرکز بهداشت که موجب شده است تاکنون این مرکز موفق عمل نماید حمایت بی‌دریغ و مستمر ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و سایر معاونین دانشگاه خصوصاً معاون بهداشتی، همکاران معاونت بهداشت و درمان و همدلی و همفکری کلیه کارکنان مرکز بهداشت دانست.

برخوری افزود: از جمله مواردی همچون مراقبت و پیگیری به موقع بیماران مثبت کرونا و اطرافیان آن‌ها، انجام آموزش‌های لازم و حساس‌سازی افراد در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه‌اندازی چندین مرکز تجمیعی واکسیناسیون، انجام واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از جمعیت در مدت زمان محدود موجب کاهش چشمگیر بیماری و موارد فوت ناشی از این بیماری گردیده است.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون درب منزل افرادی که تمایل به دریافت واکسن داشته باشند و ترغیب این افراد با همکاری‌های برون بخشی به ویژه مجموعه فرمانداری، سپاه، بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش و شهرداری همراه بوده است.

انتهای پیام/امیری
https://armanekerman.ir/vdceno8zojh8wzi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما