تاریخ انتشار :جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۶
۰
plusresetminus
مدیر موسسه نورالثقلین خبر داد:

کاهش طلاق عاطفی و قانونی با کارگاه آموزشی

مدیر موسسه نورالثقلین گفت: با برگزاری کارگاه آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی، انتظار کاهش طلاق عاطفی و قانونی در خانواده‌ها وجود دارد.
کاهش طلاق عاطفی و قانونی با کارگاه آموزشی
علی امیری در پایان برگزاری کارگاه آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» در جیرفت، گفت: این کارگاه، طی مدت دو روز از ساعت ۸ تا ۱۲ در شهر جیرفت و مردهک عنبرآباد برگزار شد.
 
مدیر موسسه قرآن و عترت نورالثقلین عباد الرحمن جیرفت افزود: این کارگاه با همکاری شورای حل اختلاف، دادگستری جیرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی زوجین جوان برگزار شد.
 
امیری خاطرنشان کرد: این کارگاه ذیل طرح‌های تبصره ۱۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که جهت اجرا به موسسات واجد الشرایط واگذار می‌شود.
 
وی مدرس کارگاه را دارای دکترای مشاوره و عضویت در انجمن روانشناسی کشور معرفی کرد و گفت: سرفصل‌های کارگاه آموزشی زوجین، شامل آموزش خانواده، جلوگیری از طلاق عاطفی خانواده، جلوگیری از طلاق قانونی و همچنین مشاوره قبل از ازدواج است.
 
مدیر موسسه قرآن و عترت نورالثقلین، با معرفی زوج‌های در شُرُف ازدواج، زوج‌های جوان و خانواده‌های دارای فرزند، بعنوان جامعه هدف کارگاه، خاطرنشان کرد: در کارگاه آموزشی مردهک، ۵۰ زوج و در کارگاه آموزشی جیرفت، ۲۰ زوج جوان شرکت کردند.
 
علی امیری درخصوص نحوه اطلاع رسانی، اظهار کرد: برای اطلاع رسانی به مردم جهت شرکت در این کارگاه آموزشی از ظرفیت رسانه‌، کمیته امداد، شورای حل اختلاف، دادگاه، آموزش و پرورش، شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه استفاده شده است.
 
وی گفت: ۳ زوج که در شورای حل اختلاف پرونده مفتوح دارند نیز در این کارگاه آموزشی حضور داشتند و با برگزاری این کارگاه‌ها انتظار داریم که به اهدافی شامل ایجاد شور و نشاط مضاعف در زوجین جوان و از بین رفتن زن‌سالاری، مردسالاری و فرزندسالاری در خانواده‌ها برسیم و خانواده بتواند نقش اصلی خودش را مطابق دستورات قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه انجام دهد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcgwx9qwak9wu4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما