تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۲
۰
plusresetminus
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: جهت شروع مبارزه با سگ‌های بلاصاحب، برای عقیم‌سازی و واکسیناسیون رایگان ۱۰۰ قلاده سگ، برنامه ریزی شده است.
واکسیناسیون و عقیم‌سازی رایگان ۱۰۰ قلاده سگ بلاصاحب انجام می‌شود
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت، ظهر امروز علی احمدی در جلسه کارگروه مبارزه با سگ‌های بلاصاحب که در فرمانداری شهرستان جیرفت برگزار شد، گفت: متاسفانه مردم، موضوعات بهداشتی را در ارتباط با سگ‌های بلاصاحب، بعلت عدم‌آگاهی یا عدم اهمیت دادن، رعایت نمی‌کنند.
 
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک انسان و حیوانات، بیان کرد: حل مشکلات مرتبط با معضل سگ‌های بلاصاحب، باید با احترام به قانون انجام شود.
 
احمدی عملکرد شهرداری‌های جیرفت و جبالبارز در زمینه مبارزه با سگ‌های بلاصاحب را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری همایش مبارزه با بیماری‌های واگیردار و هاری توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و همچنین راه‌اندازی جایگاه نگهداری سگ‌های بلاصاحب توسط شهرداری جیرفت، جزو اقدامات راه‌گشا بوده است.
 
وی ضمن اشاره به دستورالعمل مبارزه با معضل سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: برای شروع اجرای این طرح، اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، برای عقیم سازی و واکسیناسیون رایگان ۱۰۰ قلاده سگ، برنامه‌ریزی کرده است.
 
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان درخصوص شرایط جایگاه نگهداری سگ‌های بلاصاحب، خاطرنشان کرد: این جایگاه بایستی مسئول فنی و تعدادی نیروی آموزش دیده که واکسن‌های لازمه را دریافت کرده باشند، حاضر باشند.
 
علی احمدی تصریح کرد: وجود تعداد زیاد سگ‌های بلاصاحب، در شأن مردم جیرفت نیست و بیشترین حمله این سگ‌ها، به سر و گردن بچه‌ها هست که آثار روحی، روانی و جسمی درازمدت، دارد و شهرداری نیروهایش را جهت آموزش رایگان به اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان معرفی کند.
 
امین شهدادنژاد، وجود سگ‌های بلاصاحب را معضل شهرستان جیرفت، دانست و گفت: اخیراً سگ‌های با ظاهر موی ریخته و بیمار در سطح شهر جیرفت، مشاهده شده است.
 
معاون سیاسی امنیتی شهرستان جیرفت، افزود: در شهرستان جیرفت، احتمال وجود سگ‌های بلاصاحب با بیماری‌های خطرناک که امکان انتشار آلودگی را دارند، نیز وجود دارد که بایستی مطابق قانون، طرح مبارزه با سگ‌های بلاصاحب را اجرا کرد.
 
تورج امیرافضلی با اشاره به اهمیت گردهمایی‌های پنجم و ششم تیر سال جاری در کرمان و جیرفت، درخصوص مبارزه با بیماری‌های واگیردار و هاری، گفت: باتوجه به گستردگی معضل سگ‌های بلاصاحب در جنوب کرمان، بایستی جایگاه‌های نگهداری این سگ‌ها، همراه با عقیم‌سازی و واکسیناسیون در جنوب کرمان انجام شود.
 
سرپرست شهرداری جیرفت با اشاره به کشاورزی بودن منطقه جنوب کرمان، افزود: باتوجه به گستردگی پوشش کشاورزی و نزدیکی روستا به شهرها، سگ‌ها برای تهیه غذا به شهر هجوم می‌آورند.
 
امیرافضلی خاطرنشان کرد: نتیجه اقدامات انجام شده برای معضل سگ‌های بلاصاحب، حدود یک سال آینده مشخص خواهد شد و مطابق قانون، سگ‌های بلاصاحب را می‌توان تا ۱۵ روز بعد از جمع‌آوری، نگهداری کرده و بعد از این مدت، وضعیت سگ‌ها، بایستی تعیین شود.
 
وی بیشترین تماس و اعتراض مردمی درخصوص معضل سگ‌های بلاصاحب را در فصل بازگشایی مدارس اعلام کرد و گفت: برای تغذیه سگ‌های بلاصاحب در مرکز نگهداری، روزانه ۴۰۰ قرص نان، تهیه می‌شود.
 
سرپرست شهرداری جیرفت به کمبود اعتبارات درخصوص تامین هزینه تغذیه سگ‌های بلاصاحب در مرکز نگهداری، اشاره کرد و افزود: شهرداری جیرفت، از مرکز بهداشت شهرستان جیرفت، تقاضای دریافت گوشت‌ و فرآورده‌های گوشتی تاریخ مصرف گذشته، برای تامین بخشی از تغذیه سگ‌ها را دارد.
 
مسلم عادلی ساردو با اشاره به انتشار گسترده خبرهای خسارت ناشی از هجوم سگ‌های بلاصاحب در رسانه‌ها، گفت: چند سال قبل در منطقه دلفارد، یک مورد مرگ در اثر هاری و همچنین مرگ سه نفر در اثر حمله گرگاس در شهرستان قلعه‌گنج تفاق افتاده است.
 
معاون مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: متاسفانه در سال اخیر، عمل جراحی کیست هیدراتیک که در اثر ارتباط با سگ‌ها بوجود می‌آید، گزارش شده است.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdccopqss2bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما