تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
۰
plusresetminus
معاون اداره کل منابع طبیعی جنوب خبر داد:

اجرای ۸ هزار کیلومتر بادشکن زنده در جنوب کرمان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آب‌خیزداری جنوب کرمان گفت: اجرای ۴ هزار هکتار زراعت چوب و اجرای ۸ هزار کیلومتر بادشکن زنده در دستور کار قرار دارد.
به گزارش سرویس خبری اقتصادی پایگاه خبری «راه آرمان» از جیرفت به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آب‌خیزداری جنوب کرمان، صبح امروز محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از روند اجرای برنامه تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از نهالستان تولید نهال بخش دولتی شهرستان جیرفت بازدید کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آب‌خیزداری جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در یک برنامه ۴ساله در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرای ۴  هزار هکتار زراعت چوب در دستور کار قرار دارد.

رضا سنجری با بیان اینکه اجرای طرح زراعت چوب در راستای تنفس جنگل‌های شمال حائز اهمیت است، افزود: جهت تشویق مردم و کشاورزان منطقه سعی کردیم از گونه‌های چوبده با امنیت اقتصادی بالا استفاده شود.

وی با بیان اینکه تنها دو نهالستان دولتی (جیرفت و جازموریان) در جنوب کرمان قرار دارد گفت: نهالستان جیرفت ظرفیت تولید سالانه ۲۱٠هزار اصله نهال را داشت که تولید آن به ۴۶٠هزار اصله نهال افزایش یافته است و همچنین نهالستان دولتی بوئینگ جازموریان نیز تولید سالانه  ۸۰هزار اصله بوده است که به تولید یک میلیون و ۱٠٠هزار اصله نهال افزایش یافته است.

سنجری با اشاره به اینکه هفت‌نهالستان خصوصی فعال هم در جنوب کرمان قرار دارد افزود: این نهالستان‌ها با مساحتی بالغ بر ۱٠هکتار ظرفیت تولید سالانه سه میلیون میلیون پانصد هزار نهال را دارد.

معاون فنی اداره کل با اشاره به جایگاه جنوب کرمان در اجرای طرح یک‌میلیارد درخت و تولید سالانه پنج‌میلیون نهال خواستار حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای حفظ و نگهداری شد.

سنجری از شناسایی ۱۶هزار و ۵٠٠هکتار عرصه جهت اجرای طرح یک‌میلیارد درخت در منطقه برای سال‌جاری خبر داد.

در ادامه وحیدی رئیس سازمان مدیریت استان ضمن تأکید به اهمیت حفظ و نگهداری نهال‌های تولید شده پس از انتقال به عرصه خاطر نشان کرد: با توجه به سهمیه‌ای که در خصوص اجرای طرح مردمی یک‌میلیارد درخت به استان ابلاغ شده است و تولید پنج‌میلیون نهال در جنوب کرمان، حفظ این نهال‌های پس از کاشت بسیار مهم است و بایستی برنامه نگهداری بعد از کاشت برای مدت ۲تاپنج‌سال در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است؛ سعید صالحی رئیس اداره امور مالی اداره کل نیز در این بازدید حضور داشت.

انتهای خبر/ امیری
https://armanekerman.ir/vdchv-nzi23nx6d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما