تاریخ انتشار :شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
۰
plusresetminus
مدیرکل گمرکات استان کرمان اعلام کرد:

رتبه ۷ گمرکات کرمان در مبادلات‌تجاری مهرماه کشور

مدیرکل گمرکات استان‌کرمان گفت: کرمان در حجم مبادلات‌تجاری در کشور رتبه هفتم، در واردات رتبه چهارم و در صادرات رتبه ۱۸ را کسب کرد.
رتبه ۷ گمرکات کرمان در مبادلات‌تجاری مهرماه کشور
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان محمد دولتی، چهارم آذرماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس گمرک شهرستان بم اظهار کرد: در آبان‌ماه جاری ۱۸۵ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار وارد گمرک کرمان شده که بیشترین حجم از طریق گمرک بم بوده است.

وی افزود: گمرکات استان کرمان در پایان مهر در حجم مبادلات تجاری در کشور رتبه هفتم، در بحث واردات نیز رتبه چهارم و در صادرات رتبه ۱۸ را به خود اختصاص داده است.

دولتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان کرمان باید تلاش کنیم صادرات استان را به حدقابل قبولی برسانیم.

وی به در آمد گمرکات استان کرمان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رتبه چهارم را در کشور داشتیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمان بیان کرد: کشور ما دارای ۱۶ مرز است و همه گمرک را با مرزها می‌شناسند و کسب کردن رتبه جای تامل است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۲۳ هزار دستگاه خودرو در استان کرمان تولید شده که تاکنون ۸۰ هزار دستگاه از گمرک خارج شده و ۱۰۰ هزار دستگاه هم در حال تشریفات گمرکی برای خروج است.

دولتی تشریح کرد: در دولت سیزدهم شاهد تقویت، تثبیت و توزیع مناسب منابع ارزی بودیم و همچنین شاهد کاهش بخشنامه‌های ابلاغی به گمرکات هستیم که موجب تثبیت وضعیت اقتصادی و بازرگانی خارجی شده است.

وی گفت: توجه جدی ما به تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی است تا تولیدکنندگان با کمترین زمان، کالاهای خود را ترخیص کنند و تنها دغدغه آن‌ها تولید باشد.

دولتی در خصوص کمبود نیرو در گمرک بم گفت: در تمام کشور با کمبود نیرو مواجه هستیم که در سال جاری ۲۹۴ نفر جذب داشتیم که با این تعداد نیرو با توجه به حجم کار، مشکل حل نمی‌شود.

در این مراسم از خدمات روح‌الله بهرامی تقدیر و ابراهیم منتخبی به عنوان رئیس گمرک شهرستان بم معرفی شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcjyaevouqettz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین