تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۰
۰
plusresetminus
نماینده کرمان و راور در مجلس اعلام کرد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمان سفرمی‌کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سفر قریب‌الوقوع وزیر صمت به کرمان و دیدار با فعالان بخش‌های اقتصادی، تجاری و تولیدی خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمان سفرمی‌کند
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان و به نقل از مسئول دفتر نماینده کرمان و راور، محمدمهدی زاهدی صبح امروز با اعلام این خبر، اهداف سفر را سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح‌های صنعتی و معدنی و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و تجار بیان کرد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه صنایع تبدیلی و پیشگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره‌ تامین مواد و تجهیزات صنایع استان کرمان است.

زاهدی دیگر مطالبه از وزیر صمت را انجام تعهدات این وزارتخانه و ایمیدرو در سرمایه‌گذاری ۱۵ درصدی از محل دریافت حق مالکانه و حقوق دولتی در توسعه زیرساخت‌های منطقه از جمله توسعه جاده‌ای، ریلی،‌ گمرکات و منابع انرژی و هم چنین سرمایه‌گذاری در توسعه پایدار از جمله موضوعات مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی دانست و بر ضرورت تخصیص پنج درصد از حقوق دولتی به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا شرکت‌های صنعتی و معدنی را به انجام تعهدات‌شان در حوزه مسئولیت اجتماعی ملزم نماید و گفت: از جمله انجام تکالیف‌شان برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در کلان‌پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان.

وی با تجلیل از سرمایه‌گذاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در احداث و توسعه کارخانه فولاد راور که نقش بسزایی در اشتغالزایی جوانان و نخبگان منطقه و رونق و شکوفایی شهرستان راور داشته، از سایر صنایع استان خواست نسبت به اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا و هم‌چنین احداث مدرسه بویژه در شهرستان کرمان با توجه به کمبود کلاس‌ درس، اقدام نمایند.

زاهدی با اشاره به گلایه برخی اصناف و بازاریان از ادغام‌های غیرکارشناسی برخی از صنوف که هیچ تناسب فعالیتی با هم‌ ندارند و برخلاف ضوابط انجام شده، خواستار لغو این ادغام‌ها شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در استان کرمان برای تولید خودروهای برقی عنوان کرد: وجود صنعت مس در استان در کنار کارخانه‌های خودروسازی و مناطق ویژه اقتصادی، مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری نشان از ظرفیت سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای برقی در استان کرمان است.

زاهدی با اعلام حمایت از رویکرد وزیر صمت در بکارگیری افراد متخصص، متعهد و کارآمد در این وزارتخانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، خواستار برخورد قانونی و معرفی رانت‌خواران، افراد ناسالم و حامیان سیاسی آنها به مردم و قوه قضائیه شد.

انتهای خبر/ طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcdf50ffyt0ss6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین