تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۶
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: بیش از ۲٠ هزار اصله نهال گونه‌های جنگلی و بیابانی در سطح جنوب کرمان غرس شد.
۲٠ هزار اصله نهال گونه‌های جنگلی و بیابانی در جنوب کرمان غرس شد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ صبح امروز  در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش احیای هلیل تا جازموریان بیش از ۲٠ هزار اصله نهال گونه‌های جنگلی و بیابانی در سطح جنوب کرمان غرس شد.

همزمان با سراسر سراسر کشور، جمعی از مسئولان، هم‌یاران طبیعت، تشکل‌های مردم نهاد، سمن‌ها، مردم طبیعت دوست و اصحاب رسانه با حضور در کیلومتر ۱۸ جاده جیرفت کهنوج، روبروی شهرک آزادگان، گلخانه هیدروپونیک کشت و صنعت، نرسیده به کوه فجر اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین به اهمیت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اشاره کرد و گفت: سهم جنوب کرمان طی چهار سال تولید و کاشت ۲٠ میلیون اصله نهال است که در حال حاضر بیش از سه میلیون اصله نهال تولید و آماده انتقال به عرصه است.

وی با اشاره به اینکه سال اول پنج میلیون اصله نهال در جنوب کرمان از گونه‌های بومی و سازگار با منطقه تولید می‌شود، افزود: از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی بومی و سازگار با منطقه که در نهالستان‌های جنوب کرمان تولید می‌شود می‌توان به اکالیپتوس، کهور، کنار، شب خسب، گز، صنوبر، بادام کوهی، اسکنبیل، شیشه شور، ناترک، تاکاما و سایر گونه‌های مستعد کاشت در منطقه اشاره کرد.

قاسم رحیمی‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه پویش احیای هلیل تا جازموریان در یک بازه زمانی چهار ساله اجرا می‌شود، افزود: این پویش در راستای طرح مردمی و با هدف حفظ و احیا عرصه‌های منابع طبیعی در هشت شهرستان جنوبی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: این پویش همزمان با آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور آغاز شد و از این به بعد هر نهالی در عرصه‌های جنوب کرمان غرس شود در راستای پویش احیای هلیل تا جازموریان خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از شرکت کشت و صنعت شهرستان جیرفت و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد که نقش به‌سزایی در برگزاری این مراسم داشتند، خاطرنشان کرد: در شهرستان عنبرآباد نیز همزمان با سراسر کشور در راستای اجرای این پویش در سطح ۱٠ هکتار ۱۱ هزار اصله نهال غرس شد.

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcjmaevvuqetxz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما