تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: پرتاب این موشک‌ها با دقت بالا، حجم تخریب آن‌ها و فاصله قابل توجه از محل شلیک تا نقطه هدف، پیام‌هایی را به دنیا مخابره کرد.
با پرتاب موشک‌های دقت بالای سپاه، اقتدار ایران به جهان مخابره شد
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی علیه‌السلام و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه امروز ضمن توصیه به رعایت بیش‌تر تقوا، گفت: رعایت تقوا باید هم در نیت و هم عمل باشد و به‌گونه‌ای عمل کنیم که در راستای جلب رضای خدا باشد.

وی در رابطه با عوامل تربیت از نگاه قرآن بیان کرد: ابتدا باید به آزمایش‌ها، ابتلا و امتحان‌ها توجه کرد و در نگاه دیگر سرافراز از این ابتلا و امتحان‌ها بیرون آمدن، مهم است.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: برای سرافراز بیرون آمدن باید از خدا یاری بگیریم که از ما تنها ساخته نیست، اما برای کمک‌گرفتن از خدا مشکلاتی در پیش‌روی ما هست.

امام جمعه کرمان مطرح کرد: گاهی مشکل ما در شناخت حق است؛ می‌خواهیم از حق دفاع کنیم، اما نمی‌توانیم آن را خوب بشناسیم.

وی ادامه داد: گاهی مشکل ما در وسوسه شیاطین انس و جن هست؛ بنا نداریم که به انحراف برویم، اما وسوسه وسوسه‌گران اجازه نمی‌دهد؛ گاهی مشکل ما در مبارزه با دشمن بی‌رحم است؛ چه شیطان و چه دشمنان انسی که ما را مسیر خارج میکنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: دیگر لغزش‌های احتمالی است؛ گاهی از نظر ما کوچک هستند اما از نظر اخلاقی آن‌قدر بزرگ هستند که ما را به سقوط می‌کشانند‌.

وی درباره این لغزش‌ها از نظر حضرت علی(ع)، افزود: حضرت علی(ع) فرمود؛ که خدایا بر من ببخش آن کلماتی که در ظاهر من را به تو نزدیک می‌کند اما دل من با آن مخالفت می‌کند؛ حرف، حرف خوبی است اما دل همراهی با حرف ندارد و اجازه نمی‌دهد این حرف خوب عملی شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اما گاهی دل هم همراهی می‌کند اما با کمال تأسف این عمل ریایی است و برای جلب رضای خدا نیست بلکه عملی پوچ و توخالی است.

وی گفت: حضرت سپس فرمودند؛ که بر من ببخشای نگاه‌های اشارت‌آمیز، بعضی نگاه‌ها، نگاه‌های گناه هستند؛ با نگاهمان دیگران را تحقیر می‌کنیم؛ با نگاهمان معصیت انجام می‌دهیم و یا بستر ظلم را فراهم می‌کنیم، که در زندگی کم نیست.

حجت‌السلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: محاکم دنیوی هیچ دلیلی بر اثبات آن‌ها وجود ندارد؛ دنیا طوری رقم خورده که این اشارت‌های گناه‌آلود که بستر ظلم و گناه را فراهم می‌کند، مثل زبان، نوشتار و عمل در محاکم مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، اما در محکمه عدل الهی همه حساب و کتاب دارند.

وی افزود:  باز حضرت فرمود؛ که خدایا بر من ببخش سخنان بی‌فایده و بیهوده را که دو دسته هستند؛ بعضی هم بی‌فایده و هم حرام هستند و بعضی فقط‌ بی‌فایده‌ هستند و عمر را تلف می‌کنند، که در روح و روان تأثیر می‌گذارند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: حضرت فرمود؛ که خدایا من استغفار می‌کنم از خواسته‌های شهوت‌آلود که برای خارج‌کردن آدم از مسیر محرک می‌شود؛ نفس این خواسته در وجود آدم مثل سم است و سپس خواسته دیگری دارد و آن این است که خدایا لغزش‌های زبان را بر من ببخش.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم ضمن تبریک ولادت باسعادت امام محمدتقی(ع)، مولود کعبه حضرت علی(ع) و روز پدر، توصیه کرد که قدر پدرها را بدانید و گفت: هر چه سن بالاتر می‌رود، احترام شما باید بیش‌تر شود که پدر جایگاهی بس مهم در متون دینی ما دارد.

وی افزود: خدمت به مردم و جلب رضایت خدا در زوایای زندگی حضرت علی(ع) آن‌چنان درخشنده و پررنگ است که نه تنها مسلمانان، که اندیشمندان غیرمسلمان را تحت تاثیر خود قرار داده و عاشق علی و افکار و رفتار او هستند.

امام جمعه کرمان با اشاره به ایام با برکت اعتکاف بیان کرد: بندگان واقعی خدا در عبادتی بزرگ و انسان‌ساز سه روز خیلی از راه‌هایی که ممکن است در آن تفریحات، راحتی و نشاط باشد بر خورد می‌بندند و در خانه خدا معتکف می‌شوند و در عبادتی در کنار خواهران و برداران دینی خود به خودسازی مشغول هستند.

وی با اشاره به روز غزه مطرح کرد: این نگاه در متن دین ما نگاهی بسیار بلند است و آن عبارت است از این که همه مسلمانان واحد هستند و مرزها آن‌ها را از هم جدا نمی‌کند؛ اگر به مسلمانی در هر فاصله جغرافیایی ظلم شد، قلب این مسلمان باید جریحه‌دار شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: حوادث غزه مثل یک قلب تپنده، تمام جهان اسلام را باید تحت تاثیر قرار دهد و هر کسی در حد توانش کمک کند و از جنایات تنفر داشته باشد؛ امروز در صحنه بین‌المللی مظلومیت مردم فلسطین برجسته شده است.

وی بیان کرد: شجاعت و قدرت فلسطینی نشان داد که می‌تواند منطقه را به جهنمی برای دشمن خود تبدیل کند و نشان داد که سرانجام، مقاومت پیروز است.

امام جمعه کرمان در رابطه با انتقام شهدای کرمان تصریح کرد: به وسیله دشمنان قسم‌خورده این ملت، مردم کرمان به خاک و خون کشیده شدند و آغاز انتقام سخت در روزهای اخیر به وسیله فرزندان شجاع سپاه را دیدید که موشک‌های قدرتمند سپاه مقر دشمن را با خاک یکسان کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: پرتاب این موشک‌ها با دقت بالا، حجم تخریب آن‌ها و فاصله قابل توجه از محل شلیک تا نقطه هدف، پیام‌هایی را به دنیا مخابره کرد.

وی افزود: آن پیام این بود که ملت شجاع ایران اجازه هیچ حرکت ناامنی در این کشور نخواهد داد و کسانی‌ که طراحی این حرکت‌های کور را انجام دهند، در امان نخواهند بود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdch66nzm23nxmd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین