تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱
۰
plusresetminus
مشاور عالی رئیس قوه‌قضاییه گفت: دشمن با پول‌های انتخاباتی می‌خواهد شما را از علمایتان دور کنند همان‌طور که با آیت‌الله مصباح کرد و چهره خشنی از ایشان به مردم نشان داد.
دشمن می‌خواهد با پول‌های انتخاباتی علما را از مردم بگیرد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ مراسم بزرگداشت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی در مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه با حضور مردم و خانواده بزرگوارشهدای سلطانی‌نژاد و رحمت‌آبادی، و حضور افتخاری آیت‌الله کاظم صدیقی مشاور عالی رئیس قوه‌قضاییه و امام جمعه موقت تهران شامگاه امشب برگزار شد.
 
آیت‌الله کاظم صدیقی گفت: کشتار بی‌رحمانه هزاران بی‌گناه در یک زندان محدود که اطرافش را بی‌رحم‌ها گرفته‌اند در غزه درحال رخ دادن است و تسلط گرگ‌های وحشی صهیونیستی و آمریکا شیطان بزرگ که مردم غزه را به خاک و خون می‌کشند.

وی ادامه داد: عوامل از خدا بی‌خبرشان  داعش که دست‌ساز کافرانه آنهاست با اجرای عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان، این داغ بزرگ را بر دل ملت ایران و مردم قهرمان کرمان گذاشتند. 

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم کرمان زیر علم شهید عزت‌ساز حاج‌قاسم سلیمانی قبل از شهادت و خصوصا بعد از شهادت یک حضور با بصیرت و با‌انگیزه مقدس در حفظ  آوازه حاج‌قاسم بوده است زیرا رونق بازار زیارت و حضور زائران حاج‌قاسم  با میزبانی مردم کرمان نشان از عمق ایمان مردم قهرمان‌پرور کرمان دارد. 

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: زیارت و حضور زائران  نشان می‌دهد که هر زمان به مزار سردار سلیمانی برویم، می‌بینیم که دل‌های مردم را چگونه به بازار عشق کشانده است و مردم از راه‌های دور می‌آیند و در این دریای عشق حل می‌شوند و حق است که شما خانواده شهدای تروریستی کرمان هم در کنار این شهید جهانی، خانواده شهید نام بگیرید. 

وی با بیان اینکه شهدا امروز کجایند و ما کجاییم، گفت: از خالص‌ترین و پاک‌ترین شهیدانی که در شهادتشان هیچ شاعبه‌ای ندارد همین شهدای کرمانند و خوش‌به‌حالشان و خوش‌به‌حال خانواده‌هایشان که قربانی‌های خالصی را تقدیم خداوند کرده‌اید و خدا نیز از شما قبول کرده است. 

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: ماه رجب جای جایش گنج آخرت است و ائمه سُفرهای پذیرایی رجب را در تنوع غذاهای روحی برای اصناف و صاحب‌دلان مختلف انواعش را ارائه کرده‌اند که در رأس آن آمادگی است و «گناه» این آمادگی را از بین می‌برد.  
 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه میزبانی از رجبیون بر عهده دو امام بزرگوار که در کودکی به امامت رسیده‌اند، است، گفت: امام جواد(ع) و امام هادی(ع) دو معصومی هستند که از کودکی به امامت رسیدند و پاداش رجبیون را این دو امام محاسبه خواهند کرد. 

وی با اشاره به این امر که دین امام زمان تنها با ولایت فقیه حفظ می‌شود، افزود: زمانی که امام غائب است تنها ولایت فقیه است که می‌تواند کشتی اسلام را حفظ کرده و به سر مقصود منزل برساند. 
 
امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: دشمنان برای ناامیدکردن مردم بسیار تلاش می‌کنند تا دست از ولایت بردارند و از رحمت خدا ناامید شوند و عده‌ای به جان مردم افتاده‌اند تا آنها را از انقلاب ناامید کنند، خدا دستشان را کوتاه بکند.

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: دشمنان می‌خواهند با دور کردن مردم از انتخابات، عرق ملی و شور حماسی که با نظر فقیه زمان واجب است، را از این مردم بگیرند.
 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اگر دشمن نتواند مردم را از حضور در انتخابات منصرف کند، سعی می‌کند تا انتخاب غلطی انجام دهند، گفت: دشمن عوضی‌ها را بر مردم مستولی ‌می‌کند هم‌چون مجلس ششم که عوضی بودند و بیانیه آمریکا را پیاده کردند، وقتی ما از حق خود دفاع نکنیم عوضی‌ها بر ما مسلط می‌شوند، مانند گذشته که علیه حرف ولی فقیه زمان حرف زدند و قوانین ضداسلام را تصویب کردند.

وی ادامه داد: مردم مالک مملکت هستند پس برای خودشان باید تصمیم بگیرند نه اینکه کشورهای استکبار برای ما تصمیم بگیرند اگر در طول انقلاب، دین، منبر، روضه و علامه‌های دینی نبودند، هشت سال جنگ تحمیلی را نمی‌توانستیم تحمل کنیم. 

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: فلسطینی‌ها از مردم ایران مقاومت را یاد گرفتند زیرا مکتب امام حسین(ع) به جهان عرضه شده است و اگر نبودند علمایی که هدایتگر باشند تاکنون همه مرتد شده بودند، خبری و اثری از دین خدا باقی نمی‌ماند و مبانی دینی ما نیز به بی‌دینی مزین می‌شد، هم‌چون صهیونیست و استکبار که اگر دین داشتند مردم غزه را اینگونه قتل و عام نمی‌کردند.
 
آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: یکی از این علمایی که جامع‌الاطراف بود، آثار علمی بزرگی داشتند، خودساخته بود از دوران جوانی دنبال تحول اخلاقی بود دنبال اهل معنا می‌گشت و علم را پیدا کرد تنها آیت‌الله علامه مصباح یزدی بود.
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی در حوزه‌های علمیه جلسات اخلاقی را شکل داد و برای معنویت اخلاقی روحانیت کلاس‌های ثابت گذاشته بود زیرا ایشان هم علیم، هم مفسر و هم خودساخته بود وبه روایتی شهید آبرو است و به قیمت آبرویش پرچم ولایت‌فقیه را در اهتزار نگه داشت که این از روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی‌اش نشأت گرفته بود. 

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر انقلاب پشتوانه علمی و فقهی علمایی چون آیت‌الله طباطبایی نداشت هرگز پیروز نمی‌شد و آیت‌الله مصباح یزدی شاگرد مکتب ایشان بود، اما بد اخلاقی‌های انتخاباتی سبب شد تا چهره خشنی از ایشان به مردم نشان بدهند درحالی که این‌گونه نبود و فردی بسیار خوش‌رو و خودساخته از دین عملی فراگرفته‌اش بود.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: دشمن با پول‌های انتخاباتی می‌خواهد شما را از علمایتان دور کند و در رأس علما، نور مطلق، خلف صالح و دلبر امام راحل و مقام معظم رهبری همین آیت‌الله علامه مصباح یزدی بزرگوار بوده است. 

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه تأکید کرد:علما حافظ دین بودند، اهل بلا و بکاء و دلسوزی به مردم و طلبه‌پرور بودند و علامه مصباح یزدی نیز چنین بودند و بیش از صد استاد دانشگاه پای درس او بودند که تأسف می‌خوردند چرا اسلام ناب را نشناختند از اولیا مسلم و اوتاد زمان ما علامه مصباح بود. 

وی با بیان اینکه بر همه واجب است که کتاب‌های مصباح را بخوانند، گفت: کتاب عقائد مصباح در روسیه پرفروش‌ترین کتاب بوده است، چطور در کشوری که دینی وجود ندارد عقائد می‌تواند پرفروش شود؟ علت آن حقایقی است که ایشان مطرح کرده‌اند. 

امام جمعه موقت در پایان به خصوصیات یک نماینده اشاره کرد و گت: نماینده‌ای بخواهید که دین را فدای هیچ‌چیز نکند، مملکت فروش نباشد، نیاز‌شناس باشد و احتیاجات مردم را تشخیص دهد، معلومات قانونگذاری را دارا باشد و عُرضه نظارت بر عملکرد دولت داشته باشد و در نهایت، تِحُب به ولایت‌فقیه داشته باشد. 

انتهای خبر/ طهماسبی


  https://armanekerman.ir/vdcaaan6a49nem1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین