تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
۰
plusresetminus
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مردم کرمان نشان دادند که در دفاع از انقلاب و وفاداری به آرمان‌های امام راحل و همچنین فرامین و رهنمودهای حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای پیش‌قدم و پیش‌گام بوده‌اند.
مردم کرمان همواره در دفاع از انقلاب پیش‌گام بوده‌اند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ داود منظور صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در جمع مردم شهر کرمان در محل مصلی امام علی علیه‌السلام این شهر ضمن گرامیداشت و تبریک دهه فجر و جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: فرصت بسیار مغتنمی است که چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در جمع مردم خونگرم، ولایت‌مدار و انقلابی شهر کرمان جشن می‌گیریم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: مردم کرمان نشان دادند که در دفاع از انقلاب و وفاداری به آرمان‌های امام راحل و همچنین فرامین و رهنمودهای حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، همواره از آغاز انقلاب، در دوران دفاع مقدس و دوره جهاد مقاومت پیش‌قدم و پیش‌گام بوده‌اند و یاد و خاطر سیدالشهدا جبهه مقاومت را گرامی ‌می‌داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر اینکه استان کرمان در همه حوزه‌ها جزو استان‌های نمونه و الگو است، عنوان کرد: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی، ما درگیر تهدیدهای امنیتی هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند که با تهدید امنیت کشور، جلوی رشد و شکوفایی ملی و اقتصادی را در کشور سد کنند و خوشبختانه توانمندی نظامی و امنیتی ما به گونه‌ای است که هرگونه تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

وی با اشاره به خودکفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تأمین تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی اظهار کرد: ما کشوری هستیم که امروزه ماهواره به فضا می‌فرستیم، فناوری پهباد در اختیار داریم و در حوزه صنایع دفاعی و دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌زنند.

منظور افزود: الگویی که در دوران دفاع مقدس و توسعه بخش دفاعی و امنیتی پشت سر گذاشته‌ایم، همان الگو را در حوزه اقتصاد به ما کمک می‌کند تا پیشرفت اقتصاد را به‌گونه‌ای محیا کنیم که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: ظرفیت‌های منابع طبیعی و معدنی کشورمان بی‌نظیر است و در دنیا از لحاظ ذخایر نفت و گاز در رتبه اول قرار داریم که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای پیشران توسعه استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اقدامات و توفیقات وزارت نفت در توسعه پالایشگاه‌ها، میادین گازی و نفتی و زنجیره ارزش پتروشیمی و با تأکید بر اینکه این اقدامات جز دستاوردهای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: صنعت نفت توانسته‌ایم به صنعت بومی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت معدنی کشور و با بیان اینکه ما در کمربند معدنی قرار داریم و استان کرمان جز سه الی چهار استان برتر کشور در عرصه معدن است، تصریح کرد: پیوند بین معادن و بخش‌های پایین‌دستی را باید تقویت و تکمیل کنیم و در این زمینه اجتناب از خام‌فروشی از رویکردهای اصلی ماست.

منظور ابراز کرد: خرسندیم که در دولت بین بخش دولتی و غیردولتی هم‌افزایی انجام می‌شود و استان کرمان نیز نمونه شاخصی از بخش غیردولتی در زمینه توصسعه و پیشرفت است و در جشن پیروزی انقلاب اسلامی بالغ بر  ۶ هزار میلیارد تومان توسط بخش دولتی و ۷ هزار میلیارد تومان توسط بخش غیردولتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان کرمان، استان سازندگی و کارگاه تولید است، عنوان کرد: این استان در حال فعالیت‌های زیرساختی و تولیدی است و می‌توان گفت جهاد اقتصاد در استان کرمان پیش‌گام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: دولت تلاش می‌کند نگرانی مردم استان کرمان در زمینه تأمین پایدار آب را برطرف کند و اجرای طرح‌های متعدد را در این زمینه مدنظر قرار داده است و طرح آب‌رسانی از دریا عمان به رفسنجان و کرمان یکی از ابرپروژه‌ها محسوب می‌شود که امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد رسیدن آب شیرین از دریا عمان به شهر کرمان باشیم.

وی اظهار کرد: استان کرمان با توجه به موقعیت ویژه در شاه‌راه‌های مواصلاتی قرار گرفته است، بنابراین دولت در زمینه بهسازی، تکمیل و تقویت محورهای مواصلاتی تلاش خواهد کرد.

منظور با بیان اینکه ظرفیت اقتصادی کشور، میزان ترانزیت کالا را در دوره پنج ساله به سه برابر  و ۳۰ میلیون تن افزایش دهیم، ادامه داد: که در این راستا برنامه جامع در وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریل، جاده و بنادر در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شاخص‌های رفاهی و ظرفیت‌های گردشگری به طور ویژه مورد توجه است تا بتوانیم از فرصت‌ها بیش از پیش استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، توسعه دانشگاه‌ها و مدارس و اتمام طرح‌های نیمه تمام که جز مصوبات سفر رئیس جمهور است که در وزارت علوم و آموزش و پرورش دنبال می‌شود.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdchw6nzz23nx6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین