تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
۰
plusresetminus
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خبر داد:

ثبت بیش‌از ۲۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در ۱۰ ماه گذشته مبلغ ۲۸ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار به منابع استان وارد و ثبت شده است.
ثبت بیش‌از ۲۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان: صبح امروز صادق سلطانی‌‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام‌الله دهه فجر و تسلیت شهادت امام موسی‌کاظم(ع) اظهار کرد: خوشبختانه شاهد بهبود فضای کسب‌وکار استان هستیم و تلاشی که مجموعه تیم اقتصادی استان کرمان انجام داده و سبب شده است که رتبه استان کرمان از ۳۱ به ۱۲ ارتقاء یابد.
 
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تأمین منابع برعهده اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی بوده است و برخی رویه‌های سخت‌گیرانه در پرداخت مالیات، تأمین اجتماعی و دریافت تسهیلات را باید به جد دنبال می‌کردیم.
 
سلطانی‌نژاد توضیح داد: در راستای بهبود فضای کسب‌وکار درخصوص تأمین مالی، بانک‌های کرمان را بررسی کردیم تا چالش‌های مربوط به سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه را رفع کنیم،  همین امر سبب شد تا ۴۳ هزار و ۶۴۷ فقره تسهیلات از اول امسال پرداخت شود که به ارزش  ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است و عملا کارگروه‌های رفع موانع تولید،  چالش‌های سیستم بانکی و متقاضی تسهیلات را رفع کرده است.
 

نرخ پرداخت مالیات واحدهای تولیدی ۱۸ درصد است 

وی با بیان اینکه مشکلات بیمه‌ای را به خوبی رفع کردیم، ادامه داد: برای بخشودگی جرائم نیز طرح تقسیط ۴۵ ماهه به تعداد چهار مورد و تقسیط مجدد سه مورد و تقسیط با سفته نیز هشت مورد اجرایی شده است و این امر در عرصه بیمه و بخشودگی جرائم را در دستور کار قرار دادیم.
 
سلطانی‌نژاد با بیان اینکه دیگر موردی که در برنامه اجرایی کسب و کار دیده شد، مالیات بود است، افزود: یکی از چالش‌های کسب‌وکار مالیات است، دولت اقداماتی را انجام داده که پرداخت مالیات با نرخ ۱۸ درصد برای واحدهای تولیدی یکی از این موارد است و این روند به‌صورت کاهشی ادامه‌دار است.
 
وی گفت: واحدهای تولیدی که دچار مشکل مالیاتی بودند شما طرح بخشودگی شده و بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال جرائم مالیاتی تاکنون بخشوده شده است و تا پایان سال مبلغ این بخشودگی افزایش خواهد داشت. 
 
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: ما با اتاق بازرگانی و اصناف و دیگر دستگاه‌های اقتصادی استان تعامل برقرار کردیم، این همکاری با شرکت شهرک‌ها  نیز منجر به شناسایی ۹ واحد تولیدی که در شرایط مالیاتی قرار دارند، شده و ما برای رفع آن قدم برداشته‌ایم ضمن‌ اینکه ما هر روز در استان کرمان پیگیری خواهیم کرد، تا دستگاه‌های متولی کار را به‌موقع انجام دهند تا در مسیر کار دچار چالش نشویم.
 

۳۸هزار و ۸۶۰ مجوز از درگاه ملی مجوزها به‌صورت الکترومیگی صادر شده است

مدیرکل اقتصاد و دارایی با بیان اینکه تاکنون ۳۸هزار و ۸۶۰ مجوز از درگاه ملی مجوزها به صورت الکترومیگی صادر شده است، تصریح کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ عدد هم در صف انتظار هستند و از دستگاها نیز در خواست داریم که در روند کار تسریع کنند و پاسخ استعلامات را با سرعت بیشتری اعلام کنند و به صورت الکترونیکی کارها را پیش ببرند.
 
وی اذعان کرد: پروانه‌های کسب، همه واحدهای صنفی نیز باید الکترونیکی شوند بنابراین کسبه و صنوف باید نسبت‌به دریافت مجوز الکترونیکی که همان مجوز یکتا است، اقدام کنند و امیدواریم اتاق اصناف میزخدمت‌هایی را شکل دهند تا کارها به سرعت پیش برود.
 
سلطانی‌نژاد با بیان اینکه مجوزهای الکترونیکی توانستند گلوگاه‌های فساد را بببند، بیان کرد: مولدسازی از موضوعات اصلی دولت در تحقق ساختاری بودجه است و می‌تواند در پروژه‌هایی که پشتوانه مالی قوی ندارد، می‌تواند از املاک مازادی که دولت دارد با رفع محدودیت اعتباری پروژه‌ها استفاده کنند.
 

۱۹۶ ملک به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان مازاد است

وی تصریح کرد: مولدسازی روندی ادامه‌دار است و در استان کرمان ۱۹۶ ملک به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان مازاد است که بعد از شناسایی آن‌ها، مبحث ارزش‌آفرینی را در دستور کار داریم، بنابراین بسته‌های رونقی را شکل دهیم که پروژه‌های عمرانی را در اسرع وقت انجام دهیم.
 
مدیر‌کل امور اقتصاد و دارایی کرمان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های با اهمیت استان کرمان بیمارستان جایگزین بیمارستان شفاست که بسته رونق آن تدوین شده تا منابع مولدسازی در فاز اول به‌ارزش ۱هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان استفاده  کند و در این مسیر هم از منابع دولتی و مولدسازی در طرح‌ توسعه‌ای ساختمان‌ اداری، کتابخانه‌، سد صفارود و خط توزیع برق و غیره بهره بریم که به همین علت املاک مازاد مورد شناسایی‌ قرار گرفته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری املاک دولت برخی دارای سند نیستند و ما فرآیند ۱۷۰ ملک را ثبت سند و تک برگ کردیم و با رنگ بنفش شده است، توضیح داد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ استان کرمان را  در سه بخش به اجرا درآورده‌ایم.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: بخش اول دستگاه‌های اجرایی و بند (الف) از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ که ۱۳۰۰میلیارد تومان است که ۲۵۰ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است و به نوبت در شبکه بانکی تعیین شده و مابقی در صف پرداخت است،  جزء چهار تبصره ۱۸ نیز تا امروز حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که  ۱۰۳ میلیارد تومان از نهادهای حمایتی و دولتی در دستور کار داشته‌ایم.
 
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان اذعان کرد: کل منابعی که تاکنون برای تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت کرده‌ایم به مبلغ ۱۱ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان است.

 سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی بیشترین ملک مازاد را برای مولدسازی معرفی کردند، بیان کرد: در سال جاری سه ملک مازاد ادارات به ارزش ۶۵ میلیارد تومان به فروش رسیده که پول آن نیز به استان برگشت داده شده و در پروژه‌ها درحال هزینه شدن است.

معادن اولویت معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: ما به‌جد به‌دنبال سرمایه‌گذاری خارجی هستیم و در زمینه معادن که کمتر توجه شده تلاش کردیم تا سه بسته سرمایه‌گذاری به دو زبان فارسی و انگلیسی برای معادن اسفندقه، در خصوص ماده معدنی کرومیت گارنت و منگنز تدوین شود و چند طرح نیز برای معادن زغال‌سنگ و مجتمع صنایع غذایی در جنوب استان کرمان آماده و به سرمایه‌گذران پیشنهاد می‌کنیم. 
 
وی تشریح کرد: ثبت ۲۸ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری در استان کرمان رقم خورده که در بازه زمانی ۱۰ ماهه این میزان از  سرمایه خارجی وارد شده است، کل فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و زیرساخت شهری تعریف شده است.
 
سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کرده و کارهای اجرایی شروع شده است، ادامه داد: مبلغ سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۵۱ میلیون و ۲۵۵ هزار دلار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در پایان طرح‌های سرمایه‌گذاری فوق را تشریح و خاطر نشان کرد: تولید روغن موتور و روغن صنعتی در سیرجان، تولید فرو کروم شهرستان بافت، تولید کنسانتره مس شهربابک، تولید فروکروم در شهرستان جیرفت و تولید دارو در شهرستان کرمان که با ارزشی بالغ‌بر ۳ میلیون و سیصد و ۳۵ هزار دلار است، تصویب و در مرحله اجرایی هستند. 


انتهای خبر/طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcbg9b88rhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما