تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

خون ۹۶ شهید کرمان، حیات جدیدی به مکتب مقاومت بخشید

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۹۶ شهید حادثه تروریستی کرمان، حیات جدیدی به گفتمان مکتب مقاومت و انقلاب داده است.
خون ۹۶ شهید کرمان، حیات جدیدی به مکتب مقاومت بخشید
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی پیش‌از ظهر امروز در مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان در سیزدهم دی‌ماه گفت: گرچه امروز در سراسر کشور و در مراکز شهرستان‌های متعددی در ۱۵۰ نقطه، مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان برگزار می‌شود، شهدایی که الگوی مکتب مقاومت هستند؛ اما کرمان نقطه دیگری است زیرا می‌توان کسب حیات کرد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که دشمن ما در چه فکری است و ما از این جلسات به‌دنبال چه هستیم؟ عنوان کرد: خداوند چهار هدف از آفرینش انسان دارد، مصیبت، شادمانی، پیروزی و شکست، تا انسان‌ها آزمایش شوند. 
 
وی با بیان اینکه خدا اقبال به شهدا می‌دهد، شهید و شهدا به‌معنای گواه و شاهد هستند تا کشته شده در راه خدا باشند، ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن فرموده‌ است که شهیدان برای گواه آفریده شدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه این مجموعه از شهدای حادثه تروریستی، یک مجموعه کاملی از درس شهادت و گلچین الهی است، ادامه داد: شهادت پاداش و عنایتی است که خدا به بندگان برجسته‌ای می‌دهد که حیات دنیای حیوانی و زمینی برای آن‌ها جوابگو نیست.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهید از حیات حیوانی و دنیای خود می‌گذرد تا به حیات الهی می‌رسد؛ خداوند در قرآن فرموده است که شهید را نه مرده بپندارید و نه بیان مرده به او بدهید، به شهید نگاه فانی و از دست رفته نباید کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه شهدا برندگان و کامیابان زندگی هستند و در جوار پروردگارشان، به حیات رسیده‌اند، گفت: چرا تربیت‌شدگان مکتب حاج‌قاسم آرزوی‌شان شهادت است؟ برای اینکه می‌دانند جایگاه‌شان در کنار خداوند متعال است، شهادت باختن نیست و کسی باخته است که با کاروان شهدا همراه نشود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار کرد: در پاسخ به این سوال که چرا شهادت به معنای باختن نیست و برد است و خداوند به بردن شهدا گواهی می‌دهد؟ باید گفت: به آن‌چه خدا به آن‌ها داده شادمانند؛ زیرا هدف از آفرینش و دین، رسیدن به خدا بود؛ آن هم آگاهانه و خالصانه مسیر خاک تا عرش را طی کنند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ عملی تضمین شده نیست و تنها شهادت است  که ضمانت رسیدن به خداست و ما را به مقصد می‌رساند، عنوان کرد: خداوند در خصوص عند ربهم یرزقون می‌فرماید شهدا به مقصد رسیده‌اند و تضمین قطعی است و شهادت بُردن است؛ زیرا زندگی را نباخت و دشمن بداند ما را نمی‌تواند از محبوب‌ترین نعمت‌ها بترسانند.
 
وی ضمن اشاره به مطلب فوق بیان کرد: این آرزوی ماست و از شهدا می‌خواهیم که ما را برای شهادت شفاعت کنند؛ در دوران دفاع مقدس، در سوریه، در تامین امنیت مرزها از حاج‌قاسم می‌پرسیدیم چی می‌خواهید؟ می‌گفت شهادت و این را با اشک چشم طلب می‌کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ابراز کرد: زنان ما در اوج سختی‌ها از زینب سلام‌الله‌علیها درس می‌گیرند و جوانان ما شهادت را  احلی‌من‌العسل می‌دانند همچون قاسم‌بن‌حسن.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما از شهدا محروم هستین، آن هم به ظاهر، اما برای شهدا کامیابی است و شهید برای خانواده و دوستانش از خداوند پیام می‌آورد؛ ما بر شهادت تنها صبر نمی‌کنیم، بلکه شکر می‌کنیم و شهید حیات آفرینی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه امام حسین علیه‌السلام حیات دین را تضمین کرد و دین خدا را حفظ کردند، ابراز کرد: حیات دین با شهادت امام حسین علیه‌السلام است و با شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، مکتب حاج‌قاسم زنده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار کرد: امروز گفتمان مقاومت، گفتمان برتر است؛ به برکت خون حاج‌قاسم است و شهید حاج‌قاسم برای دشمنان، بسیار خطرناک‌تر است و گفتمان و مکتب حاج‌قاسم، استکبارستیزی و مقاومت است و این مکتب امروز حیات تازه یافته است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمنان به زائران حاج‌قاسم حمله کرده و از زنان و کودکان انتقام می‌گیرید؛ دشمن در تلاش است مسئله فلسطین از قاموس سیاسی پاک شود، اما این مسئله امروز مسئله جهان اسلام است.
 
وی با طرح این سوال که امروز دشمن با به‌شهادت مظلومانه ۹۶ شهید به‌دنبال چیست؟ ابراز کرد: ما هر روز به دشمن ضربه می‌زنیم و مرگ تدریجی شما را رقم می‌زنیم و ریشه شما را در منطقه از جا می‌کنیم و عالم را آماده ظهور خواهیم کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی خطاب به دشمنان ادامه داد: شما فکر کردید با شهادت اهل‌بیت و زائران امام حسین علیه‌السلام مکتب امام نابود می‌شود؟ شما حماقت کردید امروز برای این شهدا در سراسر این کشور مجلس چهلم برگزار می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما دشمن را گم نمی‌کنیم این ۹۶ شهید، حیات جدیدی به گفتمان مکتب مقاومت و انقلاب داده است و موضعی که خانواده شهدا گرفتند بسیار دشمن را عصبانی و مایوس کرد؛ هرچه دشمنان در بین خانواده شهدا تلاش کردند، یکی از یکی بهتر و زیبا از مکتب مقاومت حمایت کردند.
 
وی خطاب به مادران و خواهران شهدا گفت: شما در استقامتی که حضرت زینب سلام‌الله علیها شریک هستید؛ دشمن سعی کرد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را دچار عجز کند اما ایشان فرمودند استقامت کرد و با شجاعت گفت چیزی ندیدم جز زیبایی و ما چقدر از این خانواده ۹۶ شهید حادثه تروریستی شنیدیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی عنوان کرد: مادران شهدا همچون حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، باید با جهاد و روشنگری نگذارند، این مکتب خاموش شود و شایسته این است که خدا را شاکر باشیم و از خدا بخواهیم ملتمسانه و عاجزانه که ما فقط یک غصه داریم آن هم شاید جاماندن از این کاروان شهادت باشد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: منطق شهید را نیز باید مورد توجه قرار داد که این مسئله، خود نیز عظمت بزرگی است و این مهم را باید بدانیم مطالبه شهدا از ما چیست؟ منطق، سازش‌ناپذیری و استقامت کردن را رعایت کنید مواظب باشید مشکلات اقتصادی، سختی‌ها و غیره شما را از ادامه راه در مسیر ولایت باز ندارد
 
وی تاکید کرد: نگذارید دشمن اراده شما را بشکند، جان متلاشی شود، خانه خراب می‌شود و نگذارید جنگ ترکیبی دشمن اراده شما را بشکند، در انتخابات به دشمن بگوییم حتی بدعملی برخی‌ها را می‌بینیم اما از ولایت فقیه و انقلاب‌مان دست برنخواهیم داشت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: این انقلاب و نظام نه فقط بعثت را حیات دوباره بخشید؛ بلکه آمده بستر را برای ظهور فراهم کند و حاج‌قاسم با مکتبش این مسیر را هموارتر کرد.
 
 
انتهای خبر/م.ط
https://armanekerman.ir/vdci33az3t1apu2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین