تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۸
۰
plusresetminus
استاندار کرمان:

تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه عبور کرد

لزوم تولید قطعات در خودروسازی بم
استاندار کرمان گفت: کرمان دارای ظرفیت‌های بی‌شمار است که بخشی از آن در بم وجود دارد و امروز تولید مجموعه خودروسازی بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت.
تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه عبور کرد

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان؛ محمدمهدی فداکار در آیین کلنگ‌زنی و احداث مجموعه کارخانه‌های تولیدی و صنعتی رایزکو با قدردانی از تلاش صنعت‌گران و مدیران صنعتی برای تأمین معیشت مردم، اظهار کرد: کرمان سرزمین نخل‌های مقاوم است؛ روزی در بم بچه‌های کم سن و سال به جبهه می‌آمدند و مردانه مقابل دشمن که می‌خواست ما را نابود کند، ایستادند. 

وی افزود: امروز در همین سرزمین، مردانی بلند شدند که در مقابل تهدید دشمن در حوزه اقتصاد و معیشت پای کار ایستادند تا ملت زمین نخورد؛ در حال حاضر یکی از مهمترین کارها، اقتصاد است و شأن ماست که به سرمایه‌گذار کمک کنیم تا اشتغال و به دنبال آن معیشت مردم راه بیفتد. 

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تسهیل و روان‌سازی کارها به عهده دولت است و مکلف هستیم همه همت خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌ها بگذاریم، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بم در دو سال گذشته ۲ هزار هکتار افزایش زمین پیدا کرده و مجوزهایش اخذ شده و مشکل آب و برق در این نقطه نداریم. 

فداکار، استان کرمان را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار دانست که بخشی از آن در بم وجود دارد و گفت: انرژی خورشیدی، ظرفیت‌های کشاورزی و قطب صنعتی خودرو نمونه آن است، امروز تولید خودرو در بم از ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت؛ آنچه که روزی باید نگاه می‌کردیم از کجا بیاوریم، الحمدالله شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه در این منطقه و در کنار خودروسازی، قطعه‌سازی و خدمات دیگر ضرورت داشت، ادامه داد: استان کرمان در حوزه معدنی ظرفیت بزرگی دارد که حداقل ۸ میلیارد تن شناسایی شده است و با اکتشاف به ۱۰۰ میلیارد تن نیز می‌رسد؛ ضمن اینکه بزرگترین معدن مس روباز جهان و تیتانیوم در کرمان است و ظرفیت‌های خوبی در کشاورزی و فولاد داریم. 

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع جنبی مس، از ورود سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال کرد و افزود: اکنون رتبه کسب و کار استان از ۳۱ به چهار رسیده که مرهون همدلی و هم‌افزایی در همه دستگاه‌های اجرایی استان است و کار را برای ورود سرمایه‌گذار راحت کرده است. 

شایان ذکر است، آیین کلنگ‌زنی و احداث مجموعه کارخانه‌های تولیدی و صنعتی رایزکو در ارگ جدید بم امروز با حضور استاندار کرمان، معاون اقتصادی استاندار، معاون دادگستری کرمان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

انتهای خبر/ طمهاسبی https://armanekerman.ir/vdcbs9b8grhbf0p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما