تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
۰
plusresetminus
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش خبر داد:

دستگیری ۵۰ هزار اتباع غیرمجاز در مرزها به‌همت ارتش

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش گفت: از تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار اتباع غیرمجاز در مرزها دستگیر کرده‌ایم و این روند ادامه دارد.
دستگیری ۵۰ هزار اتباع غیرمجاز در مرزها به‌همت ارتش
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ امیر غلامعلیان صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۳ برنامه متنوع در دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌های دهه بزرگداشت ارتش طبق روال هر سال در دهه سوم فروردین‌ماه اجرا می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش ادامه داد: امسال هم برنامه‌های متنوعی را در سطح استان کرمان خواهیم داشت که طلیعه برنامه‌ها از ۲۰ فروردین‌ماه با توزیع جهیزیه و اقلام مورد نیاز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد که اقلام این طرح با سرویس ترابری قرارگاه به جنوب استان اعزام خواهد شد تا اقلام در عید سعید فطر توزیع شوند.
 
وی تصریح کرد: افطار امروز میزبان ۳۰۰ مددجوی کمیته امداد هستیم، روز گذشته نیز در راستای کمک به زندانیان نیازمند، ارتش دو زندانی نیازمند را آزاد کرد.

امیر غلامعلیان بیان کرد: هر سال در ۲۱ فروردین‌ماه سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی برنامه‌ای اجرا می‌کنیم که این مراسم، در ۲۵ فروردین‌ماه ساعت ۱۰ صبح در تالار فرهنگیان با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به دیدار فرمانده‌هان ارتش، قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با نماینده ولی فقیه در روز ۲۶ فروردین‌ماه ابراز کرد: در نظر داریم سه مرحله مصاحبه با فرمانده‌هان ارتش در سه حوزه زمینی، هوایی و دریایی در صداو‌سیما منعکس کنیم تا اقدامات این عرصه‌ها برای مردم تشریح شود.

وی افزود: در روز ۲۹ فروردین‌ماه انجام طرح‌های مردم‌یاری به‌همت بیمارستان امام حسین علیه‌السلام در محله‌های کم‌برخوردار انجام می‌شود همچنین در این روز، رژه پیاده، خودرویی و چتربازی باشکوه ارتش جمهوری اسلامی در بلوار ۲۲ بهمن کرمان برگزار می‌شود که همه یگان‌های ارتش در این رژه حضور خواهند داشت.

امیر غلامعلیان با بیان اینکه در کنار برنامه‌های اصلی، مسابقات تیراندازی، همایش پیاده‌روی و غیره را خواهیم داشت، عنوان کرد: مراسم غبارروبی مزار شهدا، ۲۸ فروردین‌ماه ساعت هشت صبح برگزار خواهد شد همچنین در روز ۳۱ فروردین‌ماه سخنرانی قبل خطبه‌ها در خدمت مردم هستیم و همزمان با سخنرانی، میز خدمتی در محل مصلی امام علی علیه‌السلام کرمان برپا خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش گفت: اهدا خون برای جامعه نیازمند در تاریخ اول اردیبهشت‌ماه در تالار صدف قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌ شرق انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما در کنار مسئولیت قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌ شرق، فرمانده قرارگاه مسکن نیروهای مسلح در سطح استان هم هستیم، تصریح کرد: باتوجه به مسئولیتی که در ارتش دارم، ۹۰۰ واحد مسکونی سازمانی در دو فاز در منطقه ده‌بالا پیش‌بینی کردیم که فاز اول در آذرماه ۱۴۰۱ افتتاح شد و فاز دو در مردادماه سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

امیر غلامعلیان ادامه داد: همچنین ۶۰ واحد منزل را در خیابان وحشی بافقی افتتاح کردیم و بازسازی بیمارستان امام حسین علیه‌السلام از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی این افتخار را دارد در مرزهای شمال سیستان‌وبلوچستان کنترل نوار مرزی را انجام دهد و از تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار اتباع غیرمجاز در مرزها دستگیر کرده‌ایم و این روند ادامه دارد.

وی بیان کرد: تأمین امنیت داخلی به‌عهده سپاه و نیروی انتظامی است و وظیفه ما در مرزها است. مرزهای تردد اتباع در شمال استان سیستان‌وبلوچستان به‌عهده نیروهای ارتش و این مسئولیت در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان برعهده سپاه است که کار به‌خوبی در حال انجام است.

امیر غلامعلیان با تأکید بر اینکه امن‌ترین مرزها، مرزهای جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: امروزه مجموعه اقدامات در حوزه انسداد مرزها، در هیچ مقطع تاریخ وجود نداشته است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش احداث بیش از ۳۷ کیلومتر راه جاده‌ای برای ۱۸ روستا در منطقه زهکلوت استان کرمان را از دیگر اقدامات قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش برشمرد و خاطرنشان کرد: انجام پروژه آب‌رسانی و لایه‌روبی رودخانه در مناطق سیل‌خیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه بوده است.

انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdccmxqss2bq0i8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین