تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
۰
plusresetminus
خطیب موقت نماز جمعه کرمان گفت: انتظار از ملت ایران و از کارگزاران حکومت اسلامی شکستن کمر فقر است و نگذارند فقر کمر برخی مردم را بشکند.
کارگزاران حکومت اسلامی کمر فقر را بشکنند
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام امان‌‌الله علیمرادی خطیب موقت نماز جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن توصیه به تقوای الهی و اشاره به آیات قرآن گفت: همه کسانی که به‌ آن‌ها کتاب آسمانی داده شده و مسلمانان‌ به‌رعایت تقوای الهی سفارش شده‌اند، اهل کتاب وقتی به‌تقوا سفارش می‌شوند، یعنی انتظار است شما مطابق این کتاب الهی عمل کنید.

وی افزود: در آیه‌ای دیگر در یک شعار وسیع‌تر از اهل دین و آن‌هایی که کتاب به آن‌ها داده شده خداوند بشر را به‌تقوا فراخوانده است؛ ای انسان تقوای پروردگارتان را داشته باشید، پروردگاری که شما را آفرید ولو اهل دین نباشید ولی خالق شما می‌خواهد که به مقتضی خالقیت او عمل کنید.

حجت‌الاسلام علیمرادی عنوان کرد: اهمیت تقوا از نظر خدا تا آن‌جاست که وقتی فواید روزه ماه مبارک رمضان را می‌خواهد اسم ببرد، به تقوا اشاره می‌کند، این حاکی از اهمیت تقوا برای پروردگار و سرنوشت‌ساز بودن برای زندگی بشر است.

وی تصریح کرد: وقتی که منابع دینی را ملاحظه کنیم، فهمیده می‌شود که تقوا این هست که انسان مراقب باشد و خود را رها نکند، در این دوره زندگی ماموریت داریم در صراط مستقیم عمل کنیم و آن را قرآن، پیغمبر و ائمه طاهرین آن را بیان کردند؛ تقوا یعنی از این صراط مستقیم منحرف نشویم.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان خاطرنشان کرد: با اشاره به سخنانی از حضرت علی(ع) گفت: تقوا این است که انسان عنان خود را به دست بگیرد و مهار خود را بکشد، اسب چموش نفس نتازد و انسان را به ورطه هلاکت نیندازد.

وی مطرح کرد: تقوا یعنی انسان مراقبت کند که همه توانایی‌های ظاهر و باطن در راهی به کار گرفته شود که خدا را خرسند می‌کند نه راهی که دل انسان خوشش بیاید و دیگران به‌به و چه‌چه بگویند.

حجت‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: آراسته شدن جامعه هم از متقیان خواسته شده است؛ همان‌طور که مامور به رعایت تقوا در زندگی خود هستیم باید مراقب باشیم صحنه زندگی اجتماعی هم ظواهر تقوا در آن نمایان باشد و نگذاریم، بی‌تقوایی و هنجارشکنی‌های دینی در جامعه نمایان باشد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال روزه‌خواری جلوه بی‌تقوایی است که  همه در برابرش مسئولیم؛ نسبت به بی‌حجابی هم نباید بی‌تفاوتی وجود داشته باشد؛ دستگاه‌های حاکمیتی در جای خود به وظیفه خود عمل کنند؛ دستگاهای فرهنگی، فکری و میدانی به وظیفه خود عمل می‌کنند؛ همه باید در برابر این‌ها مسئول باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان عنوان کرد: اگر ظاهر جامعه‌ای طاغوتی باشد، کم‌کم این ظاهر به باطن آن هم راه پیدا می‌کند، همه باید مراقب این خطر باشند.

وی در ادامه ضمن اشاره به آمدن سال‌ نو و گذشتن ماه رمضان گفت: یکی از آداب زندگی اسلامی ایرانی ما رعایت حرمت و کرامت ماه رمضان است، یکی از اموری است که جز زندگی ماست؛ گذشتگان ما به استقبال ماه رمضان می‌رفتند، وداع می‌کردند و  امروز هم همینجور است.

حجت‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: این ماه با برکات آمد و با شست‌وشوی جان و روح ما از پلیدی‌ها از ما جدا شد؛ این سلوک رمضانی را تا پایان سال حفظ کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: شعار راهبردی امسال، جهش تولید با مشارکت مردم، بسیار متفاوت از شعارهای اقتصادی سال‌های گذشته است و تفاوتش در مشارکت مردم است.

وی بیان کرد: آن‌گاه که اقیانوس مشارکت مردم وارد میدانی شد یقیناً به‌فضل الهی گره‌گشا خواهد بود و همه کسانی که اهل فکر اقتصادی و تجربه اقتصادی هستند، همفکری کنند و فعالان اقتصادی مشارکت کنند تا این راهبرد الهی و راهگشایی که مقام معظم رهبری پیش پای این ملت گذاشته محقق شود و مشکلات اقتصادی به‌سمت حل پیش رود.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان عنوان کرد: انتظار از ملت ایران و از کارگزاران حکومت اسلامی شکستن کمر فقر است و نگذارند فقر کمر برخی مردم را بشکند.

حجت‌الاسلام علیمرادی افزود: فرهنگ دینی ما فقرکشی، غنی‌سازی و توانمندسازی و نه فقط کمک به محروم است؛ این زندگی اقتصادی کریمانه در شأن این مردم است، با این منابع انسانی و طبیعی امکانش هست که مردم کمر اقتصاد و ستون فقرات اقتصاد‌شان مستقیم باشد.

وی در ادامه گفت: این مشارکت مصداق بارز تقواست، چه تقوایی برتر از استقلال و استقامت اقتصادی ملت ایران است با وجود دشمنان قسم‌خورده‌ای که به‌دنبال ضربه زدن به اقتصاد این کشور هستند.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان با اشاره به این‌ که حماسه حضور مردم در روز قدس پرشکوه و دشمن‌ستیز بود، عنوان کرد: خدایا همان‌طور که شب قدر را افضل از هزار ماه قرار دادی، پیشنهاد امام بزرگ ما را که یک روز از سال را روز قدس قرار داد افضل از هزار ماه قرار بده؛ کاری که برای نابودی رژیم صهیونیستی هزار ماه نیاز دارد یک‌روزه انجام شود.

وی تصریح کرد: اخیراً این رژیم نادان خطای بزرگ‌تری مرتکب شد و به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد، نمی‌فهمند که حمله به کنسولگری کشوری در کشور دیگر حمله به‌خاک آن کشوری است که صاحب کنسولگری است؛ چشم به‌راه تنبیه سخت باشند و تا رسیدن این تنبیه سخت خداوند جان آن‌ها را بگیرد.

انتهای خبر/ کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdcamwn6w49nye1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین