تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۶
۰
plusresetminus
مردم جنوب کرمان سال هاست که در انتظار تحقق وعده ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان هستند تا شاید از این طریق تحولی در وضعیت اقتصادی علی الخصوص بخش کشاورزی این منطقه ایجاد شود.
منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در پیچ وخم وعده ها/ظرفیتی که خاک می خورد
به گزارش خبرنگار "راه آرمان" از رودبارجنوب،مردم جنوب کرمان سالهاست که در انتظار تحقق وعده ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان هستند تا شاید از این طریق تحولی در وضعیت اقتصادی این منطقه ایجاد شود.


مطالعات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان از سال ۸۲ آغاز شده و همچنان این پروژه بی سرانجام مانده است و مردم منتظر تحقق وعده های مسئولان هستند.

محل اجرای این پروژه در نقطه تلاقی استان های کرمان، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان است و می تواند اثرات اقتصادی خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.

حالا اما نماینده مردم رودبار جنوب، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و منوجان از پی گیری جدی اجرای این پروژه تا به نتیجه رسیدن خبر می دهد.

 نخستین جلسه رفع موانع اداری و سرمایه گذاری  منطقه ویژه جازموریان با حضور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان، استاندار کرمان، فرمانداران پنج شهرستان جنوبی در روزهای نخست خدمت دکتر فداکار در محل استانداری کرمان برگزار شد.

 پیگیری های مستمر نماینده پنج شهرستان جنوبی در این رابطه ادامه داشت و به سطوح کشوری رسید و جلسه بررسی مشکلات سرمایه گذاری این طرح بزرگ با حضور منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی، فداکار استاندار کرمان، ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه، شیرازی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید، عتیقی مدیرعامل زمین سیرجان، فلاح مدیر عامل شرکت گهر زمین، رستمی مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران، شریفی مدیرعامل شرکت هلدینگ فرزانگان فارس نیکو در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی آخرین اقدامات و پیگیری های انجام شده در مورد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان، سرمایه‌گذاران و مسئولان جهت هم افزایی و تسریع  در آغاز عملیات اجرایی این پروژه  با هم به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست نماینده پنج شهرستان جنوبی، ضمن تشکر ازاقدامات همه  مسئولان محلی وملی  خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، زمینه سرمایه‌گذاری های بیشتر ی را درمنطقه به دنبال خواهد داشت.

شکر الهی همچنین در این نشست خواستار تسهیل در رفع موانع اجرایی و  سرمایه گذاری درمنطقه ویژه اقتصادی جازموریان شد.

شایان ذکر است،هدف اساسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان رونق وتوسعه اقتصاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان است و این موضوع در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار بعد از طرح امنیت جنوب کرمان توسط لشکر همیشه پیروز ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار دلها شهید حاج قاسم عزیز که یاور وحامی محرومین بود مورد پیشنهاد و تاکید قرار گرفت،اگر مدیران و وزراء به دنبال بهبود وضع اقتصاد و بخش کشاورزی جنوب کرمان دنبال ساختار و پیشنهادی هستند،بهتر است همت و توان خود را صرف راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان نمایند زیرا این ساختار مجموعه ای کامل و جوابگوی بخش تولید در حوزه های مختلف پشتیبانی اعم از فراوری،بسته بندی،صادرات ،بازاریابی و تجارت خواهد بود.

علی ای حال،ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان یکی از مطالبات عمومی است و بر اساس پیش بینی ها ی برنامه ای، چکیده ای از اقتصاد ایران در حمایت از اقتصاد بخش کشاورز ی وعمومی جنوب کرمان دیده شده است و مردم این منطقه باید منتظر محقق شدن این وعده بعد ۱۹سال باشند یانه!

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcdn50fzyt0x56.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما