تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
۰
plusresetminus
حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج گفت: جریان مباهله حقیقتاً توحید، نبوت و امامت را در کاملترین چهره ها جلوه کرد.
عفاف و حجاب یک مساله شرعی و قانونی است/ شاهد اتفاقات تأثیر گذاری در حوزه دیپلماسی هستیم/ ولی فقیه دسیسه های دشمن را برملا می کند
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

کرمان: ناجا با بدحجابی و سگ گردانی ها برخورد کند

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه  که در مصلی بزرگ امام علی(ع) با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد : خداوند متعال فرموده است که خدا با افراد متقی است و در آیه 58 سوره مریم خداوند از پیامبران و فرزندان آنها نامبرده و سپس از آن از افرادی ناشایست که به‌دنبال پیامبران آمده‌اند نام می‌برد.

وی اظهار کرد: شهوت معنای عام و خاص دارد و معنای عام آن تمایلات نفسانی و آن چیزی است که نفس از انسان می‌خواهد مانند شهوت دنیاپرستی، شهوت شهرت، شهوت جاه و مقام و غیره، شهوت در معنای خاص به معنی تمایلات جنسی است.

خطیب جمعه کرمان افزود: خویشتن‌داری مقابل شهوت پرستی در هر دو معنای آن قرار دارد اگر جامعه درگیر شهوت شود، گرفتار مشکلات خواهد شد و این سنت الهی است و مشکلات عدیده‌ای برای آن جامعه به وجود می‌آید.

وی درادامه بیان کرد:  در قرآن انسان‌ها به عفیف بودن به مبارزه با شهوات سفارش شده‌اند، شیطان تلاش می‌کند که بستر را آماده کند تا جامعه به سمت شهوت برود، یاد خدا کمرنگ شود تا این جامعه منحط شود.

وی افزود: دشمن از این حربه استفاده می‌کند و ما باید مراقب حربه‌ها، ابزارها و حرکت‌ها و اقدامات دشمنان برای انحطاط جامعه باشیم، برای مثال باید مراقب فضای مجازی باشیم که هر چیزی را نگاه نکرده و هر مطلبی را نشر ندهیم.

وی عنوان کرد: با تشکر از مردم استان کرمان در برگزاری مراسمات عید غدیرغم، از همه کسانی که تلاش کردند بعد از دو سال که به دلیل شیوع ویروس کرونا گذشت، این مراسمات به خوبی برگزار شد.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: از نیروی انتظامی درخواست داریم با بدحجابی‌ها و سگ گردانی‌ها برخورد کنند و ما هم از آنها حمایت می‌کنیم،از تلاش‌های نیروهای انتظامی تاکنون نیز تشکر می‌کنم.

وی افزود: تقوا شاخه‌هایی دارد که یکی از شاخه‌های آن این است که در مواقع خاص به یکدیگر کمک کنیم اگر گرانی هست، مشکلات هم است و صاحبخانه‌ها اگر می‌توانند تقاضای افزایش 150 درصدی اجاره نداشته باشند و بدانیم که اگر به یکدیگر کمک و ترحم کنیم، خدا کمکمان می‌کند.

عرب‌پور ادامه داد:  چون در آستانه روز مباهله هستیم،این ایام و این واقعه‌‌ها را باید برای جوانان بازگو کرده و برای آنها تبیین شود تا نسل جوان ما بدانند، چه شخصیت‌هایی داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه عملیات مرصاد هستیم، منافقینی که به اسم مجاهدین خلق برای صدام اطلاعات جنگی می‌فرستادند و کسانی که جنایت‌های بسیاری در حق مردم ما انجام دادند، امروز در فضای مجازی حرف از حقوق بشر می‌زنند.

کهنوج: جریان مباهله حقیقت توحید، نوبت و امامت را آشکار کرد

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: در تاریخ بعثت نبی مکرم اسلام روزهای بسیار مهم و سرنوشت سازی وجود دارد که هر کدام به تنهایی برای اثبات حقانیت دین مقدس اسلام در نزد دوست و دشمن کافی است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به اینکه یکی از این رویداد های مهم و ممتاز روز مباهله است، تصریح کرد: جریان مباهله حقیقتاً توحید، نبوت و امامت را در کاملترین چهره ها جلوه کرد.

خطیب جمعه کهنوج ضمن تشریح اینکه خداوند متعال در آیه مباهله خطاب به پیامبرش فرمود، ابراز کرد: پس از آنکه علم وحی به تو رسید هرکس درباره حضرت عیسی با تو به چالش و مخالفت بلند شد به او بگو بیاید تا فرزند هایمان و فرزندهایتان و زنان مان و زنانتان و جان هایمان و جان های تان را فراخوانیم.

وی تصریح کرد: ماجرای مباهله از این قرار بود که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به دنبال مکاتبه‌ای که با سران جهان داشت نامه ای هم به اسقف نجران نوشتند و آنها را به اسلام دعوت کردند هیئتی جهت مذاکره به مدینه آمدند پیغمبر اکرم صلی الله فرمودند به آیین اسلام درآیید آنها گفتند که ما پیش از تو اسلام آورده و تسلیم خدا شدیم.

 وی تشریح کرد: پس چطور است که برای خداوند متعال فرزند قائل هستید و صلیب را عبادت می کنید و گوشت خوک می خورید در حالی که همه اینها در اسلام نهی شده است.

حجت الاسلام نجنو با تاکید بر اینکه  چند مطلب در خصوص مباهله باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد:  موضوع مباهله دلیل محکم بر امامت و ولایت مولا علی علیه السلام است که کلمه انفسنا در آیه مباهله شاهد بر این موضوع است که علی علیه السلام به عنوان جان پیامبر و نفس پیامبر معرفی شده است.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: نکته بعدی در جریان مباهله این است که جاهلیت عصر ظهور عمیق تر از جاهلیت عصر بعثت است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به حدیثی  از امام صادق علیه السلام  آزار و اذیتی که  حجت ما در عصر ظهور می بینید از رنجها و رنجشی که پیامبر اکرم ص از جهال جاهلیت کشید بیشتر است، گفت: پیامبر اکرم با مردمانی جاهل مواجه بود که سنگ و چوب را می پرستیدند و اثبات باطل بودن عقیده چنین مردمانی کار مشکلی نیست هر چند که پیامبر از این وضعیت خیلی رنج کشید اما در مقام استدلال و مقابله با آنها مشکلی نداشت.

حجت الاسلام نجنو با اشاره به قضیه ای که در محرم اتفاق افتاده است، کاروان اباعبدالله در سفر به سمت کربلا است، یک مباهله عملی بود که برای صیانت از دین مقدس اسلام انجام داد، تشریح کرد: امام حسین علیه السلام هم برای بیان حقیقت و روشنگری تاریخ عزیزترین عزیزان خود را برمی دارند و می آورد و وسط میدان حضرت می دانست که حادثه چه جور تمام خواهد شد
 زینب، همسران، فرزندان و برادران عزیز خودش را آورد.

خطیب جمعه کهنوج ضمن تاکید بر اینکه امام حسین(ع) و با خونش اسلام را بیمه کرد، خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام به تاریخ نشان داد که هر زمان دین اسلام از طرف گروهی به خطر افتد باید مردمان هر عصری برای دفاع از حقانیت دین اسلام این مباهله عملی در دفاع از دین مقدس اسلام را تکرار کنند.

کوهبنان: زمینه حل مشکلات توسط مسئولان باید فراهم شود

حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد در حالی که نماز جمعه عبادی و سیاسی است.

وی تاکید کرد: اولین نماز جمعه در اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) اقامه شد در حالی که بر اساس توصیه خداوند تمام انسان ها باید کارها را رها کنند و در نماز جمعه شرکت کنند.
 
امام‌ جمعه موقت کوهبنان افزود: در نماز جمعه مشکلات جامعه مطرح می شود که باید زمینه برای حل و فصل آنها توسط مسئولین فراهم شود.

وی ابراز کرد: آگاهی دادن نسبت به مسائل مهم مسلمانان، توصیه به تزکیه و تعلیم، توجه دادن مردم به حقانیت مولای متقیان و.... از جمله مسائلی بود که توسط پیامبر اکرم‌ (ص) در خطبه های نماز جمعه بیان می شد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: در ۳۱ تیرماه رحلت جانسوز شیخ عباس قمی را داشتیم شخصیتی که با اخلاص کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان را جمع آوری کرد.
 
وی یادآور شد: دوم مرداد ماه روز مباهله روز نزول آیه تطهیر است که به جریان مسیحیان نجران با پیامبر اکرم (ره) اشاره دارد.

حجت الاسلام هنرهوده ادامه داد: سوم‌ مرداد روز تجلیل از خانواده هاست در حالی که دشمنان تلاش دارند تا مادر خانواده را بوسیله ماهواره و شبکه های مجازی با افکار شان همراه و هماهنگ کنند.

وی ابراز کرد: پنجم مرداد سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد به فرماندهی صیاد شیرازی داشتیم که توسط منافقین این عملیات انجام شد اما شاهد شکست دشمنان در این عملیات بودیم.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای است در حالی که انسانی مخلص سکاندار مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان است.
 
وی ادامه داد: آموزش ۷۴۵ نفر طی یک سال گذشته در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر از جمله خدمات مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان هستند.

خطیب جمعه کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری گفت: افرادی که در فنی و حرفه ای هستند از سرمایه های ملی کشور محسوب می شوند کسانی که در راستای آموزش و اشتغال افراد نقش آفرین هستند.

زرند: شاهد اتفاقات تأثیر گذاری در حوزه دیپلماسی هستیم

حجت الاسلام شجاعی در خطبه های نماز جمعه زرند با اشاره به برگزاری پرشور عید غدیر امسال گفت: برای احیا فرهنگ غدیر زحماتی کشیده شد اعم از کاروان های پیاده روی و خودرویی و برنامه های سرور و شادی و برنامه های جشن و دیگر برنامه هایی که در سطح شهرستان زرند برپا شد تشکر میکنیم.

امام جمعه زرند گفت: روز مباهله را در پیش داریم روزی که امیرالمومنین انگشتر خود را در رکوع نماز به نیازمند بخشید که در شان این کار آیه نازل شد از سوی خداوند متعال که این سندی است برای اثبات حقانیت معصومین ما و مذهب تشیع

وی افزود: روز بیست و پنجم ذی الحجه نزول سوره هل عطی را داریم که در شان حضرت علی و حضرت زهرا امام حسن و امام حسین نازل شده است که سندی است بر اثبات حقانیت و صداقت معصومین ما و مذهب حق تشیع که از جانب پروردگار مورد تکریم قرار گرفته است.

خطیب جمعه زرند گفت: ششم خرداد روز کارآفرینی و فنی و حرفه ای است که این روز را خدمت همه کارآفرینان و عزیزانی که در این عرصه منشا خدمات ارزنده ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند تشکر میکنیم و امروز بیشتر از هر زمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کارآفرینی و تربیت نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارد که این مقوله های تاثیر گذار در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که اگر درست اجرا شود بسیاری از تهدید ها و تحریم های دشمن را دفع خواهد کرد و باعث رونق بازار تولید داخل می شود.

حجت الاسلام شجاعی در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور روسیه اظهار داشت: در هفته گذشته در حوزه مسائل بین الملل شاهد دیدار رییس جمهور روسیه پوتین با رهبر معظم انقلاب داشت که بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت و امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر بخواهد در عرصه تعاملات بین المللی تاثیر گذار باشد باید با ایران ارتباط برقرار کند.

وی افزود: در حوزه مسائل دیپلماسی ما امروز شاهد اتفاقات بسیار تاثیر گذاری هستیم، روابطی که در حال رقم خوردن است با برخی از کشورهای قدرتمند دنیا مثل روسیه و چین که میتواند نیازهای دو کشور را در مسیر تحقق اهدافی که دنبال دستیابی به آن هستند را هموار میکند

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به کلام رهبری انقلاب در خصوص مذاکره با دنیا گفت: رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند: که امروز ما منعی نداریم برای گفتکو با دنیا اما زمانی حاضر به گفتگو میشویم که در موضع برابر گفتکو کنیم و سر میز مذاکره بشینیم.

امام جمعه زرند از دلایل عدم مذاکره با بعضی کشورها گفت و افزود: چرا ما با آمریکا ، اسراییل و غرب حاضر به مذاکره نمیشویم ؟ چون انها نپذیرفتند که از موضع بالا با ما گفتگو نکنند هنوز تحکم میکنند و سیاست های مستکبرانه خودشان را بر کشور ما و مردم ما تحمیل میکنند و با زبان زور میخواهند اهداف و منافع خودشان را تامین کنند .

وی همچنین افزود: اگر انها دست از روحیه استکباری خودشان بردارند از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی منعی برای مذاکره با آنها نیست کما اینکه این اتفاق در شرق در حال رقم خوردن است، همچنان که رهبر انقلاب با پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و گفتگو میکند و‌ برسر میز مذاکره می نشیند اما ادب رعایت میشود و مسائل بین الملل و دیپلماتیک مورد توجه قرار میگیرد و دو طرف منافع خودشان را به اشتراک میگذارند و خدماتی که میتوانند نسبت به یکدیگر داشته باشند را پیگیری میکنند و این مسیر در حال هموار شدن است و با درایت رهبر معظم انقلاب به نفع ملت و کشور ماست.

جیرفت: مشی امام جمعه خط رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: دفتر امام جمعه بر روی همه مردم باز است و در خدمت‌رسانی به آحاد مردم آماده هستیم.

امام جمعه جیرفت افزود: امام جمعه منصوب مقام معظّم رهبری است و موضع گیری‌های امام جمعه موضع‌گیری‌های ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: خط و مشی امام جمعه خط مشی رهبری است و او سرباز ولایت است و باید در این مسیر حرکت کند.

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: امام جمعه پدر معنوی جامعه است و همه اقشار و مردم برای او محترم هستند وظیفه امام جمعه این است که از همه آحاد مردم حمایت کند.

وی ابراز کرد: دفاتر ائمه جمعه هم بر روی همه باز است با صرف نظر از هرگونه گرایش سیاسی و غیر سیاسی و امام جمعه نسبت به همه مردم امام جمعه است.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: همه تلاش کنیم که جایگاه امامت جمعه و نماز جمعه حفظ شود.

ریگان: مردم همواره پای ولایت بوده اند

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده گفت: مشارکت بالای مردمی جشن در جشن ولایت و امامت مولایمان امیرالمؤمنین علیه السلام ،عید غدیر برپا کردند.

 وی اضافه کرد: حضور مردم پیامی در پی داشت و آن این است که همدلی مردم و مسئولان و مدیرت یک گروه عاشق مولا امیرالمؤمنین علیه السلام را نشان داد.

امام جمعه شهرستان ریگان همچنین افزود: همایش سادات شرق استان که در روستای سعداباد برگزارشد از مردم شریف روستای سعداباد و روحانیون تشکر میکنم.

وی گفت: تلاش های ناکام برای کمرنگ نشان دادن حضور مردم، گروه های معاند از همان ساعات اولیه روز عيد غدیر خم آغاز شده بود.

رضازاده بیان کرد: هرجا و هرزمانی که از مردم خواستیم پای ولایت بوده اند و حضور پررنگی هم داشته اند.

رودبار جنوب: ولی فقیه دسیسه های دشمن را برملا می کند/اتکا به توان داخلی مهمترین پیام نشست آستانه است

حجت الاسلام و المسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه مهمترین دغدغه های رسول خدا صلی الله علیه و آله برای بعد از خود از سوء تدبیر و بدتدبیری است،اظهار کرد: بی برنامگی و سوء تدبیر دین و دنیای انسان را تهدید می کند و موجب سقوط و نابودی است.

وی در ادامه افزود: دور اندیشی و آینده نگری باعث آسایش در زندگی می شود،نظم و انضباط ، برنامه ریزی و مشورت از مهمترین عوامل موفقیت انسان هاست که هیچ پشیمانی در آن نیست.

خطیب جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: روز مباهله نشانه حقانیت اسلام و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است و پیام دیگر آن این است که فرزندان حضرت زهرا (س)فرزندان پیامبر هستند.

حجت الاسلام افشار منش با بیان اینکه خانواده در فرهنگی دینی ما جایگاه رفیعی دارد،گفت:  امروزه دشمن خانواده ها را هدف قرار داده باید در مقابل دسیسه های دشمن هوشیار باشیم و فرزندانی را تربیت کنیم که محب و پیرو اهل بیت علیهم السلام باشند.

امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: در جنوب کرمان و شهرستان رودبار جنوب وضعیت حجاب و پوشش خوب است.

وی افزود: رهبر‌ معظم انقلاب اسلامی به سران کشورهای ترکیه و روسیه توصیه کردند که دلار را در مبادلات تجاری حذف کنند.

حجت الاسلام افشار منش تاکید کرد: مهمترین پیام اجلاس آستانه این است که می شود مشکلات و مسائل منطقه را خودمان حل کنیم و نیازی به دخالت خارجی ها نیست.

وی به بیان اینکه نماز جمعه اهمیت والایی دارد ،افزود: خطیب جمعه از طرف ولی فقیه زمان خطبه می خواند، در واقع دسیسه های دشمن را برملا می کند،که در شان و منزلت آن سوره ای نازل شده و به لطف خدا  در ۹۰۰ شهر کشور امروز نماز جمعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام افشار منش بیان کرد: موکب شهرستان رودبارجنوب مستقل شده و ظرف مدت کوتاهی خیلی از امکانات رو فراهم کرده اند ولی کمبودهایی دارند و نیاز است که همه مردم با این موکب همکاری کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب در پایان افزود: از مسئولین و نماینده درخواست داریم شرکت مس که معین اقتصادی شهرستان رودبارجنوب است را در شهرستان مستقر کنند.

بردسیر: روز مباهله، غدیر ثانی است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن گرامیداشت روز ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور، به بیان فضیلت ها و آثار نماز جمعه پرداخت و از حضور باشکوه و همیشگی مردم بردسیر در نماز جمعه به نسبت جمعیت قدردانی کرد و گفت: البته انتظار ما به دلیل اهمیت نماز دشمن شکن جمعه و مردم ولایت مدار و مومن بردسیر بیشتر است.

وی افزود: نماز جمعه یکی از چهار اجتماع سفارش شده در اسلام است زیرا دست خداوند با جماعت است و در  این اجتماع می توان مشکلات مردم و جامعه را بررسی و مرتفع کرد.
 
امام جمعه بردسیر بیان کرد: نماز جمعه کفاره گناهان هفته است و باید  قدر نماز جمعه را بدانیم و طبق سیره اولین کار پیامبر در مدینه برگزاری نماز جمعه بود و بعد از انقلاب،  در ۵ مرداد سال ۵۸ با حکم امام راحل اولین نماز جمعه به صورت رسمی در تهران اقامه شد.

وی محوریت در هدایت دینی و سیاسی مردم، ارتباط بین مردم و مسئولان، محور وحدت بین مسلمانان و حفظ اصالت انقلاب و دوری از جناحیگری و حزب گرایی را از مطالبات مقام معظم رهبری از برگزاری نماز جمعه برشمرد.
 
حجت الاسلام کرمانی ضمن قدردانی از  ائمه جمعه شهرستان طی سال های گذشته  تصریح کرد: ما امروز سر سفره ای نشستیم که مرهون تلاش و زحمات بی دریغ ائمه جمعه شهرستان به ویژه مرحوم آیت الله طاهری قمی که یاد و خاطره اش از ذهن و زبان مردم بردسیر نمی رود و همچنین حجج اسلام حسینی و تارم که این محور وحدت شهرستان را حفظ کردند و به دست ما سپردند و همچنین از تلاش های بی وقفه ستاد نماز جمعه و شما مردم و مسئولان در برگزاری باشکوه نماز جمعه تشکر می کنم.

وی همچنین روز مباهله را گرامیداشت و گفت: روز مباهله روز غدیر ثانی است و بیانگر عظمت و شکوه اهل بیت است و آیه مباهله یکی از آیاتی است که ما به آن افتخار می کنیم زیرا دلیلی برحقانیت امام علی علیه السلام است.

امام جمعه بردسیر از مردم و مسئولان بردسیر به خاطر  برگزاری باشکوه مراسم و جشن های دهه ولایت در شهرستان قدردانی کرد و افزود: روزهای پایانی ماه ذی الحجه روزهای خوبی است و برگزاری میهمانی  ده کیلوتری روز غدیر در خیابان ولیعصر تهران با جمعیتی بیش از سه میلیون، بیانگر وحدت مردم با محوریت غدیر و انجام یک کار مردمی موفق و زیبا بود.
 
وی تاکید کرد: در همه عرصه ها به خصوص عرصه فرهنکی اگر بخواهیم کار پیش رود باید کار را به دست مردم بسپاریم و راهپیمایی روز غدیر نمونه بارز یک کار مردمی باشکوه است  که جواب داد و پیام این راهپیمایی لزوم اجرای  موازنه ی منطقی بین شادی و عزا است و باید همان اندازه که به  عزاداری هایمان  اهمیت میدهیم  به بحث  شادی های صحیح هم اهمیت بدهیم.

خطیب جمعه بردسیر  با اشاره به نزول سوره هل اتی در شان اهل بیت علیهم السلام گفت: خانواده بنیان جامعه و استحکام خانواده در گرو‌ محبت، دوستی و معاشرت به معروف است وحفظ حجاب و عفت در حفظ بنیان خانواده تاثیر متقابل دارد و در این راستا از همه شما درخواست می کنم تا در طرح ملی مبارزه با بی حجابی و بی عفتی که از  طرف نیروی انتظامی در کشور و به تبع آن در  شهرستان  برگزار می شود کمک، حمایت و تایید کنید و  نیروی انتظامی را تنها نگذارید.

وی در پایان بر لزوم پیگیری مطالبات بازنشستگان از طرف دولت تاکید کرد و گفت: تعبیر بازنشستگی تعبیر خوبی نیست انسان تا زنده است باید تلاش کند و امید و سرزندگی خود را از دست ندهد.

رفسنجان: عفاف و حجاب یک مساله شرعی و قانونی است

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اقدامات خودجوش مردمی در عید غدیر از جمله توزیع ۴۵ هزار وعده غذایی در موکب غدیری های رفسنجانی ها، خط بطلانی بود بر ادعاهایی که اتهام دین گریزی و دین ستیزی به مردم ایران زدند.

وی افزود: این حرکت های خودجوش پاسخ صریح به این ادعاها و نشان از تدین مردم و ابراز عشق به ساحت مقدس امیر المؤمنین دارد، در ماه محرم جلوه های دیگری از عشق مردم به ساحت اهل بیت به نمایش گذاشته خواهد شد.

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه بیان کرد: سفر بایدن به منطقه آنقدر ساختگی و بی حاصل بود که حتی مورد انتقاد رسانه های آمریکا قرار گرفت و در مقابل رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه تفاهم نامه های متعددی به امضا رساندند و بدون برجام تفاهم های ۷۰ میلیارد تومانی داشتند.

وی تصریح کرد: آغاز خنثی سازی مبادله با دلار آمریکا با رواج واحد پول روبل رقم خورد، به فرموده رهبری حذف دلار از مبادلات اقتصادی ممکن است و این کار از فردای این فرموده آغاز شد.

عسکری خاطر نشان کرد: توضیحات صریح و شفاف رهبر انقلاب به رئیس جمهور ترکیه و روسیه قابل تحسین بود، ایشان مسائل را در فضایی عاری از تشریفات مطرح کردند، این درس برای مدیران ماست که با تشریفات انسان به جایی نمی رسد، روح و عظمت و دانش علمی فردی را به جایی می رساند.

عسکری گفت: اقتدار رهبر انقلاب در عین سادگی در این دیدار به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: آمریکا توان پهبادی ایران را به چشم دیده است، توان نظامی و دفاعی ایران در منطقه مایه دلگرمی کشورهای همسایه‌ به گفته خود آنان است و این مهم موجب بازدارندگی در مقابل آمریکاست.

خطیب جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه با همراهی همپیمانان در داخل بر روی مساله عفاف و حجاب ورود کردند، مساله عفاف و حجاب یک مساله شرعی و قانونی است، هیچکس حق ندارد در ملاعام به صورت بی حجاب ورود کند، نیروی انتظامی هم موظف به برخورد با جرائم مشهود است.

وی تصریح کرد: مردم متدین از باب وظیفه همگانی باید امر به معروف و نهی از منکر کنند، فلسفه قیام امام حسین علیه السلام همین فریضه واجب است.

عسکری گفت: منکرات جامعه زیاد است، امر به معروف و نهی از منکر با همه منکرات باید انجام شود، گران فروشی، احتکار، فساد اداری و اخلاقی هم منکر است، مبارزه با همه مفاسد وظیفه همگانی است.

فهرج: نماز جمعه پایگاه معنویت در مقابل شیاطین است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به در پیش رو بودن ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نمازجمعه رسمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شرکت در نمازجمعه دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می کند.

وی افزود: نمازجمعه هم پایگاه معنویت و هم پایگاه مقاومت در مقابل شیاطین جنس و انس است.

آقاملایی با اشاره به مؤکدات مقام معظم رهبری پیرامون امنیت روانی جامعه گفت: تامین امنیت روانی حق اساسی مردم است لذا همه مسئولان باید امنیت واقعی را برای مردم ایجاد کنند.

امام جمعه فهرج همچنین با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی در بحث امنیت اخلاقی جامعه و اجرای قانون عفاف و حجاب اظهار کرد: امروز وظیفه همگان این است که از اقدامات فراجا در ارتباط قانون ماده ۶۳۸ درباره عفاف و حجاب حمایت کنند.

وی تصریح کرد: دشمن میخواهد با بی حجابی و بی عفتی نهاد خانواده را نابود کند لذا وظیفه ما این است در مقابل این اقدام برنامه ریزی دشمن ایستادگی کنیم.

آقاملایی ادامه داد: در فهرج بی حجاب نداریم و این نشان از فرهنگ بالای شهرستان دارالوحدت فهرج است.

قلعه گنج: روابط عربستان با تل آویو خیانت به مسلمانان است/ نماز جمعه مرکز ثقل ارتباط مردم و نظام اسلامی است
 
حجت الاسلام والمسلمین صالح کریم پور امام جمعه موقت شهرستان در خطبه  نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک روز ۲۴ ذالحجه روز مباهله و روز پیروزی اسلام بر مسیحیان نجران وهمچنین تبریک سالروز اولین اقامه نماز جمعه انقلاب اسلامی گفت: معنای مشهور تقوا یعنی از خدا ترسیدن از قهر و عدالت خدا باید ترسید.

خطیب جمعه قلعه گنج گفت : چگونه می شود بسیاری از افراد مومن که می‌دانند آخرت بهتر است از دنیا اما باز هم این علم و آگاهی خود را زیر پا می گذارند و آلوده به گناه می شوند و چون شهوت بر انسان غلبه می کند و سرچشمه غلبه شهوات حب به دنیا است چنان طوفانی در روح انسان ایجاد می‌کند که تمام معلومات او بر باد می‌دهد و تا حس تشخیص او را از بین می برد و در نتیجه حب دنیا را به آخرت ترجیح می دهد

امام جمعه موقت قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با روسای جمهور ترکیه و روسیه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت یک مسئله مهم در موضوع سوریه اشغال مناطق حاصلخیز و نفت شرق فرات و صدای آمریکایی‌هاست که این قضیه باید با بیرون راندن از منطقه علاج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم پور تصریح کرد : سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی و شرکت در همایش جده در عربستان با ناکامی پایان یافت.

وی بیان کرد: تنها بخشی از هدف عمیق تر شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی آن هم با باز شدن حریم هوایی حجاز بر روی هواپیما ها و مسافران صهیونیست  محقق شد و سایر اهداف با شکست رو به رو شد.

خطیب جمعه قلعه گنج با اشاره به اینکه پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: نماز جمعه در حقیقت مرکز ثقل ارتباطی بسیار مهم و حیاطی با مردم و نظام اسلامی است.

فاریاب: برگزاری جشن غدیر نشان از علاقه مردم به اهل بیت(ع) بود

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی به اعیاد گذشته اشاره کرد و گفت: جشن غدیر در فاریاب نشان دهنده عشق و علاقه مردم به اهل بیت علیهم السلام و همچنین مومن بودن مردم است.

خطیب نماز جمعه فاریاب به اقدامات اخیر نیروی انتظامی در شهرستان اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی در ابعاد امنیتی و فرهنگی کار می کند، نمونه امنیتی را اخیرا شاهد بودیم،اشراری که با تجهیزات نظامی مثل اسلحه و لباس بصورت مامورنما مرتکب جرم می شدند، توسط نیروی انتظامی فاریاب دستگیر شدند.

وی افزود: یکی دیگر از ابعاد فعالیت نیروی انتظامی در برخورد بی حجابی است، هر چیزی حد و مرزی دارد لذا با کسانی که حد و مرز حجاب را رد می کنند باید برخورد شود.

امام جمعه فاریاب اظهار کرد: از سفر استاندار کرمان به فاریاب تشکر می کنیم و این سفر مایه خیر و برکت بود، استاندار کرمان یک جانباز و شخص متعهد است و انشاءالله مصوبات این سفر اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام گروهی در پایان خاطر نشان کرد: پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه کشور را گرامیداشت و به اهمیت نماز عبادی سیاسی جمعه پرداخت.

رابر: مباهله؛ نشانه روشنی برحقانیت پیامبر(ص) در مسئله دعوت رسالت است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: در هفته پایانی ماه ذی الحجه هستیم،  همه  مناسبت های ماه ذی الحجه در رابطه با امیرالمؤمنین علیه السلام است، 24 ذی الحجه حاتم بخشی امیرالمؤمنین  علیه السلام در حال رکوع نماز و روز مباهله پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان   و ۲۵ذی الحجه نزول سوره هل أتی در شأن اهل بیت  علیهم السلام است.

وی، با اشاره به پیام های مباهله افزود: مباهله، نشانه روشنی برحقانیت و صدق پیامبر اکرم(ص) در مسیله دعوت رسالت است، مباهله ظهور حقانیت اسلام در برابر مسیحیت است، این اثبات حقانیت به حدی قاطع بود که تا به امروز هیچ عالم و عابد مسیحی  حاضر نشده که بار دیگر با مسلمان به مباهله بپردازد.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: یکی از کلیدی ترین اثبات فضیلتی عظیم برای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام وحضرت صدیقه دو عالم و حسنین علیهما السلام  که تنها همراهان رسول خدا (ص ) در این ماجرا بودند و حتی به جرات میتوان گفت آیه مباهله در فضیلت اهل بیت عصمت طهارت نازل شده است.

 وی با بیان دلالت آیه مباهله بر امامت امام علی علیه السلام گفت: روز ۲۴ذی الحجه از این لحاظ شریف است  که بعد از اثبات شدن نبوت پیامبر (ص)، ثابت شدن ولایت مولا علی  علیه السلام  را در پی داشت.

وی با گرامیداشت پنجم مردادماه سال ۵۸ یادآور اولین اقامه نماز جمعه رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تهران  به امامت آیت الله طالقانی بود بیان کرد: پنجم مردادماه سال ۵۸ بود که مردم تازه انقلاب کرده ایران طعم شیرین نماز جمعه را چشیدند.

وی ابراز کرد: نهال نماز جمعه انقلاب اسلامی از زمین چمن دانشگاه تهران جوانه زد و  شجره طیبه ای شد که سایه او  بر همه کشور سایه افکند و همه کشور را فرا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، اقامه نماز جمعه را از معجزات انقلاب اسلامی ایران خواند و خاطر نشان کرد: نماز جمعه یک نهاد پر برکت و رحمانی عالم است نماز جمعه قرارگاه و میدان جهاد تبیین است.



انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcdoj0fjyt0xs6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین