تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
۰
plusresetminus
خدمات بیمه‌ای جهت رفاه حال و موجب رضایت اکثریت مردم در جامعه می‌شوند.
فراهم شدن سلامتی در سایه دو بیمه تامین اجتماعی و سلامت/وصول حق بیمه کارفرمایی عمده خدمت این دو نهاد
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان بیمه‌ای در سراسر کشور به نحوی مطلوب به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

افراد تحت پوشش سازمان‌های تأمین اجتماعی و بیمه سلامت براساس نوع خدماتی که از دولت می‌خواهند به آنها خدمات ارائه می‌شود.

سازمان تأمین اجتماعی یکی از نهادها و اداراتی است که در جهت رفاه حال مردم فعالیت دارد و موجب رضایت اکثریت مردم در جامعه هستند.

پاسخگویی مدیران تأمین اجتماعی در سراسر کشور براساس شرح وظایفی که دارند با ارائه خدمات حضوری و غیرحضوری براساس توسعه و گسترش خدمات الکترونیکی می‌توانند جامعه هدف را مورد حمایت قرار دهند.

بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت موجب رفع مشکلات درمانی و مالی افراد خواهد شد

بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت که دولت برای افراد واجد الشرایط در اختیار می‌گذارد موجب رفع مشکلات درمانی و مالی افراد خواهد شد.

با توجه به اینکه آحاد مردم به جامعه خدوم پزشکی نیازمند است و بخشی از زندگی مردم با درمان و سلامت مرتبط است در این راستا بخشی از هزینه‌های مردم کاهش پیدا می‌کند.

رفع دغدغه‌های مردم از اولویت‌های اول دستگاه‌های دولتی است که مورد انتظار همه مسئولین قرار گرفته است و این قرارگیری خدمات در جامعه موجب حمایت‌های مالی و معنوی بسیار خوبی برای افراد تحت پوشش فراهم آورده است.

ارتقاء زیرساخت‌های بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت از طریق توسعه دولت الکترونیکی گامی مهم به سوی خدمت به جامعه برداشته شده است.

خدمات درمانی ارائه شده به مردم باید به گونه‌ای باشد که افراد تحت پوشش با هر نوع شرایط مالی ضعیفی که دارا هستند از دریافت آن رضایت کامل داشته باشند که بحمدالله این رضایت در مردم شهرستان جیرفت به خوبی مشاهده می‌شود.

سهراب خیرخواه رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" گفت: متناسب‌سازی حقوق‌ها با پایداری منابع در سال ۱۴۰۰ انجام شد و تفاوت آن نیز پرداخت گردید.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه جیرفت افزود: در سال ۱۴۰۱ براساس قانون تأمین اجتماعی و مصوبه وزرای عضو هیئت امناء برای حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح دستمزدی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان رشد و افزایش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: هرگونه پرداختی در سازمان از منابع داخلی سازمان و بدون اتکاء به بودجه دولت است لذا بازنشستگان عزیز به این امر واقف هستند که پایداری منابع سازمان به پرداخت بدهی‌های معوقه دولت و بخش خصوصی و حق بیمه‌های جاری به سازمان در موعد مقرر بستگی دارد.

خیرخواه مطرح کرد: اگر رونق و اشتغال باشد و بار مالی  و تعهدات اضافی به سازمان تحمیل نشود منابع سازمان بدون شک جوابگوی جامعه هدف خود خواهد بود.

زیرساخت بیمه‌های درمانی جیرفت الکترونیکی شده است

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه جیرفت عنوان کرد: زیرساخت‌های درمانی تأمین اجتماعی در جیرفت و خدمات درمانی به بیمه‌شدگان سازمان به ۲ روش انجام می‌شود که مورد دسترس افراد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی خدمات درمانی را به روش مستقیم که در جیرفت  درمانگاه تأمین اجتماعی قرار دارد و به صورت رایگان همه خدمات را به بیمه‌شدگان اجباری انجام می‌دهد و روش غیرمستقیم که توسط همه پزشکان و بیمارستان‌های طرف قرارداد انجام می‌شود.

خیرخواه ابراز کرد: رشد اشتغال در شهرستان و افزایش بیمه‌شدگان، در ارتقاء زیر ساخت‌های درمانی نقش اساسی دارد و افراد بالای ۶۵ سال که مستمری بگیر یا احیاناً بیمه‌شده سازمان هستند در همه مراکز دولتی خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه جیرفت در ادامه گفت: ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد بیماران کرونایی در درمانگاه‌های ملکی سازمان کامل پرداخت می‌شود.

وی مطرح کرد: داروهای زیادی از بیماران صعب‌العلاج و ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و خدمات سازمان تأمین اجتماعی که در حقیقت خدمات نظام اسلامی است در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت، خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند

خیرخواه با اشاره به ارائه خدمات رایگان تأمین اجتماعی بیان کرد: در کلیه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ملکی سازمان در سراسر کشور خدمات درمانی کلینیکی پاراکلینیکی  و بستری به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان کاملاً رایگان انجام می‌شود و افراد بالای ۶۵ سال در مراکز و بیمارستان‌های دولتی خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه جیرفت افزود: پرداخت هزینه نسخه الکترونیک داروخانه‌ها توسط تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد و از طریق اسناد پزشکی در حوزه مدیریت درمان پس از آنالیز و بررسی واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: با ایجاد نسخه‌های الکترونیکی بر روند و فرآیند درمان و زندگی مردم حذف دفترچه درمان و ارائه خدمات با کد ملی یکی از بزرگترین اقدامات و خدمتی بزرگ و ماندگار برای مردم در حوزه تأمین اجتماعی است.

خیرخواه تصریح کرد: در زندگی مردم همین بس که صف، ترافیک، ایاب و ذهاب، اتلاف وقت و مراجعه چهره به چهره و غیر ضروری به شعب ندارند و برای مطالعه، ورزش و سایر امور زندگی خود می‌توانند برنامه‌ریزی نمایند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه جیرفت در ادامه گفت: واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان توسط سازمان مرکزی و طبق قانون انجام می‌شود و به جامعه هدف نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۸۰ درصد خدمات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه تصدی‌گری است

وی با اشاره به خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی مواردی را مطرح کرد و افزود: بالغ بر ۸۰ درصد خدمات سازمان در حوزه تصدی‌گری و بیش از ۳۰ نوع خدمت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و ۷۰ میلیون بار مراجعه مردم به شعب در سال کاهش پیدا کرده است و وقت و زمان برای همه مهم است که تأثیر آن در زندگی مردم غیر قابل انکار است.

خیرخواه در ادامه افزود: نحوه و روند بیمه کارگران ساختمانی به این صورت است که از طریق ثبت‌نام در سامانه رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و طی مراحل قانونی انجام می‌شود و برای جذب این گروه از بیمه شدگان جدید نیاز به مصوبه مجلس و اختصاص سهمیه است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه جیرفت مطرح کرد: ارائه همه خدمات تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری از طریق سامانه es.tamin.ir به صورت هوشمند انجام می‌شود و خوشبختانه در شهرستان جیرفت با توجه به سطح علمی و فرهنگ و سواد بالا استقبال بی‌نظیر و روز به روز در حال رشد است.

وی خاطر نشان کرد: تأمین اجتماعی برای افزایش تعهدات دارویی و تجهیزات پزشکی اقدامات و تمهیداتی را که در حوزه ستادی و معاونت درمان است اندیشیده است و در  حوزه درمان اقلام زیادی از داروهای بیماران صعب‌العلاج و ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است‌ که از طریق رسانه ملّی نیز اطلاع‌رسانی شد.

خیرخواه بیان کرد: رشد کارگاه‌ها و افزایش بیمه‌شدگان اصلی به عنوان یک متغیر مهم و تأثیرگذار قطعاً تعهدات سازمان را در همه حوزه‌ها بیشتر خواهد کرد و همه باید کمک‌ کنیم تا طرح فراگیر بیمه خانوار ایرانی که غیر حضوری انجام می‌شود رشد بیمه‌شدگان را به دنبال خواهد داشت و دست مسئولین را برای ارائه خدمات بیشتر باز خواهد کرد.

کرامت رئیسی رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: بیمه سلامت با داشتن ۵ صندوق بیمه‌ای، پوشش بیمه کارکنان دولت شاغل و بازنشسته و خانواده آنها در صندوق کارکنان دولت، خانواده معظّم شهداء و جانبازان و ایثارگران، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در صندوق ایرانیان تحت پوشش دارد و خدمات درمانی و بهداشتی به آنان ارائه می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت افزود: پوشش خدمات بیمه‌ای و بیمه رایگان به مردم و افراد فاقد بضاعت که در دهک‌های یک تا سوم قرار دارند به صورت رایگان و بدون مراجعه به اداره بیمه، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بیمه سلامت شهرستان جیرفت ماهیانه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی و بهداشتی و دارویی به مؤسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در بخش دولتی و خصوصی پرداخت می‌کند.

رئیسی مطرح کرد: یکی از وظایف مهم این اداره امر وصول حق بیمه از ادارات طرف قرارداد است که در صندوق کارکنان دولت از ادارات در پایان هر ماه انجام می‌شود و تعامل سازنده‌ای با ادارات طرف قرارداد وجود دارد و پرداخت حق بیمه صندوق سایر اقشار متمرکز توسط سازمان مرکزی انجام می‌شود.
 
طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان جیرفت با موفقیّت کلید خورد

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت الکترونیکی شدن روند بیمه سلامت را از ۳ سال قبل عنوان کرد و افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان جیرفت با موفقیّت کلید خورد و در حال حاضر کلیه نسخ بیماران مراجعه کننده به بخش دولتی و خصوصی به صورت الکترونیکی تجویز می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت کمترین میزان قطع سامانه را دارد و از لحاظ نرم‌افزار نسخه‌نویسی بیمه سلامت قطعی وجود ندارد و‌گاهاً به علت مشکل زیرساختی یا قطعی برق، قطعی سامانه به وجود می‌آید و در کل میزان قطعی از سوی بیمه سلامت به ندرت اتفاق می‌افتد.

رئیسی گفت: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت به موقع تسویه می‌شود و با توجه به الکترونیکی شدن نسخه پیچی، مطالبات داروخانه‌ها و سایر مؤسسات دیگر مانند پزشکان متخصص و فوق تخصص و عمومی، آزمایشگاه‌ها، سونوگرافی، فیزیوتراپی به روز پرداخت می‌گردد و هیچ‌گونه بدهی به مؤسسات وجود ندارد.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت ابراز کرد: استفاده از بیمه سلامت برای مبتلایان کرونا فاقد پوشش بیمه درمانی در صورتی‌که تحت پوشش بیمه نباشند در صورت بستری شدن، از همان روز اول بستری تحت پوشش قرار گرفته و هزینه‌های قبل از پوشش بیمه نیز به صورت بیمه‌ای محاسبه می‌گردد.

وی عنوان کرد: استعلام دفترچه بیمه‌ها با چند روش غیرحضوری همچون استعلام از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* و همچنین سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir یا مراجعه به ادارات بیمه و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، سامانه‌های استحقاق سنجی مراکز ارائه دهنده خدمات امکان‌پذیر است.

حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی شدن صرفه‌جویی کلان در مصرف کاغذ است

رئیسی از مزایای حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی شدن را صرفه‌جویی کلان در مصرف کاغذ دانست و افزود: با توجه به اینکه قسمت قابل توجهی از کاغذهای مصرفی جهت چاپ دفترچه کاغذی وارداتی بوده این صرفه‌جویی بسیار قابل ملاحظه است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت مطرح کرد: در اغلب موارد بیمه شده به دلیل اینکه دفترچه بیمه همراه خود ندارد مجبور است هزینه‌های درمان را به صورت آزاد پرداخت کند که با طرح الکترونیکی شدن صرفاً داشتن کد ملی کفایت می‌کند و خدمات به صورت دولتی ارائه می‌گردد.

رئیسی از دیگر مزایای نسخه الکترونیکی را جلوگیری از بسیاری اشتباهات نسخه نویسی از جمله تحویل اشتباهی دارو و تداخلات دارویی جلوگیری می‌شود و میزان سوء استفاده‌ها جلوگیری و امکان مراجعه بیمار به چندين داروخانه برای دریافت داروها میسر بوده و چنانچه بیمار یک یا چند قلم دارو را در یک داروخانه تحویل گرفت و برخی اقلام در آن داروخانه موجود نبود می‌تواند با همان یک نسخه تجویزی به سایر داروخانه‌ها مراجعه و داروی خود را تحویل گیرد.

خدمات بیمه سلامت برای دهک‌های پائین جامعه به صورت رایگان است

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هوشمند بودن سامانه‌ها امکان اشتباهات پزشکی کم شده و در صورت تداخل دارویی و عدم تناسب دارو با سن و جنس افراد سامانه هشدار لازم را به پزشکان ارائه می‌دهد.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان جیرفت از جمله نقاط قوّت و مثبت در جهت ارائه خدمات به مردم در دولت مردمی را تحت پوشش قراردادن دهک‌های پائین جامعه به صورت رایگان و بدون مراجعه و حضور آن‌ها، اجرای طرح دارویاری و تحت پوشش قرار دادن بیمه ۳۶۶ دارویی که قبلاً تحت پوشش بیمه‌ها نبودند و افزایش سهم بیمه‌ها در پرداخت هزینه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج دانست.

رئیسی مطرح کرد: تحت پوشش قرار دادن خدمات ناباروری و نازایی که بار سنگینی بر دوش خانواده‌ها بود از ابتدای شروع به کار دولت این مهم محقق شد و بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان آنان تا پنج سالگی در جهت حمایت از فرزند‌آوری و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد.

وی پوشش بیمه رایگان ساکنین محلات کم برخوردار و حمایت کامل سازمان بیمه سلامت از بیماران اوتیسم خدمات توانبخشی را از دیگر خدمات مورد ارائه به جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcjhhevhuqe88z.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما