تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۳
۰
plusresetminus
امروزه شاهد مبارزات و مقاومت میدانی مردم غزه و فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی هستیم که این مهم از آثار تلاش‌های بین‌المللی شهید سلیمانی است.
حاج‌قاسم فرهنگ‌ مقاومت برخاسته از دل کویر را به منطقه منتقل کرد
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، سیدالشهدا جبهه مقاومت را پشت سر گذاشتیم، روزهایی که مردم دیار کریمان و ایران اسلامی علاوه بر اینکه داغ نبود «فرزند کرمان» می‌گذراندند، در روز شهادت شهید سلیمانی، گروهک تکفیری داعش در مسیرهای منتهی به گلزار شهدا بین‌المللی شهر کرمان، عملیات و جنایت تروریستی انجام داد که منجر به، به‌شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از زائران شهید سلیمانی شد.

آنچه که مسلم است و از حادثه روزهای اخیر و همچنین حضور مردم در جوار مزار شهید سلیمانی شاهد بودیم این است که ملت شهیدپرور ایران اسلامی، در تجدید پیمان با آرمان‌های نظام و انقلاب ایران اسلامی، همچون فرمانده مقتدر جبهه مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی در کنار رهبری معظم انقلاب و شهدا خود ایستاده‌اند و این شاخصه مهم را از «فرزند کرمان» آموخته‌اند. شهید سلیمانی الگو و نمونه عینی ذوب در ولایت‌باوری، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است و مردم استان کرمان و ملت ایران نیز همواره ثابت ثدمی خود را در تمام سطوح مختلف ایران اسلامی، نشان داده‌اند.

سپهبد شهید سلیمانی، این فرمانده مقتدر جبهه مقاومت، با وجود کار فراوان، اما همواره در عرصه‌ها و بحران‌های مختلف به مسائل توجه داشت، ملت ایران حضور سردار سلیمانی را در حوادثی مانند زلزله بم، سیل خوزستان و اتفاقات دیگر هرگز فراموش نمی‌کنند، حضوری که نور امید در دل افراد آسیب‌دیده ایجاد کرد که این ویژگی حاج قاسم نشان از منش فردی و سلوک مدیریتی وی داشت.

این مهم غیرقابل انکار است که شهادت سپهبد شهید سلیمانی توسط استکبار جهانی و ایادی آنان نمونه بارزی از اقدامات آمریکا جنایت‌کار و رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی است؛ «فرزند کرمان» از دل کویر مرد میدان و الگو جبهه مقاومت بود و دشمنان این را بر نمی‌تابیدند و از این سو اقدام به، به‌شهادت رساندن این فرمانده مقتدر کردند؛ اما ملت ایران برای انتقام این اقدام جنایت‌کارانه، تا نابودی استکبار جهانی و رژیم جنایت‌کار صهیونیستی ایستادگی خواهد کرد.

امروزه شاهد هستیم محور مقاومت و مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و فلسطین از تفکر بسیجی حاج‌قاسم سلیمانی سیدالشهدا جبهه مقاومت الگو گرفته است و پیروزی‌های اخیر جریان حماس و ملت مظلوم غزه نتیجه الگوبرداری از راه و مشی «فرزند کرمان» است.

ولایت‌مداری شهید سلیمانی، شاخصه‌ای که ماندگار شد


آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های برجسته زیادی داشت، گفت: برجسته‌ترین ویژگی شهید سلیمانی، ولایت‌مداری او بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی، بزرگ بود و در چهارچوب دسته‌بندی‌های زمان ما قرار نمی‌گرفت، تنها دسته‌بندی که در مورد او صدق می‌کند، این است که وی همراه با ولایت بود.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: از نگاه قرآن حزب‌الله کسانی هستند که نسبت به ولی خود تسلیم هستند و چون و چرایی در برابر امر رهبری ندارند؛ بر این اساس آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم، ولایت‌مداری است که دشمنان بر آن هستند که این عنصر را کم‌رنگ کنند و آن را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به شهید سلیمانی علاقه‌مند هستند باید بر این مبنا که این راه، صراط مستقیم است، مراقبت کنند و بر این مهم مصمم و مسر باشد.


حاج‌قاسم فرهنگ برخاسته از دل کویر را به مقاومت منتقل کرد


حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه حاج‌قاسم را می‌توان به‌عنوان یک نمونه تربیت شده انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مطرح کرد، گفت: جوانی شهید سلیمانی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود، حاج‌قاسم در دوران جوانی شیفته آرمان‌های امام راحل که برگرفته از اسلام ناب محمدی بود، و در این عرصه تربیت شده بود.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: شهید سلیمانی در بُعد نظامی به‌عنوان پاسدار و رزمنده در جبهه‌های مختلف حضور داشت و با توجه به قابلیت‌هایی که از خود نشان داد، به فرماندهی لشکر ثارالله رسید و پس از امام راحل، شهید سلیمانی پای خط اسلام و انقلاب روز‌به‌روز رشد کرد و زمانی که رهبر معظم انقلاب در بین همه فرمانده‌هان، حاج‌قاسم را به‌عنوان فرمانده سپاه قدس انتخاب کردند و وی قابلیت‌های خود را نشان داد.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی توانست فرهنگ و قدرتی را که به جوانان ثارالله و بسیجیان کرمان منتقل کرده بود، در منطقه منتشر کند و در این راستا از تمام فرصت‌‌ها استفاده کرد و به‌عنوان بازوی رهبری برای تقویت مقاومت تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی تصریح کرد: حاج‌قاسم در اوج جریان داعش با متحد کردن نیروهای حشدالشعبی در عراق، حزب‌الله در لبنان و سایر جریان‌های مقاومت، روحیه ایثار، از خودگذشتگی، بصیرت، کارآمدی خود را به منصه ظهور برسانند و با مدیریت خود، دست همه نیروها را پر کرد، به‌گونه‌ای که فلسطینی‌هایی که فقط توان داشتند در مقابل تانک‌ها با سنگ بیاستند، هم‌اکنون می‌توانند با فکر خود سلاح بسازند و برای اولین بار به رژیم صهیونیستی حمله کنند.

امام جمعه موقت کرمان با تأکید بر اینکه روح اسلام و انقلاب اسلامی در بین مردم غزه و فلسطین دمیده شده است و امروز آثار آن را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: مردم غزه علی‌رغم آنکه شهدا بسیاری را تقدیم کرده‌اند، اما لحظه‌ای دست از آرمان‌های خود برنداشته‌اند و این مهم آثار تلاش بین‌المللی حاج‌قاسم است.


گسترش روز‌افزون مکتب مقاومت نتیجه اخلاص شهید سلیمانی است


حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی گفت: عظمت اقدامات سیدالشهدا جبهه مقاومت را یاد می‌کنیم و مقام آنان را بزرگ می‌دانیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سردار سپهبد شهید سلیمانی، مالک‌اشتر زمان، تحت امر مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای، جبهه مقاومت را در منطقه زنده کرد و این کار مهم و بزرگ را با اخلاص و تدبیر پیش برد.

وی با تأکید بر اینکه سپهبد شهید سلیمانی توانست مقاومت را به‌عنوان یک مکتب مستقر کند، عنوان کرد: گسترش روز‌افزون مکتب مقاومت نتیجه اخلاص و صداقت شهید سلیمانی است و امیدواریم به‌فضل الهی این رویکرد روز‌افزون پیش رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی با بیان اینکه جامعه امروز ما و به‌ویژه جوانان ما باید به خصلت‌های شهید سلیمانی توجه کنند، خاطرنشان کرد: شایسته است دولت و ملت در ارائه این حقیقت عظیم تلاش کنند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdceev8zvjh8xxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین