تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱
۰
plusresetminus
ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند: حجاب یک خط مقدم محسوب می‌شود؛ دشمن برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند.
حجاب خط مقدم براندازی فرهنگی دشمن است
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های اول به‌مانند همیشه سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث و روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام، بیان شد و در خطبه‌های دوم نماز جمعه، مسائلی همچون روز قدس و حمایت مردم ایران از مردم مظلوم غزه و اثر آن در جهان اشاره کردند و مسائلی همچون فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای و قطع ارتباط ایران با آمریکا و راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم غزه مطرح شد.


امام جمعه جیرفت: حرمت مسئله مهم حجاب و عفاف در جامعه اسلامی باید رعایت شود


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم گفت: آثار و برکات ماه مبارک رمضان در دنیا و آخرت موجب عاقبت بخیری خواهد شد.

امام جمعه جیرفت افزود: وحدت و انسجام ملی در امت اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است و هر فردی با هر تفکر و سلیقه‌ای که دارد باید در جبهه نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت قدم و استوار بماند.

وی بیان کرد: همه مردم باید در صف اتحاد و همدلی، متحد باشند و در یک راستا نسبت به ارزش‌های دین مبین اسلام حرکت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم عنوان کرد: حرمت مسئله مهم حجاب و عفاف در جامعه اسلامی باید طبق مسئولیتی که بر عهده داریم رعایت شود.

خطیب نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: آحاد مردم با احیای امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب و عفاف با وحدت و همدلی در راستای بصیرت اقدامات خوبی را انجام دهند.


امام جمعه موقت رودبار جنوب: حجاب خط مقدم براندازی فرهنگی دشمن است


حجت‌الاسلام والمسلمین باقر خاور امام جمعه موقت رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید سعید فطر گفت: صهیونیسم جهانی در موضوع حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه تنبیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنگ غزه‌ یکی از آزمون‌های مهم الهی برای بشریت است، اظهار کرد: عملیات طوفان الأقصی باعث سردرگمی و هراس در سرزمین‌های اشغالی شد و رژیم صهیونیستی عملاً در بن‌بستی قرار گرفته که نشان‌دهنده عدم وجود راهبرد جنگی مشخص است.

امام جمعه موقت رودبار جنوب گفت: رژیم صهیونیستی غاصب توان جنگ فرسایشی را ندارد طبق دکترین بن‌گورین رژیم صهیونیستی احتیاج به جنگ‌های کوتاه مدت و پیروزی‌های بزرگ دارد اما این دو هدف تاکنون برای صهیونیستی‌ها در غزه به‌دست نیامده است، با علم به این قضیه محور مقاومت از ابتدا در صدد فرسایشی کردن جنگ بوده است.
 
وی بیان کرد: ماه رمضان حوادث خونین بار غزه کام مسلمانان را در سراسر جهان تلخ کرد، لعنت خدا بر رژیم غاصب صهیونیستی  که در این ماه نه فقط از کشتار زنان و کودکان و مردم دست بر نداشت بلکه آن‌ها را هم تشدید کرد، دولت‌های غربی در طول این سال‌های متمادی همیشه رژیم غاصب را حمایت کردند.

امام جمعه موقت رودبار جنوب با اشاره به تأکید مجدد رهبر انقلاب بر مقوله عفاف و حجاب گفت: بدون شک، موضوع حجاب و به طور کلی مقوله فرهنگ از اولویت‌های جمهوری اسلامی است.

خاور بیان کرد: با در نظر داشتن این پیش‌فرض، اگر در زمینه حجاب با یک چالش تحمیلی که رهبر انقلاب در همین دیدار اخیر با مسئولین نظام، مسأله به‌وجود آمده در مورد حجاب را یک چالش تحمیلی دانستند روبه‌رو شویم، اهمیت آن چند برابر می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی، حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود؛ یعنی دشمن و فتنه‌گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم دشمن در حال بمباران بخشی از هویت جمهوری اسلامی است نمی‌توانیم روی خود را از این بمباران برگردانیم و از کنار آن بگذریم.

حجت‌الاسلام خاور عنوان کرد: از دولت انقلابی، وزیر جهاد کشاورزی و نماینده مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم فکری به‌حال صادرات محصولات کشاورزی کنند چراکه کشاورزان حال روز خوبی ندارند، در سالی که مزین شده به‌نام جهش تولید با مشارکت مردم الان مردم پای کار هستند.

امام جمعه موقت رودبار جنوب ۲۹ فرودین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امنیت مثل آب‌وهوا ضروری است ما امنیت را مدیون این عزیزان می‌دانیم.


امام جمعه بم: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است


حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به‌رعایت تقوای الهی و با تأکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، گفت: همه ما وظیفه خود را در زمینه حجاب و عفاف به‌گردن دیگری انداخته‌ایم و به رسالت دینی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده‌ایم.

امام جمعه شهرستان بم ادامه داد: هنجارشکنی‌ها با توطئه دشمنان انجام می‌شود؛ اما قرار نیست نظام در مقابله با هنجارشکنی کوتاه بیاید و هیچ‌کس نمی‌توانند بگوید ما بی‌تقصیر هستیم.

وی اظهار کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بااقتدار و ایستادگی که در پی شهادت فرزندان خود نشان داد، پایبندی به راه آزادسازی فلسطین و دفاع از مظلومین را به‌نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی خاطرنشان کرد: ۲۹ فرودین روز ارتش جمهوری اسلامی است، ما امنیت خود را مدیون نیروی‌های مسلح این نظام هستیم، امروزه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران مؤمن‌ترین و کارآمد‌ترین ارتش دنیا است.


خطیب موقت جمعه نرماشیر: حجاب دیوار بتنی مستحکم است


حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله کریم‌آبادی امام جمعه موقت شهرستان نرماشیر با بیان اینکه خون شهدای اخیر، درخت جمهوری اسلامی را آبیاری کرد، گفت: این خون دادن‌ها، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد.

خطیب موقت جمعه نرماشیر گفت: دشمن به‌دنبال ناامنی و نارضایتی است در کشور ما، آن‌ها باید بدانند، ما خون می‌دهیم، جان می‌دهیم، اما یک وجب از خاک این میهمن عزیزمان را به کسی نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: آن‌ها به هر دری می‌زنند تا ملت ما را ناامید کنند، دیروز در اغتشاشات و امروز با ریختن خون ناجوانمردانه نیروهای امنیتی ما، آن‌ها قطعا می‌دانند ما ملت شهادتیم و با این عملشان ما مقتدرتر می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله کریم‌آبادی بیان کرد: ایستادگی اسماعیل هنیه بعد از به‌شهادت رسیدن فرزندانش، اقتدار حماس را نشان داد.

امام جمعه موقت نرماشیر خاطرنشان کرد: کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است، حجاب یک دیوار بتنی مستحکم است.


امام جمعه راور: منتخبان مجلس مشکلات حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند


حجت‌الاسلام زمانی گفت: مردم از عملکرد برخی مسئولان انتقاد دارند و انتظار می‌رود نمایندگانی که به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند، مشکلات حوزه‌های متخلف را پیگیری و حل کنند.

امام جمعه شهرستان راور با تاکید بر برگزاری محافل جمع‌خوانی قرآن در منازل و اماکن مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها در همه نقاط شهرستان اظهار کرد: قرآن چراغ هدایت بشر است و باید تلاوت و قرائت آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا رستگار شویم و راه را از بیراهه تشخیص دهیم.

وی در پایان از مردم نجیب راور خواست تا همانگونه که حرمت ماه رمضان را نگه داشتند، در سایر اوقات نیز در مساجد حضور پیدا کنند.


امام جمعه فهرج: مسئولان به مسئولیت‌های قانونی خود در مسئله حجاب عمل کنند


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نام‌گذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، به‌نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مقصود از مردمی‌سازی اقتصاد این است که مقررات زائد و رویه‌های موجود، به‌طوری اصلاح شوند که شهروند جمهوری اسلامی بتواند کسب و کار شخصی راه بیندازد.

امام جمعه فهرج با تاکید بر ضرورت رعایت حجاب در جامعه بیان کرد: ولی‌امر مسلمین جهان در دیدار اخیر با مسئولان نظام، یکی از موضوعات مهمی که مطرح کردند، مبحث حجاب بود.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم، در دولت، در قوه قضائیه و سایر بخش‌ها، چارچوب‌هایی وجود دارد که بایستی مسئولان به مسئولیت‌های شرعی و قانونی خودشان عمل کنند.

آقاملایی در ادامه حمله رژیم غاصب صهیونیست به کنسولگری ایران را همانند حمله به خاک کشور عنوان کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، رژیم غاصب باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.


امام جمعه قلعه گنج: حجاب چالشی تحمیلی است مانند جنگ تحمیلی


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امین رضوانی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام مسئله‌ حجاب را مورد تاکید قرار داد که در شرایط فعلی باید بدانیم مسئله‌ حجاب در واقع یک چالش تحمیلی است بر جامعه‌ ما مانند جنگ تحمیلی، یقین بدانید دشمن با مسئله‌ حجاب یک تهاجم فرهنگی و چالشی را بر ملت ما تحمیل می‌کند و ما نباید بی‌تفاوت باشیم، دلسوزان فرهنگی شما واقعاً دغدغه‌مند وضعیت حجاب هستند.

امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج ادامه داد: قانون حجاب می‌گوید، دادن خدمات به شخص بی‌حجاب ممنوع است و اداره‌ها باید از خودشان شروع کنند اما بی‌تفاوت هستند، یقین بدانید اگر مسئله را حل نکنیم به‌همان نظام فاسد و بی‌ارزش دوران ستم‌شاهی بر می‌گردیم، باید از این میدان مانند دفاع مقدس سرافراز بیرون آییم.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما باید در دنیا قوی باشیم، باید قدرتمند شویم تا بتوانیم مسیر خدایی خودمان را ادامه دهیم، امروز ما قدر صحبت‌های رهبری را می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضوانی بیان کرد: ما نباید خاطر جمع قوانین بین‌المللی در حمایت از ملت‌ها باشیم، امروز بهترین تابلویی که جلوی دیدگان همه‌ امت‌های آزاده‌ دنیا است مردم ضعیف و مسلمان غزه هستند.

امام جمعه قلعه‌ گنج خاطرنشان کرد: یمن امروز میدان‌دار مقاومت از فلسطین است و دشمن امروز بالاترین ضربه را از یمن می‌خورد، درود بر شرف آن‌ها که واقعا ایستاده‌اند.


امام جمعه شهربابک: برای ترویج حجاب تلاش کنیم


حجت‌الاسلام انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهربابک گفت: بهترین توشه‌ای که می‌توان از دنیا برداشت تقواست و کسی در  آن دنیا زادوتوشه دارد که قلب سالم داشته باشد و قلب سالم با تقواست.

امام جمعه شهربابک بیان کرد: امیرالمؤمنین امام علی(ع) در یکی خطبه‌هایشان می‌فرمایند «خداوند شما را به‌تقوا دعوت کرده و انتهای رضایت خداوند تقواست و خداوند نیز حاجت دارد و حاجت خدا از مردم تقواست.»

وی افزود: طبق فرمایشات حضرت امام صادق(ع) خداوند پیامبر اکرم(ص) را به ۱۰صفت مزین کرد که یقین به معاد و آخرت، قناعت، صبر، شکر، حلم و بردباری، خوش‌اخلاقی، سخا و غیرت از جمله آن‌هاست.

حجت‌الاسلام انصاری اظهار کرد: غیرت به ناموس، مال، دین و فرزندان انواع غیرت است.

وی به برخی مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: شهید آوینی به‌عنوان پرچم‌دار و شاخص هنر اسلامی و شهید صیاد شیرازی، نمونه اخلاص است.

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: پنجم شوال سالروز ورود حضرت مسلم‌ابن‌عقیل به کوفه است، وی حدود دو ماه در حال جمع‌آوری یار برای امام حسین(ع) بودند که در ۹ذی‌الحجه به‌شهادت رسید.

وی تصریح کرد: مسلم‌ابن‌عقیل نمونه بارز حمایت از ولایت فقیه است، زیرا در آن برهه از زمان امکان حضور امام معصوم نبود امام نائب خود را فرستاد.

امام جمعه شهربابک ابراز کرد: هشتم شوال سالروز تخریب ائمه بقیع و مصیبتی جان‌کاهی‌ است نه به‌خاطر تخریب بنا، بلکه چون از زمانی که رسول خدا مسئله جانشینی را مطرح کردند معامدان به هر طریقی میخواستند دو یادگاری ایشان یعنی اهل‌بیت و قرآن را از بین ببرند.

 وی در پاسخ به این سوال که چرا ما عزادار تخریب قبور هستیم، گفت: زیرا که امام علی(ع) را کنار زدند، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و هدفشان همه آن‌ها کنار زدن ولایت است.

حجت‌الاسلام انصاری تاکید کرد: همه هر آنچه می‌توانیم در جهت ترویج و امر به‌حجاب را تلاش کنیم و ادارات هم قانون راه نینداختن امر افراد بی‌حجاب را مراعات کنند.


امام جمعه موقت رابر: حجاب یک خط مقدم است


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شمس‌الدینی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به‌رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات گفت: وارد ماه شوال شده‌ایم؛ همان طور ماه رجب‌المرجب، شعبان المعظم و ماه رمضان المبارک پسوند دارد ماه شوال پسوند شوال المکرم دارد.

وی با بیان چرایی این پسوند افزود: خداوند متعال در عید سعید فطر بندگان را به عیدی تقوا اکرام می‌کند، نکته مهم نگه‌داشتن تقوایی که در این ماه بهار معنویت برای ما ایجاد شده، می‌طلبد اعمال را بعد از ماه مبارک رمضان حفظ کنیم.

امام جمعه موقت رابر عنوان کرد: امام سجاد علیه‌السلام دشمن‌ترین دشمنان نفس انسان بیان می‌کند؛ لذا باید پناه ببریم به خداوند متعال و نجات الهی از دو دشمن حیله‌گر طلب کنیم و باید برنامه‌ریزی در مسیر قرآن کریم و سخنان اهل‌بیت عصمت و طهارت و استقامت در انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشد.

وی براساس سخن امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام از نشانه‌های انسان متقین اخلاص عمل، نداشتن آرزوی و بهره‌مندی از فرصت‌ها برشمرد و گفت: امید است از سخنان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در زندگی خود بهره ببریم.

امام جمعه موقت با تأکید رهبر انقلاب بر مقوله حجاب‌وعفاف در جمع مسئولان نظام یادآور شد: سال قبل ۱۵ فروردین رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای با مسئولین نظام داشتند موضوع حجاب و عفاف مطرح کردند و فرمودند «کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است»؛ و مسئولان برنامه داشته باشند این کار با برنامه دنبال شود.

وی ادامه داد: امسال نیز رهبر معظم انقلاب در مورد حجاب‌وعفاف در جمع مسئولان نظام این نکته مطرح کردند؛ بنده معتقدم در دولت و قوه قضائیه در این زمینه مسئولیت وجود دارد بایستی به مسئولیت شرعی خود عمل کنند ما این برداشت می‌کنیم مسئولان کوتاهی در زمینه حجاب‌وعفاف کردند و اگر اقدامی صورت گرفته اقدامی سطحی و گزینشی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شمس‌الدینی تأکید کرد: در این جنگ همه جانبه که دشمن علیه حجاب‌وعفاف راه انداخته از دستگاه مختلف کشور مردم بیشتر توقع و انتظار دارند با یک برخورد هوشمندانه، عالمانه و حتی قاطعانه با این چالش برخورد شود.

وی با اشاره تفسیر سوره نور حجت‌الاسلام قرائتی و آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب در مورد آفات بی‌حجابی گفت: مردم ما حق دارند ناراحت باشند؛ چراکه رونق گرفتن چشم‌چرانی، هوس بازی، توسعه فساد و فحشا، سوء‌قصد، تجاوز به‌عنف، خودکشی و فرار از خانه در اثر آبروریزی و بالا رفتن آمار طلاق و تضعیف روابط خانوادگی را در پی دارد.

امام جمعه موقت رابر اذعان کرد: انتظار مردم انتظار حقی است و مقام معظم رهبری دوباره در جلسه با مسئولان نظام نظر قاطع در مورد حجاب بیان کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدینی گفت: در مورد حجاب از دیدگاه فقهی، شرعی، قانونی و مسائل و ملاحظات جانبی وجود دارد.

وی تاکید کرد: حجاب یک حکم مسلم شرعی است؛  این چیزی که از آن صرف‌نظر نمی‌شود کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شمس‌الدینی با اشاره به  فتنه سال ۸۸ و اغتشاش‌گران تصریح کرد: باید محکم پای اصول و مبانی دین مبین اسلام ایستاد و رهبر معظم انقلاب زیربار این بدعت نرفتند در بخش حجاب بیان کردند، حجاب یک خط مقدم است.

وی عنوان کرد:  اگر نسبت به حجاب منفعلانه برخورد کردیم برای دشمنان دستاوردی ایجاد می‌شود و کاری می‌کنند کشور به وضعیت قبل از انقلاب و دوران طاغوت برگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شمس‌الدینی گفت: نیروی انتظامی طی اطلاعیه از روز شنبه اعلام کرده و  در این زمینه اقداماتی خواهند داشت و سایر مسئولان کشور همکاری با نیروی انتظامی داشته باشند تا از این فتنه دشمنان علیه ارزش‌ها راه انداخته رد شویم.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: همه ما باید مدیون و قدردان جان‌فشانی و تلاش‌های نیروهای انتظامی و امنیتی کشورمان باشیم؛ چرا که امنیت نعمتی بدون جایگزین و مانند اکسیژن برای جامعه ضروری است.

امام جمعه موقت رابر گفت: مسئولان با رصد اطلاعاتی بیشتر و تجهیزات نظامی بیشتر در این عرصه کوشا باشند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdci5uaz3t1a5p2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین