تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
۰
plusresetminus
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی جیرفت گفت: در هوای گرمسیری جیرفت، اتوبوس‌های کولردار این سازمان، مرحمی بر دل گرمادیده مردم جیرفت است.
وقتی خنکای اتوبوس‌های مسیری، مرحم دل گرما دیده مردم جیرفت می‌شود
به گزارش «راه آرمان» در همه دنیا، حمل و نقل عمومی را یک وظیفه حاکمیتی می‌دانند و از آن حمایت می‌کنند، دولت‌ها موظف هستند خدمات ارزان‌قیمت را به مردم ارائه بدهند که دلیل موجهی دارد زیرا اگر حمل و نقل عمومی خوب و قابل اعتمادی وجود داشته باشد مردم، کمتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و در پی آن ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و استرس شهروندان کاهش می‌یابد.
 
سال ۱۳۸۸ که وارد سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه شد، در مدت زمان کوتاهی، توانمندی‌های خودش را ثابت کرد تا مدیران شهرداری و اتوبوسرانی جیرفت، وی را فردی متعهد و دلسوز معرفی کنند.
 
بعد از چندسال، خدمت صادقانه به مردم، به واحد نقلیه شهرداری جیرفت منتقل شد و همزمان در مقطع کارشناسی رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، مشغول به تحصیل شد.
 
همزمان نیز در انتخابات هیئت مدیره شرکت «صبای قمادین» که شرکت تعاونی خدماتی وابسته به شهرداری جیرفت، با وظیفه جذب نیرو برای شهرداری هست، شرکت کرده و عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل این شرکت شد.
 
مدت کوتاهی به واحد خدمات شهرداری منتقل شد و سپس به مدت ۲ سال بعنوان سرپرست شهرداری منطقه کهوروئیه و کلرود انتخاب شد.
 
در ادامه، با حکم شهردار جیرفت به معاونت فرهنگی و سپس در آذر سال گذشته به مدیرعاملی سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه انتخاب شد.
 
روح‌الله بیانی که اکنون وظیفه مدیرعاملی سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه را برعهده دارد هدفش را اینگونه قرار داده که «صد درود و آفرین بر جمله زحمتکشان/ کارکنان شرکت واحد همه رانندگان»
«بوسه زد پیغمبر اکرم به دست کارگر/ تامقامش بر همه خلق جهان گردد عیان»

 
روح‌الله بیانی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت، درخصوص تاریخچه تأسیس سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه گفت: پیش‌نویس اساسنامه این سازمان، در سال ۱۳۸۱ توسط شهردار جیرفت، به شورای اسلامی شهر جیرفت پیشنهاد داده شد که پس از موافقت شورای اسلامی شهر، به وزارت کشور ارسال شد و با موافقت وزارت کشور، این سازمان، شروع بکار کرده است.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه درباره اهداف تأسیس این سازمان، اظهار کرد: به منظور حُسن اداره امور اتوبوسرانی جیرفت و حومه، مراقبت و بهره‌برداری صحیح از وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سایر خودروهایی که در اختیار دارد، تکمیل تأسیسات مربوطه شامل توقف‌گاه، ترمینال و ... و همچنین افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی به صورت دسته‌جمعی، متناسب با احتیاجات و نیازمندی‌های عمومی شهری و حومه، سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه تاسیس گردید.
 
بیانی سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه را وابسته به شهرداری جیرفت معرفی کرد و افزود: این سازمان دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است که به صورت خودگردان اداره می‌شود.
 
وی با اشاره به اساسنامه سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه، اظهار کرد: وظایف اصلی سازمان، شامل مطالعات لازم برای تهیه نقشه راه و شبکه خطوط اتوبوسرانی و تهیه دستگاه‌های لازم و نگهداری صحیح از اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهایی که در اختیار دارد با برنامه‌ریزی یک‌ساله و پنج‌ساله براساس افزایش میزان جمعیت و افزایش مساحت شهری است.
 
وی افزود: انجام کلیه امور مربوط به معاملات اعم از تهیه و خرید قطعات یدکی، فروش ضایعات و استخدام افراد مورد نیاز، با رعایت مقررات مالی و استخدامی به صورت صرفه و صلاح سازمان، نیز جزو وظایف اصلی سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه است.
 
روح‌الله بیانی درباره ارکان مدیریتی سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه، بیان کرد: ارکان مدیریتی سازمان اتوبوسرانی، شامل شورا، هیئت مدیره و مدیرعامل است.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه درمورد اعضای شورای سازمان اتوبوسرانی، عنوان کرد: شورای سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه شامل فرماندار بعنوان نماینده وزارت کشور، شهردار و یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با انتخاب و معرفی اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت است.
 
وی با اشاره به اینکه شورای سازمان اتوبوسرانی، ۲ جلسه در هر سال جلسه برگزار می‌کند، گفت: وظایف شورای سازمان اتوبوسرانی شامل استماع گزارش هیئت مدیره، حسابرس، بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به خط مشی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های یکساله، پنج‌ساله عادی و برنامه‌های درازمدت سازمان، همراه با تصویب، اصلاح، متمم و تفریغ بودجه است.
 
بیانی افزود: بررسی و تأیید مصوبات هیئت مدیره، تشکیلات اداری واحد‌های اداری تابعه، آئین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان براساس مفاد اساسنامه سازمان و قانون شهرداری‌ها، انتخاب و تجدید عضویت اعضای هیئت مدیره، انتخاب حسابرس و تصویب دریافت وام نیز جزو وظایف شورای اتوبوسرانی است.
 
وی عنوان کرد: اعضای هیئت مدیره، توسط شورای اتوبوس‌رانی برای مدت چهار سال و مدیرعامل توسط هیئت مدیره، برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند.
 
وی درباره اعضای هیئت مدیره سازمان اتوبوسرانی گفت: اعضای هیئت مدیره، شامل معاون خدمات شهری شهرداری بعنوان عضو اصلی و رئیس هیئت مدیره، ۲ نفر کارشناس خبره و آگاه به مسائل، که علاوه بر داشتن مدرک تخصصی، دارای تجربیات کافی در مسائل حمل و نقل عمومی و شهری و همچنین امور مالی و فنی باشند که با معرفی شهردار به مدت چهار سال، انتخاب می‌شوند.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه درمورد خرید اتوبوس در سال‌های گذشته، عنوان کرد: اولین خرید سازمان، اتوبوس موتور بنز، مشهور به اتوبوس ۳۵۵ و سپس اتوبوس موتور آکسور، مشهور به اتوبوس ۴۵۷ و نهایتاً اتوبوس پیشرو بوده است.
 
بیانی درمورد کیفیت اتوبوس‌های خریداری شده، گفت: باتوجه به گرمسیری بودن جیرفت و لزوم بالا بودن بازدهی و توان موتور، اتوبوس‌های ۴۵۷ نسبت به اتوبوس‌های ۳۵۵ و پیشرو، عملکرد و کارایی بیشتری داشته و اتوبوس‌های پیشرو که ساخت کشور چین و مونتاژ شرکت ایران‌خودرو هستند، کمترین کارآیی را داشته است.
 
وی ویژگی مهم اتوبوس ۴۵۷ را کولردار بودن و توان موتوری بالا معرفی کرد و افزود: موتور اتوبوس پیشرو، علی‌رغم داشتن ظاهر و اتاق زیبا، تحمل گرمای هوای جیرفت را ندارد و اتوبوس‌های کار کرده با عمر بیش از ۱۵ سال، بعلت فرسودگی، بایستی از رده خارج بشوند.
 
روح‌الله بیانی حمل و نقل عمومی مسافران را وظیفه ذاتی سازمان اتوبوس‌رانی معرفی کرد و گفت: به جهت تامین سفر ارزان‌قیمت برای شهروندان، ۲ دستگاه اتوبوس در مسیرهای چهارراه فرمانداری به میدان امام حسین (ع) و شهرک‌های شهید بهشتی و شهید رجایی به چهارراه فرمانداری درحال خدمات‌رسانی هستند.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه با اشاره به وجود روستاهای فراوان در اطراف شهر جیرفت، خاطرنشان کرد: باتوجه به اعلام نیاز و لزوم پاسخ‌گویی متناسب با شرایط اقتصادی کشاورزان، سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه در مسیر روستاهای باغبابوئیه، دهستان دلفارد و شهر عنبرآباد، سرویس‌های روزانه حمل مسافر را برنامه‌ریزی کرده است.

 
وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده، در راستای افزایش رضایتمندی مردم از دولت، اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم و طولانی بودن مسیر چهارراه فرمانداری تا محله سرجاز، ارائه خدمات حمل و نقل عمومی مسافر، از مهرماه سال جاری در این مسیر، برنامه‌ریزی شده است.
 
بیانی هدف اصلی سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه را جایگزینی اتوبوس‌های جدید بجای اتوبوس‌های فرسوده معرفی کرد و گفت: مجوزهای لازم از شهرداری، شورای اسلامی شهر جیرفت و استانداری کرمان جهت فروش ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های فرسوده اخذ شده است.
 
وی درخصوص نحوه جایگزین کردن اتوبوس نو با فرسوده، بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه، منتظر اجرایی شدن طرح ۷۰ به ۳۰ دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه درخصوص طرح ۷۰ به ۳۰ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط دولت، گفت: در این طرح، ۷۰ درصد هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس توسط دولت و ۳۰ درصد مابقی، توسط سازمان اتوبوسرانی پرداخت خواهد شد.
 
وی افزود: به جهت تسریع در روند اجرای شدن طرح جایگزینی اتوبوس‌ها، هزینه لازم برای پرداخت ۳۰ درصد سهم سازمان اتوبوس‌رانی، توسط شورای اسلامی شهر جیرفت تصویب شده است.
 
بیانی خاطرنشان کرد: در جنوب کرمان، فقط در شهر جیرفت، سازمان اتوبوسرانی تشکیل شده و در حال خدمات‌رسانی به مردم است.
 
وی با اشاره به فعالیت پنج نفر راننده پایه یک، درخصوص تیم تعمیرکاری سازمان اتوبوسرانی جیرفت و حومه گفت: تیم تعمیرکاری شامل تعمیرکار کامیون، تعمیرکار دستگاه سنگین، سرویس‌کار و کارگر ساده است.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcenn8zzjh8xwi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما