تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
۰
plusresetminus
یحیی صادقی گفت: در شهر کرمان 60 درصد جامعه هدف ما را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که در این عرصه تدابیری اندیشیده شد و از دو مرکز کمیته امداد یک مرکز با مدیریت خواهر دهقان به زنان اختصاص داده شده است.
60درصد جامعه هدف کمیته امداد را زنان سرپرست خانوارتشکیل می دهند
یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با "راه آرمان " مطرح کرد : فقر مدل خود را عوض کرده است در گذشته فقر در خانواده های کهنسال و یا میانسال مشاهده می شد که به علت کهولت سن توان تامین معاش خود را از طریق انجام کسب و کار ندارند .

وی ادامه داد : فقر در حال حاضرهم ماهیت خود را تغییر داده است و هم جوان شده است به صورتی که اکنون برخی از زنان دچار مشکلات زناشویی شده و زندگی آنها منجر به طلاق می شوند و با یک یا دو فرزند بار زندگی خود را باید بر دوش بگیرند و بعضا این افراد ازسوی خانواده ترد شده و بسیاری از مشکلات گریبانگیر آنها می شود.

این مقام مسئول افزود: این افراد دچار مشکلات اقتصادی شده و بدون هیچ پشتوانه ای در جامعه رها می شوند بنابراین برای اشخاصی با این شرایط چه باید کرد؟!

صادقی تاکید کرد: با توجه به اینکه حوزه های علمیه خواهران متینی هستند که به اصول دین اشرافیت دارند بنابراین می توانند در سرکشی از خانواده های  زنان سرپرست خانواده جوان در راستای مشاوره های مذهبی و دینی کمیته امداد(ره) را همراهی کنند.

وی ابراز کرد: رسالت کمیته امداد علاوه بر بخش حمایت که برای معاش خانواده های تحت حمایت دارد؛ هدف اصلی آن توانمند سازی کردن خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار است .

مدیر کل کمیته امداد(ره) افزود: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد قرارمی گیرند در اولین مراحل مشاوره شغلی شده ، استعداد یابی و امکان سنجی می شود و بعد وارد امداد شده و طولی نمی کشد که  با توجه به مشاوره هایی که از وی صورت گرفته یک اشتغال پایدار برای این عزیزان به وِیژه اشتغال خرد و خانگی ایجاد بشود .

صادقی اظهار کرد: در شهر کرمان 60 درصد جامعه هدف ما را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند و در شهر کرمان این تعداد بیشتر است در این عرصه تدابیری اندیشیده شده که از دو مرکز کمیته امداد یک واحد ازآنها با مدیریت خواهر دهقان به زنان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 3 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش واحد منطقه 1 هستند؛این زنان زیر 50 سال سن دارند و ایجاد شغل برای این افراد بیشترین دغدغه ماست به وِیژه اشتغال خانگی زیرا هرچه شغل های خانگی در منازل احیاء شوند بسیاری از معضلات و آسیب هایی که وجود دارد ؛کاهش پیدا خواهد کرد.

صادقی افزود: با توجه به وضعیت جامعه ی ما و تبلیغات گسترده ای که رسانه های بیگانه انجام می دهند و  بعضا نظام را هدف گرفته اند ما علاوه بر آنکه فقر مالی را در خانواده ها داریم؛شاهد رشد فقر فرهنگی شدیدی هستیم ، بنابراین دست یاری جهت استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه خواهر برای ترویج فرهنگ اسلامی و ازبین بردن فقر فرهنگی را می طلبیم.

وی تاکید کرد: اگر فرهنگ کار و تلاش را در خانواده ها نهادینه کنیم خود خانواده به سمت اشتغال و درآمد زایی سوق داده می شود و به مستمری کمیته اکتفا نخواهد کرد و به سمت رشد اقتصادی خود و خانواده اش سوق داده می شود و فرزندان هم همچون خانواده به دنبال احیاء شغل خواهند بود و از گرده فقر خارج خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) اذعان کرد: ما در زمینه های مختلفی  همچون فرهنگی ، اشتغال و ... فعالیت  داریم ؛ اما جامعه به حدی بزرگ و وسیع است که رفع مشکلات از عهده یک نهاد خارج است، بنابراین باید همه ی نهادهای انقلابی فرهنگی اجتماعی اقتصادی و تبلیغی،در کنار هم قرار بگیرند تا معضلات و آسیب ها را به طور کامل از بین ببرند  .

صادقی با اشاره به این مطلب که از دو جهت نیازمند کمک حوزه های علمیه خواهران هستیم، افزود:   اولین در خواست ما کمک در راستای بحث فرهنگی و مشاوره های مذهبی برای خانواده های تحت پوشش است و دوم توانمند سازی خانواده هاست که سعی ما این بر این است که هم در مقوله فرهنگ و هم  فقر اقتصادی این خانواده ها توانمند شوند .

وی اذعان کرد: جامعه ی هدف ما شامل زنان بی سرپرست ، سرپرست خانوار،دختران جوان بیکارو تحصیل کرده  است که شامل دریافت تسهیلات اشتغال زایی ما می شوند و می توانند به راحتی با اقساط 120 ماهه با رقم تسهیلات  100 میلیون تومانی ، شغلی پایداررا ایجاد کنند و درآمد زا شوند.

انتهای پیام/ ط1
  https://armanekerman.ir/vdcgyx9q3ak9xy4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین