تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
۰
plusresetminus
مدیرکل کمیته امداد کرمان(ره) گفت: توانمندسازی و خوکفایی با محوریت اشتغال پایدار و درآمد ثابت، ۲ هزار مددجو را از بدنه امداد جدا کرد.
توانمندسازی و خوکفایی عامل جدا شدن ۲ هزار مددجو از بدنه کمیته امداد امام خمینی(ره)
به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» ناصر عسکری‌نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمان در اولین روز ازآغاز هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد: همه مردم در عرصه خیر و احسان حضور چشمگیر ی دارند و از ما جلوتر هم هستند و کمیته امداد فقط یک معاون هماهنگ کننده خدمات و خیرات مردم هستند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در کرمان افزود: ارائه خدمت در دو حطیه معیشتی و حمایتی خدمات را به مردم می‌رسانیم که توانمندسازی و حمایت از کسب و کارها در این چند سال اخیر بیشتر به آن توجه شده است.

وی تاکید کرد: در ابتدای جنگ مدد به حیات زندگی ها بود اما اکنون در حیطه زندگی شرافتمندانه رقم خورده است و توانمندسازی و خوکفایی با محوریت اشتغال پایدار و درامد ثابت در اولویت بودند و ۲ هزار خانواده در دهه فجر امسال از بدنه امداد جدا شده اند.
 
عسکری نژاد ادامه داد: اکنون از ۱۱۸ خانواد حمایت می کنیم از ۵۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان که در ماه ۹۰ میلیارد تومان پرداخت داریم و تنها یک آب باریکه برای محرومین هست و عملا کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و در سال آینده ۳۰ درصد رشد پرداختی خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: ۳۸ میلیارد سال گذشته و امسال ۱۰۰ میلیارد که ۶۰ درصد رشد داشته ایم و خدارا شاکریم که جوانان به ازدواج روی آورده اند که نشان از امید به نشاط و زندگی را شاهد هستیم که امسال ۶۴ هزار جهیزیه توزیع شده است در کل کشور و ۶۵۰۰ وسیله اصلی به عنوان لوازم ضروری خانواده ها داده شده است.

در حیطه های درمان تحصیلی و عمرانی در قالب تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت به  ۱۳ هزار و ۲۴ نفر پرداخت داشته ایم و صندوق پایه درمان ما هم در کمیته امداد از طریق بیمه سلامت داریم که فرانشیز و باقی مانده بیمه را کمیته امداد پرداخت می کند تا به جز رنج درمان رنج تامین هزینه‌های درمان بر گردن مورد حمایت شدگان کمیته امداد نباشد.
 
عسکری گفت: در سال جاری ۲۰ هزار و ۵۰ مورد فرصت‌های شغلی با اعتباری  بالغ بر  ۱۰۰۰ میلیارد آن جذب  شده است.که درخواست می کنیم تا با حمایت شما بانک ها با ما همکاری کنند تا مابقی اعتبارات  تا پایان  سال جاری  جذب شوند.
وی ادامه داد: ما ۱۲۰ میلیارد هزینه احداث مسکن داشته ایم و ۱۸۴۰ مورد منزل مسکونی را به زودی به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح می کنیم .
 
وی تاکید کرد: ۱۲۴ وکیل نیکوکار داریم که ۵۶ مورد کارهای حقوقی مددجویان را بر عهده داشته و انجام داده اند  ۶۶ هزار حامی داریم که حدود ۱۴۰ میلیارد واریزی به حساب شخصی  ایتام و محسنین داشتند که نشان از توجه به مردم به امر خیر و نیکوکاری دارد که مبلغ واریزی از ۲۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب مددجویان بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با اعضای کمیته امداد در اولین روز از آغاز هفته احسان و نیکوکاری در جمع اعضای کمیته امداد امام خمینی  گفت: شما خادمان کمیته امداد رزمنده فقر و بیکاری و در سنگر قشر آسیب‌پذیر جامعه خدمت می‌کنید شغل و ماموریت شما را تحسنین ‌می‌کنیم و تبریک مضاعفی به جهت خدمت در این عرصه  به شما عرض می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: در فرهنگ ما ایرانی‌ها اسامی همیشه پیام‌های عمیقی را به مخاطبین خود ارائه می‌کنند و اسم بیانگر ماموریت است، در مجموعه انتخاب نام برای کمیته امداد امام خمینی سه اسم با سه ماموریت خاص امده است« کمیته» اولین اسم است که منظورش از ماموریت به جامعه هدفی است که جهادی و چابک است بدون تشریفات خاصی انجام می‌شود و نشانه حرکت جهادی است.
 
نماینده ولی فقیه در کرمان اذعان کرد: «امداد» دیگر اسمی است که در مجموعه نام این نهاد آمده است، یعنی با سرعت و دقت لازم و رساندن به اهل کمک در این اسم جا گرفته است و ماموریتی است که شهروند الف و ب ندارد و هرکس که جامه هدف شد با یک حرکت جهادی باید  اهداف بزرگی برای آن ها  رقم بخورد،حرکتی برجسته و با سرعت است و قشر آسیب پذیر هدف اصلی است.
 
علیدادی سلیمانی  افزود: سومین نامی  در مجموعه امداد امده است نام «امام » در کنار کمیته امداد جهت شما را تغییر می‌دهد نگاه دینی را به حرکت شما تزریق می‌کند؛ این درست است که امدادی و چابکی و برای قشر اسیب پذیر در تمام دنیا  است اما نام امام راحل  د رکنار امداد  نشان از  حرکت و برخورد انقلابی، دینی و اسلامی با مشی امام راحل است و از بدو تاسیس تا الان کمیته امداد نشان داده است، که اینگونه عمل کرده است.
 
وی تاکید کرد: امدادم امام خمینی هم کارمندان متفاوت و متمایزی دارند و کاملا برجسته می‌کند تحرکات خدمت رسان را که  این حرکت الهی، دینی و اخلاس بسیار پر رنگ است و ارزش کار را چند برابر می‌کند که تاریخ در ان تحول به وجود اورد و دنیا را تحت تاثیر خودش قرار بدهد و امروز امام واندیشه امام  و پرچم ایشان در دست کمیته امداد است و امیدواریم که کار شما گسترش یابد و هر چه می توانید افراد را توانمند کنید.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه منش امداد است که کسی را رها نکند اما کسانی را که می توانند توانمند باشند و تحت پوشش هستند همچنان توانمندسازی را برایشان  انجام دهید و بخواهید که خودشان هم دست‌گیر باشند و در ایجاد اشتغال و توانمند ساختن دیگر افراد به کمک امداد بیایند.
 
انتهای خبر/ طهماسبی
 
  https://armanekerman.ir/vdci3razyt1ap32.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین