تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۲
۰
plusresetminus
یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهرستان بم به عنوان یکی از قطب های اقتصادی استان کرمان، محور فعالیت های اقتصادی در حوزه گردشگری، خودروسازی و محصولات باغی است.
بم از قطب های اقتصادی استان کرمان به شمار می رود
به گزارش ؛راه آرمان؛ رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضاییه در اجرای منویات مقام معظم رهبری بنا دارد از فعالان و مدیران واحدهای صنعتی حمایت کند و در این راستا تلاش می کند که با تعامل، همفکری و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران سیستم بانکی در بستر قوانین حاکم بر روابط مالی و پولی کشورموانع موجود در مسیر تولید را بردارد. 
 
یدالله موحد در سفر به شرق استان و در گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی شرق استان افزود: در ستاد استانی حمایت از اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی استان کرمان طی دو سال گذشته بالغ بر  370 پرونده مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است که برمبنای تعامل و همراهی مجموعه های دست اندرکار و با پیگیری دستگاه های قضایی و نظارتی در غالب پرونده ها به نتیجه رسیده ایم.
 
وی با اشاره به این مطلب که مدیران استانی اراده جدی دارند که موانع و چالش های پیش روی بنگاه های تولیدی را برطرف کنند، تاکید کرد: نخستین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی در شهرستان زرند برگزار شد و در این نشست دیدگاه های مدیران واحدهای تولیدی مطرح شد و مشکلات و درخواست های آنها مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه با بیان این مطلب که در شهرستان بم به عنوان یکی از قطب های اقتصادی استان کرمان، محور فعالیت های اقتصادی در حوزه گردشگری، خودروسازی و محصولات باغی است، تاکید کرد: در این شهرستان به دلیل قرارگرفتن در مسیر مواصلاتی به شرق کشور و کشورهای پاکستان و افغانستان باید بر اساس این محورها برنامه ریزی شده و موانع برداشته شود و حمایت لازم از فعالان این چهار عرصه صورت گیرد.
موحد اظهارکرد: دادستان مرکز استان کرمان مکلف هستند که به صورت ویژه موضوع توقیف 18 ساله ماشین آلات خط تولید قوای محرکه را مورد رسیدگی قرار داده و این موضوع را برطرف کند زیرا قابل قبول نیست که سرمایه کشور که می تواند در مسیر اشتغال زایی مورد استفاده قرار گیرد، از سوی بانک در توقیف بماند.
وی یادآور شد: بانک های کشور موظف هستند که براساس ضوابط و مقررات شورای پول و اعتبار و مصوبات بانک مرکزی حرکت کنند و در صورت تخطی از این قوانین، دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و از حقوق فعالان اقتصادی دفاع خواهد کرد.
 
موحد تصریح کرد: دستگاه قضایی با همراهی مدیران دستگاه های نظارتی تلاش می کند در کنار مدیران اجرایی و بانکی قرار گیرد وضمن استماع مشکلات و درخواست های مدیران تولیدی، تصمیماتی را اتخاذ کند که موانع پیش روی واحدهای تولیدی برداشته شود. 
 
وی تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در برخی حوزه ها نیاز است که انعطافی درقوانین شکل گیرد زیرا در برخی از موارد مدیران در تفاسیر قانون دچار ابهام می شوند و جرات و جسارت از آنها گرفته شود اما با همراهی دستگاه های قضایی و نظارتی، مدیران با جرات کار را پیش می برند.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان، ضمن تاکید بر این مطلب که شرایط اقتصادی کشور شرایط خاصی است و مدیران جبهه تولید مدیران این جبهه جنگ نابرابر اقتصادی هستند، عنوان کرد: مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در این جنگ نابرابر اقتصادی نیاز به پشتیبانی، کمک و حمایت دارند.
 
موحد یادآور شد: ستاد استانی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سطوح ملی، استانی وشهرستانی برگزار می شود و با پیگیری درخواست های مدیران واحدهای تولیدی سعی می کند که موانع موجود را بردارد و تاکنون نیز کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام/تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdcbwfb8wrhb55p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما