تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
۰
plusresetminus
در رزمایش صنعتگران تولید رقم خورد؛

از تولیدات دانش‌بنیان تا تیم‌های عارضه‌یاب جهادی

رزمایش جهادگران عرصه صنعت در راستای طرح «صنعت‌‌یار و معدن‌یار» در شهرک صنعتی خضرای کرمان برگزار شد و ضمن آغاز به کار این تیم جهادی، از دو واحدصنعتی با محصول دانش‌بنیان بازدید شد.
از تولیدات دانش‌بنیان تا تیم‌های عارضه‌یاب جهادی
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ صبح امروز رزمایش بزرگ جهادگران عرصه صنعت در راستای اجرای طرح‌های «صنعت‌یار و معدن‌یار» با هدف پایش و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و معدنی با حضور بیش از ۲۰ گروه جهادی به صورت نمادین در شهرک خضرای شهر کرمان  برگزار شد.


حجت قاسم پور هدف از برگزاری این رزمایش را عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی و ومعرفی آنها به کارگروه رفع موانع تولید استان عنوان کرد و گفت: ما سال گذشته میز خدمت داشتیم اما در هفته بسیج این میز تبدیل به یک دفتر مستقر در شهرک‌های استان شد و بیش از هزاران نفر در این زمینه به صورت تخصصی جهت عارضه یابی آموزش دیده‌اند و واحدهای دچار مشکل را به کمیسیون‌های رفع موانع تولید معرفی کرده‌اند.


وی ادامه داد: امروز این بسیجیان به صورت گروه‌های جهادی در سطح استان و شهرک‌های صنعتی پخش می‌شوند و احدهای تولیدی معرفی شده را مورد پایش قرار می‌دهند که درانتهای هفته بسیج نتیجه این رزمایش اعلام خواهد شد.

قاسم پور گفت: سال قبل درست در همین روز اینجا دور هم جمع شدیم تا یک تفاهم‌نامه دیگر را با مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان منعقد کردیم که کمک به آموزش و پایش عارضه‌یابی واحدهای صنعتی، در اختیار داشتن یک دفتر در شهرک صنعتی برای حل مشکلات و غیره که به خوبی محقق شدند.


وی تأکید کرد: در راستای همان تفاهم‌نامه که پایش عارضه‌یابی بود دو دوره آموزشی در ۹ ماهه سال جاری برگزار کردیم و در کنار آن دوره  احصاء نیازهای فناورانه برگزار شد که در تمام این دوره‌ها هم بسیجیان و هم واحدهای صنعتی آموزش‌های لازم را برای رفع موانع تولید فرا گرفتند.

مسئول بسیج مهندسین صنعت استان کرمان افزود: امروز در قالب یک رزمایش جهادگران صنعت برنامه‌ای را تدارک دیده‌ایم که ضمن دورهمی صنعتی چند هدف را هم دنبال کنیم؛ ما سه مسئله را در این رزمایش دنبال کردیم اولین مسئله، ارتباط صنایع کوچک باصنایع  بزرگ است زیرا یک عقب افتادگی درمبحث این صنایع وجود دارد و عملاٌ خدمات خود را از صنایع کوچک استان دریافت نمی‌کنند که معاون اقتصادی استانداری کرمان و سازمان صمت استان  به جد پیگیر این مسئله هستند تا این ارتباط شکل بگیرید.


وی ادامه داد: در همین راستا امروز یک تفاهم‌نامه همکاری بین صنایع و دانشگاه تحصیلات تکمیلی داریم که به صورت سه جانبه بین بسیج مهندسین شرکت شهرک‌ها و تحصیلات تکمیلی منعقد خواهد شد که ایجاد یک دفتر فنی مهندسی برای ارائه خدمات به گروه‌های دانشجوئی که در تحقیقات پروژه‌ای با صنایع ارتباط برقرار می‌کنند و برخی موارد دیگراز مفاد این تفاهم نامه خواهد بود.


قاسم پور آخرین اهداف این رزمایش را آموزش نیروهای متخصص عنوان کرد و گفت: ما د رسطح استان نیروی دارای مدرک زیاد داریم اما فاقد مهارت هستند بنابراین هدف اصلی ما آموزش این افراد برای حضور در واحدهای صنعتی است.


مسئول بسیج مهندسین صنعت در پایان خاطر نشان کرد: دراین تفاهم نامه دانشجو ازهمین ابتدا وارد رشته تخصصی به صورت بورسی شده و حتی حقوق و دستمزد هم دریافت می کنند هم دانشجو است و هم کارگر تخصصی که در حال آموزش است، بنابراین،  باید این مهم فرهنگ‌سازی شود.


مدعوین و جمع صنعت‌یاران و معدن‌یاران در ادامه این رزمایش از دو واحد صنعتی بازدید کردند، بسیج مهندسین صنعت دراین بازدید از واحد صنعتی توضیحاتی نیز ارائه کرد. 

قاسم پورگفت: بازدید را با هدف نشان دادن واقعی ارتباط صنعت و دانشگاه انجام دادیم تا هم ایده‌هایی که لازم است را پیگیری کنیم و هم شاهد نتایج خوب از این ارتباط باشیم.



اولین بازدید از کارخانه قطعه گستر انجام شد زیرا یکی از بهترین کارخانه‌های استان و حتی در سطح کشور است.


قاسم پور اذعان کرد: این بازدیدها با هدف جهاد تبیین انجام شد تا دستاوردهای آن را به مردم معرفی کنیم زیرا برخی از قطعات ساخته شده در این واحد صنعتی حتی در جهان برای اولین بار به دست جوانان در حال تولید شدن هستند. 


دومین واحد صنعتی مورد بازدید؛ گروه صنعتی ماشین‌آلات ایبکو بود که نمایه خوبی را از ارتباط صنت و دانشگاه را به رخ کشیده بود.
مسئول بسیج مهندسین صنعت در خصوص این کارخانه عنوان کرد: دو تیم «آر ان دی» را از تعداد ۳۰ دانشجو تشکیل داده و کارهای بزرگی را ارائه می‌دهند و قطعات و دستگاه‌هایی را می‌سازند که در نوع خودش در جهان بی‌نظیر است.


حجت قاسم‌پور اذعان کرد: این واحد صنعتی در راستای شناخت دستگاه‌های مورد نیاز یک دستگاه مستهلک و دسته دوم خراب را با هزینه کم خریداری کرده و به کشور آورده اند و روی آن کار تحقیقاتی گسترده انجام داده‌اند ضمن اینکه اورهال و به روز رسانی شده و مهندسی معکوس آن صورت گرفته تا جایی که قطعات آن به راحتی ساخته شده و می تواند مباحث تعمیرات را در استان برای کشور انجام و قطعه مورد نیاز را بسازند.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: جالب‌ترین نقطه آن این است که این دستگاه در جهان با قیمت ۳۲ میلیارد یورویی به فروش می‌رسد ولی دراین کارخانه با قیمت ۱۰ میلیاردی ساخته می‌شود که هم صرفه‌جویی ارزی دارد و هم به دست جوانان ایرانی ساخته شده است، پس می‌توان گفت: که هم اقتصاد مقاومتی اجرا شده هم به جوانان اعتماد شده و هم دانش و صنعت در کنار هم مقتدرانه قرار ایستاده‌اند.



شایان ذکر است؛ در انتهای این رزمایش از واحدهای صنعتی نمونه تجلیل و مدیران این مجموعه‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcdn50foyt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما