تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵
۰
plusresetminus
رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد:

هراس دشمن از شهیدسلیمانی و مکتب حاج‌قاسم

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حاج قاسم هم حیات و زندگی‌اش، هم شهادتش، هم مردمی که در مکتبش درس می‌‌آموزند و هم زائرین‌اش برای دشمن خطرناک هستند و صدای این مکتب را دشمن می‌خواهد خاموش کند
هراس دشمن از شهیدسلیمانی و مکتب حاج‌قاسم
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری عصر امروز در مراسم سومین روز شهادت شهدا حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان گفت: تشکیل این محفل نورانی به‌مناسبت تکریم از شهدا بالاخص شهدای عزیزی که در روز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها توسط عوامل استکبار و صهیونیست به‌شهادت رسیدند، است و خداوند را شاکرم به بنده توفیق عنایت کرد که در این محفل نورانی شرکت کنم.
 
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: تقابل بین حق و باطل در طول تاریخ دیده و ثبت گردیده، قرآن کریم از این تقابل از زمان خلقت آدم تا زمان پایان نزول قرآن بخش‌هایی را بیان کرده است.
 
وی ابراز کرد: این تقابل از زمان حضرت آدم بروز و ظهور پیدا کرده است؛ تقابل بین هابیل و قابل و تا رودرویی بین پیامبر اسلام و مشرکان و غیره این تقابل بوده است؛ اگر تاریخ اسلام را ورق بزنیم همیشه تقابل بوده است؛ از زمانی که پیامبر اکرم(ص) مأمور به دعوت بوده‌اند، عده‌ای در برابر این دعوت می‌ایستادند، بنابراین این تقابل همیشه ادامه داشته است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران با محتوای اسلامیتش و با مبانی الهی و قرآنی که داشت، توسط امام راحل بنا نهاده شد، ما شاهد بودیم که دنیای استکبار با همه قدرت و توانش به تقابل با ما به میدان آمد؛ استکبار به دنبال آن بود که انقلاب را با شکست روبه‌رو کنند.
 
رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: گروهی را ماموریت دادن معروف به منافقین که جنایاتی را ایجاد کنند که این گروهک  همچون داعش بود، زیرا منافقین جنایاتی مرتکب شدند؛ از سر بریدن، آتش زدن، پوست از بدن کندن، حمله به مردم و مغازه‌‌ها و غیره که در اوایل انقلاب از آنان سر زد.
 
وی تصریح کرد: استکبار در مقطعی به راه انداختن کودتا و جنگ‌های داخلی را انجام دادند، صدام را پشتیبانی کردند و همه قدرت‌های عالم او را حمایت کردند و هشت سال ایران دفاع کرد و دفاع مقدس جنگ هشت ساله را پایان داد؛ اما توطئه دشمن پایان نیافت، از جنگ نظامی سایبری، تهاجم فرهنگی و غیره که بسترش را در اختیار داشتند در فضای مجازی مضائقه نکردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: اوراق زرین تاریخ ۴۴ ساله انقلاب را که ورق می‌زنیم، هر روز شاهد انواع جنگ‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را شاهد بوده‌ایم اما مردم مردانه در میدان ایستاده‌اند و در عرصه مبارزه ایستادگی کرده‌اند.
 
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به عملیات تروریستی در گلزار شهدا کرمان عنوان کرد: این برنامه‌ای که در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی این عزیز از دست رفته، در این شهر اتفاق افتاد، نقشه شوم و تقابل دشمنان است که حادثه تلخ و بسیار جانکاه است که دارای ویژگی‌هایی است که در طول ۴۴ ساله انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، نمونه آن را شاهد نبوده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه در حادثه هفت تیر مسئولان تجمع کرده بودند و دست نفاق، آنان را به‌شهادت رساندند، گفت: حوادث مشابه شاه‌چراغ یا حرم امام رضا علیه‌السلام را دیده بودیم، اما آنچه حادثه تروریستی کرمان را مجزا کرد، به‌شهادت رسیدن بیش از ۹۰ نفر از عموم مردمی همچون زنان و کودکان بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: در این اقدام تروریستی بیش از ۲۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند؛ از طفل یک ساله تا بانوان در این حادثه وجود داشتند، از لحاظ تعداد و نوع شهدا مانند حادثه کرمان اتفاق نیافتاده بود و این حادثه برای مردم ایران و آزاد مردان جهان و زنان جهان تلخ و ناگوار بود؛ در چنین روزی افرادی که شربت شهادت را نوشیدند در جایگاه رفیعی و نزد پروردگار قرار گرفته‌اند اما برای خانواده‌ها سخت و دشوار است.
 
رئیس دیوان عالی کشور خطاب به خانواده شهدا جنایت تروریستی کرمان ادامه داد: شما مفتخر شدید به شهادتی که ما نمونه و مصداق آن را در تاریخ انقلاب شاهد نبوده و نیستیم؛ از طفل یک سال تا دانش‌آموز و بانوان در این اقدام به‌شهادت رسیدند؛ لذا این افتخار بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم.
 
وی بیان کرد: تحمل این مصائب سخت است و آفرین بر این مردمی که در اوج غم و اندوه، همچنان پایبند به نظام و ولایت فقیه است؛ قدر این مردم را باید دانست و قطعا به دیدار رهبری خواهند رفت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به مردم کرمان تصریح کرد: این استان، استان عجیبی است؛ چند رو قبل از این حادثه عده‌ای از مردم کرمان و خوزستان به دیدار رهبری مشرف شدند و نکاتی که مقام معظم رهبری بیان کرد نکات خیلی قابل توجه بود؛ ایشان به نخبه‌پروری، نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه مردم کرمان و پیشگامی مردم کرمان در مقاطع مختلف به نظام انقلابی و اسلامی تاکید کردند.
 
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری ما فرزانه است و حکیمانه سخن می‌گوید و فرمودند یک قاسم سلیمانی کافی است نه فقط کرمان بلکه یک ایران به او مباهات کنند، اظهار کرد: این افتخار و مباهات است برای شما که از این سرزمین سردار سرباز ولایت دنیا را تکان داد و وحشت به دل استکبار جهانی انداخت و آنقدر این شهید و جایگاهش موثر و وجودش مهم بود که نقشه ترور او را کشیدند.
 
وی ابراز کرد: حاج قاسم هم حیات و زندگی‌اش، هم شهادتش، هم مردمی که در مکتبش درس می‌‌آموزند و هم زائرین‌اش برای دشمن خطرناک هستند و صدای این مکتب را دشمن می‌خواهد خاموش کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: دشمن داعش را به وجود آورد؛ زیرا ساخته و پرداخته خودش بود و تنها هدفش جمهوری اسلامی است؛ اما از سوریه حرکت خود را آغاز کرد و به عراق رسید و نزدیک ما حاج‌قاسم زمین گیرش کرد.
 
رئیس دیوان عالی کشور گفت: راه، مکتب و پیام شهید سلیمانی برای ما درس است و الله العظیم تک‌تک ما ایرانیان مدیون حاج‌قاسم هستیم و آنچه او را حاج‌قاسم ساخت ولایت‌مدار بودن، ایمان، زهد و حرکت دین‌مدارانه وی بود؛ حاج قاسم شاگرد مکتب علی‌ابن‌ابی‌طالب بود، نماز و زیارت شب او ترک نمی‌شد و در برابر خدا گریان و در برابر دشمن قوی بود.
 
وی تصریح کرد: این شهید که تربیت یافته مکتب امام علی علیه‌السلام با همه قدرت و توطئه دشمن قد علم کرده بود و همچنان رویکرد حاج‌قاسم سلیمانی به مداومت خودش در مقابل با دشمن ادامه داد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ابراز کرد: انتظار ما این است برای مراسم این چنینی، رعایت بیشتر جهت تامین امنیت جمعیت‌ها انجام شود تا ما شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، گرچه عزیزان ما تمام توان خود را به کار بسته بودند، اما شیاطین خودشان را به مردم رساندند.
 
رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی نسبت به پیگیری این قضیه تلاش می‌کنند و امیدواریم این اقدامات زودتر به پایان برسد و نتایح به مردم اعلام شود و به دستگاه قضایی هم ارسال شود؛ دستگاه قضایی عادلانه باید برخورد کند.
 
 
https://armanekerman.ir/vdcewv8z7jh8xxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین