تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۲
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: نگاه عدالت‌محور در توزیع خدمات سلامت در جنوب کرمان صورت گرفته است.
در توزیع خدمات سلامت در جنوب کرمان نگاهی عدالت‌محور داریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ ظهر امروز یکشنبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست با مسئولان شهر درب بهشت گفت: ۹ نیروی بهداشتی و درمانی جدید در شهر درب بهشت جیرفت به زودی جذب خواهند شد.
 
علی‌اصغر خیرخواه از مراکز خدمات جامع سلامت شهر درب بهشت، پایگاه سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ این شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: حوزه سلامت که از مهمترین مقوله‌های پیشرفت یک جامعه است، خوشبختانه دستاوردهای بسیار بزرگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته که یکی از این موارد طی سال‌های اخیر در دوران مقابله با کرونا رقم خورد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیّت نجات جان یک انسان و ضرورت ارتقای کمّی و کیفی خدمات در این راستا افزود: در برخی مناطق ممکن است با کمبود نیرو مواجه شویم، اما خوشبختانه جایی نداریم که خدمات اولیه سلامت ارائه نشود که پویش ملّی سلامت و واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از جمله این موارد هستند.
 
خیرخواه با بیان اینکه ملاک وزارت بهداشت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت یک منطقه و مراجعه برای دریافت خدمت است، افزود: درحال‌حاضر در شهر درب بهشت با توجه به جمعیت ثبت شده در سامانه سیب و حتی در برخی موارد بیشتر از آنچه ضوابط مشخص می‌کند، خدمات برای مراجعه‌کنندگان با حضور پزشک، ماما، پرستار و دندانپزشک ارائه می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: ما موافق شبانه‌روزی کردن مرکز هستیم، امّا این مستلزم افزایش جمعیت ساکن است و در حال حاضر تنها کار ممکن ارائه خدمات در شیفت عصر و شب است که ابتدا باید پذیرش آن راه‌اندازی شود و خدمات به بهترین شکل ارائه شود.
 
وی با اشاره به جذب ۹ نیروی جدید برای شهر درب بهشت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت تصریح کرد: نگاه ما در توزیع خدمات، اقلیمی نیست، نگاه عدالت‌محور داریم در بحث پزشک در برخی مناطق کمبود داریم و برخی مراکز مشکل دارند، باید به گونه‌ای اقدام شود که خدمات در تمام مناطق جنوب کرمان ارائه شود.
 
خیرخواه با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی اورژانس در این منطقه خاطرنشان کرد: مرکز جامع سلامت دلفارد هم با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۳۷۰ متر مربع زیربنا و دو خانه پزشک هر کدام با زیربنای ۷۵ متر مربع در حال اتمام است که تلاش داریم تا دهه مبارک فجر آماده تجهیز و بهره‌برداری شود.
 
انتهای خبر/ امیری
 
منبع: دقیانوس
https://armanekerman.ir/vdcaman6w49nei1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما