تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۵
۰
plusresetminus
مردم ولایت‌مدار و شهید پرور شهرستان جیرفت افتخار میزبانی 2 شهید گمنام را دارند.
شهداء نماد ایثار، اخلاص و تمام ارزش‌های ناب اسلامی هستند
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ مردم مؤمن و شهید پرور شهرستان جیرفت امروز بار دیگر به دشمنان نشان دادند تا پای جان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست و پشتیبانی خواهند کرد و راه شهیدان همچون همیشه ادامه دارد.
 
جیرفتی‌های ولایتمدار در این آئین معنوی بار دیگر یاد رشادت‌ها و فداکاری‌های همه شهداء والامقام به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند و بر ادامه راه و آرمان‌های والای این قهرمانان ملّت ایران اسلامی تأکید کردند.

شهداء نماد اخلاص و تمام ارزش‌های ناب اسلامی هستند

حضرت حجت الأسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت به بیان مقام و جایگاه والای شهداء پرداخت و گفت: راه شهیدان انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در حقیقت راه شهدای والامقام کربلا است.
 
امام جمعه جیرفت از شکوه تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهرستان جیرفت گفت: مردم ولایت‌مدار و شهید پرور این شهرستان افتخار میزبانی این شهیدان والامقام را دارند.
 
حضرت حجت الأسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: شهیدان برای دفاع از اسلام عزیز و پاسداری از خاک پاک میهن در مواجهه با دشمن، از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و حماسه‌ای را در جهان خلق کردند که در باورها نمی‌گنجد.
 
وی تصریح کرد: شهیدان جوانان مؤمن و فداکاری هستند که برای دفاع از کشور و ملّت در برابر دشمن جان خود را در کف دست گرفتند.
 
امام جمعه جیرفت گفت: ملّت ما و به ویژه جوانان امروز مدیون شهیدان هستند چرا که از خودگذشتگی آنان اسلام و استقلال و آزادی را به ملّت ایران هدیه کرد و ادای حق بزرگ آنان و تکریم یاد و نامشان نشانه فداکاری به ارزش‌های والا  می‌باشد.
 
حضرت حجت الأسلام والمسلمین تارم اذعان کرد: یافتن پیکرهاى مطهر شهداى مفقودالأثر و شهدای گمنام نیز خدمتی بزرگ به روحیه ملّى و عموم مردم است و کسانى که این کار مهم و سخت را دنبال می‌کنند در واقع با خارج کردن پیکرهاى مطهر شهداء از غربت، به اضطراب و دلهره خانواده‏‌هاى معظّم آنان پایان می‌دهند.
 
وی افزود: ایستادگی در مقابل دشمنان کار بسیار بزرگ و با عظمتی است و عظمت ملّت ما به خاطر شهداء و شجاعت رزمندگان اسلام است.
 
امام جمعه جیرفت اظهار کرد: تکریم شهیدان در حقیقت تکریم ایثار و اخلاص و تمام ارزش‌های ناب و انسان‌ساز اسلامی است که دل‌ها را نورانی می‌کند.
 
شهداء بزرگترین اسطوره‌های فداکاری

محمد چهارشنبه‌پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت گفت: شهداء الگویی بزرگ از ایثار و شهامت هستند و تدفین شهداء گمنام در این شهرستان باعث افتخار و سربلندی مردم شهید پرور دارالولایه جیرفت است.
 
چهارشنبه پور افزود: شهداء به کشورمان عظمت و عزّت دادند و شهدای گمنام حاصل مقاومت و پایداری یک ملّت است که اصلی‌ترین پیام آن‌ها، پیمودن طریق‌الله، طریق عزت و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.
 
وی با بیان این‌که شهداء مقام والایی در نزد خداوند متعال دارند، گفت: مقام و جایگاه شهداء بسیار والا است و بسیار نزد خداوند مقرب هستند که حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام نزد محضر خدا رفته‌اند.
 
چهارشنبه‌پور اظهار کرد: ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت ابراز کرد: ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای است که بر عهده همه ما است.
 
وی تصریح کرد: در متون و آموزه‌های دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای شهید و شهادت در نظر گرفته شده که از منزلت و جایگاه خاصی برخوردار است.
 
چهارشنبه‌پور مطرح کرد: شهداء بزرگترین اسطوره‌های فداکاری، ایمان و عزّت ایران اسلامی می‌باشند و با گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان به توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران اسلامی شتاب بیشتری بخشید و آن را در راستای اهداف والای اسلامی هدایت نمود.
 
ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی است

دکتر علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند.
 
وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی همواره باید مد نظر خدمتگزاران مردم باشد، افزود: تقاضای تدفین شهید گمنام از سوی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه از سال ۹۵ مطرح بود که سال ۹۹ نامه درخواست، اختصاص شهید ارسال شد و یک سال بعد از بررسی مکان تدفین نهایتاً این افتخار نصیب دانشگاه شد.
 
خیرخواه با بیان این‌که به این دلیل جوار مسجد برای تدفین انتخاب شد که در حال حاضر علاوه بر مراکزی که در پردیس وجود دارد، پروژه‌های عمرانی دیگری هم در سایت پردیس مانند بیمارستان در حال احداث است و مرقد مطهر شهید یک مرجع معنوی برای برطرف کردن، دلتنگی‌ها است.
 
وی خاطرنشان کرد: حضور شهید گمنام در مجموعه دانشگاه بیش از هر فردی برای مدیران هم یک الگوست که به یاد داشته باشند این نظام دستاورد خون هزاران شهید است که وظیفه دارند با اخلاص برای خدمت به مردم تلاش کنند و پاسدار خون شهداء باشند و یادمان باشد با کم کاری و سهل‌انگاری مدیون خون شهداء نباشیم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جوار شهید گمنام به صورت عمومی گفت: به امید خدا هر سال یادواره شهید برگزار خواهد شد و با توجه به همجواری مرقد شهید با ستاد دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی این محل به عنوان یک پایگاه فرهنگی ثابت برای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه محسوب خواهد شد.
 
خیرخواه با اشاره بر لزوم پیگیری تسریع ساخت بارگاه مرقد مطهر شهید افزود: از فردای تدفین به فکر ساخت اِلِمان شهید خواهیم بود که باید طراحی و به تصویب هیئت رئیسه دانشگاه برسد، ان‌شاءالله با تخصیص بودجه عملیات ساخت آغاز خواهد شد.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdca6yn6a49nu01.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما