کارشناس اجتماعی پلیس شهرستان رابر گفت: بهتر است بدانيم شخصيت فرد نخستين قرباني عصبانيت است و گاهي عواقب ناشي از عصبانيت منجر به دردسرهاي بزرگ و جدي تري نيز مي‌شود كه گاهي اوقات واقعا جبران ناپذير هستند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش راه آرمان؛ سجاد عليمرادي، كارشناس اجتماعي پليس شهرستان رابر طی گفتگویی در رابطه با اینکه از عصبانیت و عصبانی شدن باید پرهیز کرد زیرا بسیاری از وقایع جبران ناپذیر در اثر همین مسئله بوجود می آیند، اظهار داشت: شخصیت، نخستين هدفي است كه با تير عصبانيت شما قرباني مي‌شود و گاهي عواقب ناشي از اين عصبانيت، بيش از قرباني شدن شخصيت يا آبروي شما تلفات خواهد داشت و منجر به دردسرهاي بزرگ و جدي زيادي مي‌شود.

 

 

وی گفت:  زماني يك فرد، فهميده و باشخصيت محسوب مي شود كه در موقعيت‌هاي سخت و تحريك‌كننده، كنترل اوضاع را به‌خوبي در دست بگيرد چراكه بعضي از آدم‌ها وقتي عصباني مي‌شوند، بدون اينكه عواقب آن را در نظر بگيرند، تمركز خود را از دست مي‌دهند و دست به كارهايي مي‌زنند كه خودشان هم بعدا باور نمي‌كنند كه چنين اعمالي را انجام داده اند.

 

 

کارشناس اجتماعی پلیس شهرستان رابر افزود:  آن ها به‌علت اينكه نتوانسته‌اند لحظه‌اي كوتاه بر خشم خود غلبه كنند، افكار و اعمال مخفي خود را براي ديگران به نمايش گذاشته‌اند كه اين افكار مخفي را مي‌توان واكنشي آني دانست كه مغز آدمي در پاسخ به شرايط به‌وجود آمده، به شما پيشنهاد مي‌دهد، اما بعضي مواقع بهتر و صلاح است كه پيشنهادهاي مغز را مخفي نگه داريم و از انعكاس آن به دنياي خارج خودداري كنيم.

 

 

علیمرادی ادامه داد: ما اگر بخواهيم محبوبيت و شخصيت خود را نزد ديگران حفظ كنيم بايد بدانيم كه هر لحظه ممكن است شرايطي پيش آيد كه محبوبيت و شخصيت ما بدون آنكه خودمان بدانيم در معرض آزمايش و خطر قرار بگيرد و اگر آن زمان كوچك‌ترين اشتباهي از ما سر بزند، شخصيت ما نزد ديگران لكه دار خواهد شد.

 

 

وی بیان داشت: موقعيت‌هاي پيش آمده هرقدر هم هولناك و طاقت‌فرسا باشند، باز هم اطرافيان اين توقع را از ما دارند كه در مقابل مشكلات و معضلات با بردباري و درايت رفتار كنيم و هر گونه واكنش تند و غيرمعقول، عدم‌توانايي ما در حل مشكلات را در افكار ديگران تداعي خواهد كرد.

 

 

علیمرادی اذعان کرد: عصبانيت، جزو جدانشدني زندگي افراد است و تنها نحوه برخورد شخص در مهار آن است كه مي‌تواند موجب بروز يا كنترل عصبانيت شود اما با در نظر گرفتن راه‌هايي مي‌توان از بروز عصبانيت در خود و ديگران جلوگيري كرد و يا حداقل از شدت آن كاست.

 

 

وی تصریح کرد: در زمان مشاجرات سعي كنيد از لحن و كلماتي استفاده كنيد كه موجب آزار طرف مقابل‌تان نشود و او را تحريك نكند كه در اين راستا بايد رفتار خود را تحت كنترل داشته باشيد و از نمايش اعمالي كه موجب بي‌احترامي و توهين به ديگران مي‌شود، خودداري كنيد.

 

 

کارشناس اجتماعی گفت: موقعيت شناس باشيد و با يادآوري اين جمله در ذهنتان كه”هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد”در زمان مطرح كردن موضوعات، مطمئن شويد كه اكنون شرايط و موقعيت شما و طرف مقابل‌تان براي گفت‌وگو مناسب است يا نه؛ مثلا فرد غريبه‌اي در ميان شما حضور نداشته باشد، يا خودتان و طرف مقابل آمادگي ذهني لازم براي بحث در رابطه با آن موضوع را داشته باشيد.

 

 

علیمرادی بیان کرد:  به‌گونه‌اي رفتار كنيد كه ديگران احساس نكنند قصد زرنگي، فريب و سوءاستفاده از آنها را داريد. براي اين كار بهتر است قبل از ارائه راهكار، خودتان را جاي طرف مقابل بگذاريد تا ببينيد از نتيجه كار راضي مي‌شويد. اگر اين طور بود بعد آن را مطرح كنيد و در زماني كه او راهكاري ارائه مي‌دهد، باز هم موقعيتش را در نظر بگيريد و سپس پاسخ دهيد.

 

 

وی خاطرنشان کرد:  اشتباهات خود را بپذيريد و بابت آن به صراحت عذرخواهي كنيد. بهترين زمان عذرخواهي كه بيشترين تاثير را در طرف مقابل خواهد داشت، همان زماني است كه شما به اشتباه خود پي برده‌ايد.

 

 

علیمرادی افزود: براي مشاجرات جدي زنگ تفريح بگذاريد و هر چند وقت يك بار بحث را متوقف كنيد و چيزي بخوريد، هوايي تازه كنيد يا صورت خود را با آب سرد بشوييد.

 

 

وی ادامه داد: عاقلانه و عادلانه قضاوت و سعي كنيد به نكات مثبت سخنان طرف مقابل تان بيشتر توجه كنيد و از صحبت‌هاي او برداشت منفي نداشته باشيد.

 

 

علیمرادی تاکید کرد: از دروغگويي و انكار اتفاقات خودداري كنيد،  اشتباهات او را بزرگ نمايي نكرده و خطاهاي خود را كوچك نشماريد.

 

 

وی با بیان اینکه  بد نيست كه بعضي مواقع گذشت كنيد و به نفع طرف مقابل‌تان راي بدهيد، ابراز داشت: او هم اين كار شما را مدنظر خواهد داشت و در جايي جبران خواهد كرد، به اين ترتيب مشكل به راحتي حل خواهد شد. دقت كنيد كه اگر خلاف آن را انجام دهيد، نتيجه برعكس خواهد بود.

 

 

علیمرادی افزود: احساسات او را جريحه‌دار نكنيد و سعي كنيد به آرامي سخن بگوييد و هر چند وقت يك بار خود و طرف مقابل‌تان را به آرامش دعوت كنيد.

 

 

وی یادآور شد: بعضي مواقع بد نيست كه بحث را عوض كنيد و اگر طرف مورد بحثتان همسر يا فرد نزديك به شما است، هر چند وقت يك بار به او بگوييد دوستش داريد و بد او را نمي‌خواهيد.

 

 

کارشناس اجتماعی اذعان داشت:  زماني كه از سخنان طرفتان خرسند مي‌شويد او را مطلع‌سازيد و اگر از صحبت‌هايش ناراحت شديد با مهرباني به او توضيح دهيد و خواهش كنيد كه روش خود را تغيير دهد.

 

 

وی در خاتمه گفت: در پايان به مغزتان بگوييد، زماني كه عصباني مي شويد به جاي ارسال پيشنهادهاي خطرناك به شما، يادآور شود كه وقتي عصباني هستي، بيشتر از هميشه مراقب رفتارت باش.

 

 

تهیه و تنظیم : مهین نامجو

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبری
mersin escort izmit escort samsun escort şisli escort ümraniye escort kartal escort beşiktaş escort şirinevler escort rus escort ataköy escort mecidiyekoy escort Kadıköy escort Ümraniye escort Ataşehir escort istanbul madam net Ataşehir escort Bostancı escort Maltepe escort Rus Escort