تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۹
۰
۱
plusresetminus
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جیرفت خبر داد؛

حمایت از طرح‌های اشتغالزایی اولویت اول است

ناصر امیرمحمودی گفت: طرح‌های اشتغالی که درآمدزایی مناسبی برای مددجو دارند از اولویت اول به شمار می‌آیند.
حمایت از طرح‌های اشتغالزایی اولویت اول است
ناصر امیرمحمودی رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: در حوزه مسکن کمیته امداد برای تمام مددجویان تحت حمایت خود حداقل تعداد ۲ نفر به بالا ساخت مسکن را انجام می‌دهد.

رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت افزود: با توجه به وضعیت تورم و محدودیت اعتبارات بایستی از تسهیلات بنیاد مسکن و هم از بلاعوض و تسهیلاتی که کمیته امداد در اختیار آنها قرار داده شده است استفاده کرد.

وی بیان کرد: با مشارکت مردم در خصوص ساخت و ساز که با اعتباراتی که تخصیص داده خواهد شد مسکن مددجویان به اتمام خواهد رسید.

امیرمحمودی تصریح کرد: کمیته امداد در زمینه‌های مختلف به مددجویان تحت حمایت خدماتی از جمله مستمری مددجویان، امورات درمان بیماران صعب العلاج به شیوه بیمه تکمیلی، جهیزیه ازدواج پسران و دختران جوان، ساخت مسکن، کمک به احداث سرویس بهداشتی تا حد امکان و اعتبارات کمک خواهد کرد.

رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت اظهار کرد: امورات فرهنگی همچون پرداخت شهریه دانشجویان، دانش آموزان و کمک به تهیه هزینه‌های مربوط به لوازم التحریر و لباس فرم مدارس هست که در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی در ادامه ابراز کرد: وام‌های کارگشایی به مددجویان تحت حمایت تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، تسهیلات اشتغال برای تمامی مددجویان تحت پوشش و فرزندان آنها پرداخت می‌شود که فرد بیکاری در خانواده‌های تحت حمایت وجود نداشته باشد.

امیرمحمودی عنوان کرد: در بحث اشتغال افراد تحت حمایت پس از مشاوره و انتخاب شغل که نیاز به آموزش دارند، آموزش‌های آنها به صورت رایگان به آنها داده خواهد شد که در نهایت بحث پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال آنها صورت خواهد گرفت.

وی گفت: هر طرحی که مددجو اجراء کند و مجوزهای لازم را اخذ نماید ما نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال در خدمت آنها خواهیم بود.

رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال مددجو، سرپرست، فرزندان، داماد و همه‌ی افراد تحت تکفل که بیکار هستند پس از مشاوره شغلی، عنوان شغل آنها انتخاب می‌شود و اگر نیاز به آموزش داشته باشند آموزش رایگان به آنها داده خواهد شد و در ادامه به سیستم بانکی معرفی و طرح آنها اجراء خواهد شد.

امیرمحمودی مطرح کرد: طرح‌های اشتغال تحت نظارت کارشناسان امداد قبل از اجراء، حین اجراء و پس از اجراء توسط کارشناسان مربوطه مرتب در جهت اجرای واقعی و درآمدزایی طرح نظارت خواهند داشت.

وی بیان کرد: اعتبارات کمیته امداد از ۴ منبع تأمین می‌شود که از عنایات دفتر مقام معظّم رهبری مدظله العالی، اعتبارات دولتی، درآمدهای مجتمع اقتصادی کمیته امداد و کمک‌های مردمی، نذورات و صدقات است.

امیرمحمودی گفت: کمک‌های مردمی در هر شهرستانی که تهیه می‌شود در همان شهرستان در زمینه‌های مختلف همچون سرویس بهداشتی، خرید جهیزیه و کمک‌های موردی و درمانی به مردم انجام می‌شود.

رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت افزود: ارائه کارگاه‌های آموزشی همچون احداث گلخانه، خیاطی، مکانیکی و شغل‌های فنی بسته به نوع طرح‌هایی که مردم ارائه خواهند داد بستگی دارد که در پایان گواهینامه برای آنها از سوی مراکز آموزشی معتبر صادر خواهد شد.

وی ابراز کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان جیرفت قریب به ۱۴ هزار خانوار است که در حال خدمت‌رسانی به آنها می‌باشیم.

امیرمحمودی تصریح کرد: در بحث ازدواج دختران جهیزیه دریافت می‌کنند و پسران نیز یک هدیه نقدی به آنها پرداخت می‌شود و در صورت واجد شرایط بودن تسهیلات اشتغال به آنها پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت عنوان کرد: در بخش مسکن به سمتی پیش می‌رویم که هیچ مددجوی تحت پوشش کمیته فاقد مسکن یا دارای مسکن فاقد استحکام نداشته باشیم و به این مسئله بسیار نزدیک هستیم.

وی گفت: در بحث اشتغال هیچ‌گونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات اشتغال برای مردم تحت حمایت نداریم و به آنها تا حد توان کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcauan6o49nu61.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مشایخی
کاش میتونستم حضوری باهاش حرف بزنم