تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
۰
plusresetminus
امام جمعه موقت شهر بلوک گفت: پیام بعثت، تحول است؛ تحول و چرخش از بدی‌ها به سوی ارزش‌های اسلامی است.
پیام بعثت، تحول از بدی‌ها به سوی ارزش‌های اسلامی است
حجت‌الاسلام و المسلمین اسحاق شکوهی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی«راه آرمان» از جیرفت، ضمن معرفی عید مبعث به‌عنوان منشأ سایر اعیاد مذهبی، گفت: عید مبعث پیامبر اکرم (ص)، آغاز اعیاد ۱۳ رجب، غدیر، نیمه شعبان و ... است.
 
امام جمعه موقت شهر بلوک بخش اسماعیلی درخصوص جایگاه و شخصیت پیامبر اسلام (ص) به استناد آیات قرآن کریم، بیان کرد: قرآن کریم، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را «رحمة للعالمین» و «اسوة حسنه» معرفی کرده است که بیانگر آن است که غایت و هدف انسانیت، ذیل وجود پیامبر (ص) تعریف می‌شود.
 
حجت الاسلام شکوهی با اشاره به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: بعثت به دو جنبه آفاقی و انفسی هم اشاره کرد که جنبه آفاقی و بیرونی بعثت، بر نظام سازی و تشکیل حکومت اسلامی تاکید دارد و جنبه انفسی و درونی بعثت، به استناد آیه «قد افلح من تزکا» ناظر بر تزکیه نفس است و شاهراه و شاه کلید خوشبختی بشر، تزکیه نفس است.
 
رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج شهید مفتح بلوک، با اشاره به حدیث مشهور به «لولاک»، گفت: به استناد این حدیث، خداوند متعال خطاب به حضرت محمد (ص) می‌فرمایند ای پیامبر (ص) اگر وجود تو نبود، آسمان‌ها و زمین را نمی‌آفریدم.
 
وی با استناد به «اشهد ان محمد عبده و رسوله» در نمازهای یومیه، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص)، بعد از اثبات بندگی‌اش، رسول و پیام‌آور خدا شدند.
 
امام جمعه موقت شهر بلوک بخش اسماعیلی درخصوص نقش پیامبر (ص) در مقابل تهمت‌های ناروایی همچون کاهن و ساحر، اظهار کرد: به استناد آیه ۱۵ سوره شورا، دلیل موفقیت پیامبر (ص)، حرف زدن و دعوت مردم، بخاطر خدا و دوری از هوا و هوس و همچنین مامور به وظیفه بودن و  نتیجه‌گرا نبودن است.
 
وی گفت: حضرت محمد (ص) برای عبادت و تفکر به غار حراء در شمال شهر مکه رفته بود که در تاریخ ۲۷ رجب ۱۳ سال قبل از هجرت، حضرت جبرائیل از طرف خداوند متعال، آیه (اقراء بسم ربک الذی خلق) را بر پیامبر عظیم الشان اسلام خواندند.
 
وی بعثت را مهم ارزیابی کرد و افزود: پیام بعثت، تحول است؛ تحول و چرخش از انحراف‌ها و بدی‌ها به سوی نیکی‌ها و ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و ما مسلمانان وظیفه داریم در هر مکان و زمان، محیط خودمان را از آلودگی، سستی، تبعیض و پلیدی پاک کنیم و دنیا را به محیطی امن و پاک تبدیل کنیم تا در پرتو آموزه‌های آسمانی رسول خدا در دنیا و آخرت، دل شاد و پیروز باشیم.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdciwrazpt1apy2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما