تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۶
۰
plusresetminus
حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:پیام راهپیمایی اربعین پشتیبانی از جبهه مقاومت و اجتماع بزرگ عاشقان حسینی است.
پیام راهپیمایی اربعین پشتیبانی از جبهه مقاومت و اجتماع بزرگ عاشقان حسینی است/مراسم پیاده روی اربعین تبلوری از آداب،فرهنگ و تاریخ تشیع است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانید:


امام جمعه کرمان: پیام راهپیمایی اربعین پشتیبانی از جبهه مقاومت و اجتماع بزرگ عاشقان حسینی است

 حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی گفت: عالم محضر خدا است و در این دنیا باید به‌دنبال کسب رضایت الهی باشیم که با تقوا امکان پذیر است.

وی  بیان کرد: نفاق تیشه بر ریشه اسلام زد و کاری کرد که واقعه تلخ و جانسوز عاشورا بر امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان ایجاد شددر این شرایط هر لحظه ممکن است جامعه دچار انحراف شود.

وی گفت: فتنه سال 88 نمونه‌ای از این فتنه‌ها در دوران ما بود که جامعه را متلاطم کرد تا جایی که حتی برخی خواص جامعه به انحراف رفتند.

علیدادی‌سلیمانی در ادامه بیان کرد: در آن زمان خواص ساده اندیش که سابقه درخشانی هم داشتند و دشمن‌شناسی آنها قوی نبود، فریب خوردند و برای همیشه در تاریخ مورد نفرت قرار گرفته و در جبهه مقابل حق و اسلام قرار گرفتند.

امام جمعه کرمان افزود: خودپرستی و خودستایی مرض بسیار خطرناکی است که یکی از دلایل ایجاد شدن واقعه کربلا است.

وی گفت: خودپرستان همیشه خود را طرف حق می‌دانند و این صفت بسیار خطرناک است.

نماینده ولی‌فقیه  در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) بیان کرد: دردانه سه ساله امام حسین (ع) مصیبت‌های زیادی را تحمل کرد و از نزدیک شاهد وقایع بود که تاب تحمل را از ایشان گرفت.

وی با تبریک روز پدافند هوایی گفت: این عزیزان با تیزبینی خود از فضای کشور حراست و نگهبانی می‌کنند و امروز کشور ما از یکی از قدرتمندترین پدافندها برخوردار است که جای تقدیر دارد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به راهپیمایی اربعین  بیان کرد: راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد بعد از سال‌ها که از حادثه عاشورا می‌گذرد پیروان حسین(ع) در یک صف آرایی همراه با بصیرت مقابل زور و جور در دنیا ایستاده‌اند.

وی  گفت: پیام راهپیمایی اربعین پشتیبانی از جبهه مقاومت و اجتماع بزرگ عاشقان حسینی است.


امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:مراسم پیاده روی اربعین تبلوری از آداب،فرهنگ و تاریخ تشیع است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین گفت: مراسم پیاده روی اربعین تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری درد و رنج را حس می‌کند.

وی افزود: اما احیای راهپیمایی و این جلوه بزرگ اربعین رنگ و جان تازه ای به وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا به وجود آورده است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون بیان کرد: در اربعین غیر از جاذبه‌های مذهبی یک صحنه ی آرایش سیاسی و دیپلماتیک  علیه جریان زور در عالم است و برگزاری موفق و مردمی و البته میلیونی راهپیمایی اربعین نشان دهنده یک جلوه مهم از  اسلام ناب محمدی و آن هم در هم تنیدگی دین و سیاست در دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد:دین اسلام و مذهب تشیع و موضوع ولایتمداری و ولایت پذیری جلوه موفق و متعالی اسلام سیاسی است که می‌تواند منافع مالی ، معنوی و اخروی بشر را تامین کند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) با اشاره به دیدار دولتمردان با مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری پس از تمجید از دولت به چند نکته از جمله شکر نعمت توفیق خدمت، داشتن نیت الهی و مخلصانه ، به میان مردم رفتن و این به میان مردم رفتن را ادامه بدهید و پرهیز از بیان وعده های غیر قابل تحقق اشاره نمود.

وی افزود: همچنین رهبر انقلاب در این دیدار چند توصیه اقتصادی مهم از جمله انسجام مدیران اقتصادی ،مشخص کردن اولویت ها و تمرکز بر شاخص های اصلی،توجه دقیق و مستمر بر شاخصه‌های اصلی ،مسئله تولید و توجه به اولویت‌های اقتصادی از جمله مسکن داشتند.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) با اشاره به روز تعاونی مطرح کرد: تعاونی ها در تحقق حماسه اقتصادی دارای چند جایگاه مهم از جمله ظرفیت ها و توانمندی های بخش تعاون در ارتقاء تولید ملی، نقش تعاونی ها در سرمایه گذاری های مولد اقتصادی جز مهمترین موانع توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه  و نقش تعاونی ها در ترویج و توسعه کارآفرینی که می تواند روحیه کارآفرینی را در کشور ترویج و ایجاد کند.

حجت الاسلام محمد جعفری تصریح کرد:واشنگتن پس از دریافت بسته پیشنهادی اروپایی‌ها که توسط تهران اصلاح شده بود تغییراتش را اعلام کرد.

وی افزود: این روزها دستگاه دیپلماسی کشورمان در حال بررسی دقیق نظرات آمریکاست و پیش از این بارها متذکر شده که شرط لازم برای احیای برجام بسته شدن پرونده ادعای آژانس است .

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: برای احیای برجام، آمریکایی‌ها باید زمینه تضمین منافع اقتصادی ایران را بدهند اینطور به نظر می رسد که آمریکا در نظر دارد با پیش کشیدن دوباره موضوع پرونده های ادعایی علیه ایران در آژانس و دخیل کردن ادعاهای رافائل گروسی و حتی صهیونیست‌ها بار هزینه و تعهدات خودش را کم کند.

امام جمعه کهنوج:پیاده روی های اربعین زنده کردن بشریت است

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های این هفته ضمن  اشاره به اینکه باید یار امام حسین باشیم و به کربلا برسیم راحت عبور نکنیم،گفت:  رمز موفقیت آولیای الهی و شهدا همین موضوع بود  که این مسائل را جدی می‌گرفتند ماهم بیاییم موضوع یاری کردن حسین را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ یک بار یاری عزیز زهرا را جدی نگرفتند دیگر بس است برخی از کوفیان تا حسین شهید نشده بود کار را جدی نگرفتند  یک موقع نگاه کردن و دیدن سر حسین بالای نیزه رفت و زن و فرزندش به بند اسارت کشیده شده اند.

امام جمعه کهنوج خاطر نشان کرد: آن موقع که سلیمان بن صرد  ها به سر خود می زدند که ای کاش کاری کرده بودیم باورمان نمی‌شدپس ما تلاش کنیم خودمان را بیشتر به حسین متصل کنیم.

 خطیب جمعه کهنوج ضمن اشاره به توصل به امام حسین بیان کرد: وقتی که به او وصل می شویم  تاثیرگذار می شویم مثل دختر سه ساله اش که این همه در عالم  تاثیر گذار هست 
 امروز برویم در خانه این سه ساله ابی عبدالله ببینیم چه مصائبی را این نازدانه تحمل کرد.

امام جمعه کهنوج تشریح کرد: حقیقت اشک بر سیدالشهدا و حقیقت زیارت ابی عبدالله و این پیاده روی های اربعین زنده کردن بشریت است هدایتگری سیدالشهدا همیشه وقت در عالم جاری و ساری است کافی است که ما خودمان را در معرض این نسیم هدایت‌گری قرار دهیم.


 امام جمعه زرند:باید در ادامه راه مان پیرو ولایت فقیه باشیم

حجت الاسلام شجاعی  امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند  با عرض تسلیت شهادت دردانه ابا عبدالله الحسین الحسین (ع)گفت :در رابطه با حضرت رقیه "سلام الله علیها " واینکه ابا عبدالله "ع" دختری با این نام داشتند اختلافی در بین مورخین و برخی از علما هست 
که درخصوص پاسخ به این موضوع می‌توان به منابعی تاریخی معتبر تبری مراجعه کرد که شرح می‌دهد  آن  زمان در میان اسرا و فرزندان شهدا خبر شهادت پدرانشان را مخفی می‌کردند و نقل می‌کند تا آن زمان که در خرابه شام و منزلگاه یزید حضرت رقیه سلام الله نیز اطلاعی نداشتند تا اینکه یزید ملعون سر اباعبدالله "ع" را در دامان رقیه خاتون قرار دادند.

خطیب جمعه زرند افزود: در روز یکشنبه مصادف با هفتم صفر دو مناسبت مشهور است شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و دیگری شهادت امام‌ حسن مجتبی علیه السلام را در پیش داریم که آنرا تسلیت عرض میکنیم.

وی افزود : در آستانه فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هستیم ، در روزهای اخیر شاهد تحولات در کشور عراق ، که کشور میزبان این اجتماع بزرگ حسینی هست بودیم که منجر به بسته شدن مرزها به این کشور شد.

حجت الاسلام شجاعی از حرکت تاریخی و بزرگ آیت الله حائری در فتنه اخیر عراق گفت و افزود: اقدام معنا دار و تاریخی حضرت آیت الله حائری واقعا یک کار بی نظیر در عالم و تاریخ شیعه بوده است که یک مرجع تقلید  با بصیرت و دشمن شناسی دقیق و زمان شناسی خود باعث جلوگیری از رخنه دشمن و تفرقه افکنی شده است و بدون در نظر گرفتن جایگاه خود حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) را به عنوان مرجع تقلید شیعیان و رهبری امت اسلامی  جامع شیعه معرفی می‌کند که کار بسیار بزرگیست در محور ولایت و هدایت شیعیان لازم به ذکر است جریان صدر باری دیگر مشخص کرد ؛ باید در ادامه راه مان پیرو ولایت فقیه باشیم .

خطیب جمعه زرند خاطر نشان کرد : دیدار رهبر معظم انقلاب با رئيس جمهور جمهور و اعضای محترم هئیت دولت در سه شنبه گذشته که کلیات آن اظهار رضایت از دولت سیزدهم و عملکرد آن که میتوان از اقدامات آن به جوان گرایی جمعیت سرعت عمل در حوادث دیدارهای مردمی در سفرهای استانی و مهم ترین آن احیای" امید" و "اعتماد" مردم بود و سایر موارد که کنترل تورم و احیای ارزش وجه نقد در کشور می‌توان اشاره کرد.
.
وی در آخر افزود : مسئله اجاره خانه و مستاجرین باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا شاهد کاهش فشارهای اقتصادی بر دوش خانواده ها باشیم.

امام جمعه شهرستان ریگان:دشمن به دنبال گرفتن امید از مردم است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده در خطبه های این هفته‌ نماز جمعه با اشاره به اینکه دشمن به دنبال بزرگ نشان دادن کم و کاستی هاست، اظهار کرد: ای مردم، دشمن قسم یاد کرده است که دوران ستم شاهی را تطهیر کند.

امام جمعه شهرستان ریگان اشاره کرد به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و بیان کرد: جهاد تبیین وظیفه همه آحاد جامعه است.

وی افزود: دشمن به دنبال این است امید را از مردم بگیرد.

 وی به دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: دولت آیت الله رئیسی امید مردم و مستضعفان است‌.

خطیب جمعه ریگان گفت: رهبری خطاب به دولتمردان فرمودند به وعده‌های که داده اید عمل کنید تا این اعتماد  آسیب نبیند.


امام جمعه شهرستان راور: اولین جلوه ی عشق و عاشقی زیارت امام حسین و پیاده روی اربعین است

حجه الاسلام زمانی امام جمعه شهرستان راور گفت: اولین جلوه ی عشق و عاشقی که تمام عاشقان دلباخته ی آن هستند زیارت امام حسین و پیاده روی اربعین است که با فاصله گرفتن از تمام بدی ها و پلیدی ها خود را به عروج میرسانند.

وی بیان داشت: سه نکته راجع به ابعاد بین المللی پیاده رویه‌ اربعین می‌توان مطرح کرد که شامل وحدت جهانی اسلام ،قدرت نمایی محور مقاومت و جلوه باشکوه اسلام سیاسی می باشد.

وی در ادامه گفت: امروز ما این را در پیاده روی اربعین می‌بینیم امام حسین برای استقرار حاکمیت الهی قیام کرد. امام حسین آمد تا بگوید مردم دنیا بدانند اسلام برای اقتصاد و تمام ابعاد زندگی یک ملت حرف دارد.

حجه الاسلام زمانی اظهار کرد: امروز شما ميبينید آمریکا و صهیونیست ایستاده اند و دنبال این هستند که به ملت ها و حکومت ها فشار آورده و آن ها را تحت سیطره خود در آوردند اما مقام معظم رهبری آمدند و مطرح کردند باید با الهام از فرهنگ عاشورا عدالت برقرار شود.

وی گفت: رئیس جمهور محترم ایران، فرزند فرهنگ عاشوراست که در مورد مذاکرات هسته ای پنج مطلب را بیان می‌کند:١_تضمین های اطمینان آور،٢_راستی آزمایی عینی و عملی در رفع تحریم ها٣_رفع تحریم ها به صورت معنا دار۴_بسته شدن موضوع ادعاهای سیاسی۵_بدون حل و فصل مسائل سخن از برداشتن تحریم ها معنا ندارد.

امام جمعه راور بیان کرد: مناسبت دیگری که وجود دارد، به روایتی هفتم صفر شهادت امام حسن مجتبی (ع) است که باید زندگی ايشان را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.


امام جمعه بردسیر:، زنده کردن امید و اعتماد در مردم و وحدت قوای سه گانه را از مهمترین توفیقات دولت است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها گفت: مثل این روزها ایام اسارت خاندان عصمت و طهارت در شام است و مهمترین نکته ی این روزها تبدیل تهدیدها به فرصت توسط زینب کبری و امام سجاد علیهم السلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی کشتار بی رحمانه مردم در ۱۷ شهریور و خون شهدای آن روز را سبب تداوم و ماندگاری انقلاب دانست و یاد همه این شهدا را گرامیداشت.
 
حجت الاسلام کرمانی با اشاره به حال و هوای اربعین تصریح کرد: حب الحسین یجمعنا به معنای واقعی کلمه به  یک کنگره بین المللی بی نظیر در جهان تبدیل شده است و این وحدت سبب هراس دشمن است.

وی افزود: اسلام به سبب ثمرات بی شمار اتحاد مرتب به وحدت سفارش می کند بنابراین دشمنان با اختلاف افکنی بین گروه های مختلف دنبال ریشه زنی وحدت برای رسیدن به اهداف خود هستند.

خطیب جمعه بردسیر به اتفاقات اخیر عراق اشاره و بیان کرد: دامن زدن به این اختلاف ها داشت پیاده روی اربعین را  تحت تاثیر قرار می داد اما  احیا راهپیمایی اربعین می تواند  تفرقه ها را جمع و وحدت ایجاد کند.

وی از کسب مجوز راه اندازی موکب بردسیری ها در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد و افزود: امسال موفق شدیم مجوز برپایی موکب برای بردسیر را در عراق بگیریم و طبق سنت چند ساله موکب هایی نیز در کمربندی بردسیر برای پذیرایی از زائران حسینی برپا می شود.

 امام جمعه بردسیر شکوه و عظمت پیاده روی را در اداره مردمی و وابسته نبودن به دولت ها به ویژه در عراق  دانست و از مردم خواست تا در برپایی و تجهیز این موکب ها همکاری و همراهی کنند همانطور که در دهه اول محرم به خوبی اداره کردند. 
 
وی موفقیت دولت در مذاکرات هسته ای را احتیاج اروپایی ها به این توافق با توجه به در پیش بودن زمستان سخت با وجود  جنگ‌ اوکراین و‌ روسیه و همچنین مقاوت تیم مذاکره کننده ایران و تسلیم نشدن در برابر خواسته های نابجا و نامعقول طرف های مقابل دانست.
 
وی در پایان ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با هیئت دولت، زنده کردن امید و اعتماد در مردم و وحدت قوای سه گانه را از مهمترین توفیقات دولت برشمرد و افزود: توصیه حضرت آقا به داشتن نیت الهی و خالصانه و استمداد و توسل در کارها است زیرا عمل با نیت الهی بابرکت و ماندگار است همانطور که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی ماندگار شد.


امام جمعه شهرستان قلعه گنج: اجتماع و کنگره عظیم پیاده روی اربعین ، نقشه های اختلاف افکنانه استکبار جهانی را خنثی میکند / از آفت مهم غفلت و فراموشی حوادث بزرگ انقلاب پرهیز شود


«رضا احمدی نیک»امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه شهرستان قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت دردانه امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) و شهادت کریم اهلبیت امام حسن مجتبی(ع) را دارم وگفت :یکی از مصادیق بسیار مهم تقوا حق الناس است که به معنای حق مردم بر یکدیگر است حقوقی که برای حفظ مصالح خاص دنیوی اشخاص و برای تثبیت حقی برای آن وضع شده است این حقوق شامل مال،جان،آبرو و مواردمرتبط با افراد جامعه می شود در روایات اسلامی به رعایت حق‌الناس تاکید فراوان شده که بسیاری از مشکلات کنونی جوامع مختلف در بی‌تفاوتی نسبت به حقوق دیگران دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نیک افزود : رعایت حقوق مردم از دستورات تأکید و از خطوط قرمز حرمت در دین اسلام است که خداوند حق مردم را بر حق خویش تقدم و حقوق مردم را پیش روی خود گردانید پس هر که حقوق بندگان خدا را رعایت کند این کار به رعایت کردن حقوق خدا بیانجامد.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با اعضای هیئت دولت چند محور و بخش اساسی را مطرح و بیان فرمودند محور اول توجه مسئولان و آحاد مردم به دو کارکرد هفته دولت است یعنی ۱- زنده نگه داشتن حوادث مهم انقلاب از جمله ۲-برانگیختگی عمومی ملت در دوران انقلاب ۳-حیرت استکبار در مقابل عظمت انقلاب۴- دشمنی های بی وقفه زورگویان جهانی.

 امام جمعه قلعه گنج:مطلبی در خصوص اهمیت مسئله اربعین حسینی هست مراسم پیاده روی اربعین تبلوری از آداب و فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را متشکل می‌شود که از آن به بزرگ‌ترین کنگره بین المللی نیز یاد می‌شود اگر بخواهیم به اهمیت بین‌المللی راهپیمایی اربعین اشاره کنیم اول وحدت جهان اسلام است دوم قدرت نمایی محور مقاومت است سوم جلوه یی  با شکوه اسلام سیاسی برای مقابله با تفکر اسلام سکولار هر زائر ایرانی یک سفیر فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عرض کرد: مخصوصاً زائران و خادمان موکب شهرستان که همین جا دارد از زحمات و خدمات تلاش های همه مسئولان و مردم عزیز و خادمان عزیز تشکر و قدردانی کنم ان شالله مسئولان برای جاماندگان اربعین هم برنامه‌ریزی لازم انجام دهند برای زیارت امامزاده حضرت بچه(ع)


امام جمعه شهرستان بافت: اولویت مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی است

امام جمعه شهرستان بافت گفت : این دولت امید و اعتماد مردم را زنده کرد؛ سفرهای استانی دولت که موضوع درخشان و مهمی است که برکاتی هم دارد که ان شاء الله می‌بینیم؛ سرعت عمل و حضور در حوادث غیر طبیعی و جوان گرایی از دیگر توفیقات این دولت  بوده است.

محمد زاده افزود : اینکه می گوییم نیرو نداریم قابل قبول نیست و این در شهرستان هم جوانان جهادی و مستعدفراوان داریم و همه جا باید اتفاق بیفتد.

محمد زاده در ادامه گفت : این دولت کشور را شرطی نکرده مثلا برجام بخشی جداست و مشروط به رفع تحریم ها نیست.

محمد زاده در ادامه توصیه هایی به دولت گفت :توسل داشته باشند  ارتباط و تفرع با خدا  و انس با قرآن داشته باشند مسئول باید با قرآن مانوس باشد.

نیت برای خدا باشد از کار های نمایشی پرهیز شود اخلاص هم منافاتی با گزارش صادقانه ندارد گزارش دادن امید مردم را زیاد میکند.

وی افزود :در شرایط فعلی اولویت مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی است و مسئله مسکن هم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمد زاده در ادامه بیان نمود : اربعین مسئله دیگری است که سفارش ائمه (ع) و علما است که شرکت کنید و جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی (ص) را به نمايش می گذارد؛ در هم تنیدگی دین و سیاست در این راهپیمایی خودش را نشان می‌دهد.


امام جمعه رودبارجنوب:اطلاع رسانی دقیق عملکرد مسئولان موجب امیدواری مردم می شود/رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار بود

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه  رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد:هرکس به مسجد رفت وآمد کند دچار گناه نمی شود و دوستان متدینی پیدا می کند.

وی افزود: مساجد رودبار ان طور که باید رونق ندارند،هم خود به مسجد بروید و هم فرزندانتان را به مسجد ببرید.

وی مهم ترین راهکار عملی مقابله با سختیها را صبر معرفی کرد و گفت:  برای دست یافتن به این راهبرد و عَمَلی کردن آن، نیازمند راهکارهایی هستیم که اهل بیت علیهم السلام آنها را به ما آموخته اند.

خطیب جمعه رودبارجنوب خاطر نشان کرد: صداقت دری از درهای بهشت است و انسان های با ایمان خصوصیاتشان این است که به خدا و رسول خدا (ص)ایمان دارند و در راه خود ثابت قدم هستند.

حجت الاسلام افشار منش با بیان اینکه انسانی که در اعتقادات متزلزل باشد هر روز در یک جبهه قرار می گیرد،بیان کرد: انسان هر کاری را که انجام می دهد باید برای رضای خدا باشد.

وی افزود: یاران امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به عهد خود وفا کردند و حضرت را تنها نگذاشتند.

خطیب جمعه رودبارجنوب اظهار کرد: شهادت حضرت رقیه(س)سند مظلومیت اهل بیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسن مجتبی علیه السلام رهبر زمینه ساز کربلا بود،گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام در بین یاران خود مظلوم بود چون که یاران امام تحت عملیات روانی معاویه قرار داشتند و ما بابد درس بگیریم که در همه زمان ها از امام خود اطاعت کنیم.

حجت الاسلام افشار منش به بیانات رهبر معطم انقلاب در جمع هیئت دولت اشاره کرد و افزود: دولت امید را در دل مردم زنده کرده است و وقتی که به میان مردم می روند نطرات دلسوزان جامعه را هم بشنوند.

وی به سفارشات رهبر انقلاب به هیئت دولت اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق از عملکردها موجب امیدواری مردم می شود و منافاتی با اخلاص ندارد.

وی به راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود:راهپیمایی بزرگ اربعین با حضور ۱۵۰ کشور برگزار می شود و حضور ۲۰میلیونی مسلمانان دراین راهپیمایی عظیم موجب وحدت بین مسلمانان سراسر جهان می شود.

خطیب جمعه رودبارجنوب تاکید کرد: به اعتقادات اعراب در راهپیمایی اربعین احترام بگذاریم چرا که ما نماینده نظام و انقلاب هستیم و جلوه های زیبای این کنگره جهانی را باید به تصویر بکشیم و مردم عراق را به زیارت امام رضا علیه السلام دعوت کنیم.


وی در ادامه به شهادت رئیسعلی دلواری اشاره کرد و گفت: رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس بود.

وی در پایان به شهادت صحابه ی پیامبر(ص)اشاره کرد و افزود: عمار و یاسر اهل بصیرت بود و با اینکه شکنجه شد ولی دست از توحید برنداشت.



امام جمعه موقت جازموریان :پیاده روی اربعین قدرت اسلام و جبهه مقاومت را به جهانیان صادر میکند/تربیت خانوادگی و جامعه زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است


حجت الاسلام عباسی امام جمعه موقت جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته  ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا توشه وپناهگاه است و تقوای  الهی دوستان خدا را از حرام ها نگاه می دارد تقوا به این راحتی به دست نمی آید در جامعه ای که پر از فساد وگناه باشد فرد متقی خود را جدا  می کند چون مهمترین مانع ظهور امام زمان عدم تقوای الهی است.



وی با بیان اینکه حرکت امام حسین علیه السلام حرکتی برای اصلاح جامعه بود،گفت: امام زمان(عج) هم مصلح است که با ظهور آمادگی امت اسلام را می طلبد همانطور که جامعه بدون امام پیش نمیرود امام هم بدون جامعه کاری از دستش بر نمی آید این سخن مولایمان امیر المومنین علی علیه السلام است مردم در اصلاح جامعه باید نقش آفرینی کنند  جامعه هم خانواده را باید دریابد که تربیت خانوادگی باعث رشد جامعه می شود و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می شود.



امام جمعه موقت جازموریان ضمن عرض تسلیت  شهادت حضرت رقیه سلام الله علیهاگفت:یکی از شهدای که نقش به سزایی در معرفی قیام عاشورا داشت حضرت رقیه سلام الله علیها بود.


حجت الاسلام عباسی بیان کرد: در روایات فضیلت مهربانی و کریم بودن  سرآمد همه فضائل است و مهربانی نتیجه ای از خوبی ها در زندگی اجتماعی است مدارا و چشم پوشی حسن خلق و... از مظاهر مهربانی است و در بین مهربانان عالم امام حسن علیه السلام سر آمد بود.


امام جمعه موقت جازموریان با گرامیداشت روز تعاون گفت: یکی از چیزهائی که می تواند جلوی بی عدالتی جامعه را بگیرد و بنیادی ترین کار برای استقرار عدالت واقتصاد کشور را و  هم چنین  میتواند جامعه را به سمت توسعه همه جانبه سوق بدهد تعاون است.


خطیب موقت جازموریان در پایان از پیاده روی اربعین حسینی سخن گفت و ادامه داد:  در آستانه اربعین هستیم و اربعین در روایات و قرآن دارای اهمیت خاصی است و خداوند می‌فرماید  از موسی چهل روز وعده گرفتیم و هم چنین بعث خیلی از پیامبران در ۴۰ سالگی است.ودر اربعین حسینی هم جلب توجه جهانی به این روز هست  حتی همه ادیان دیگر زیر پرچم امام حسین به کربلای معلی می آیند و از همه مهمتر اربعین قدرت اسلام و جبهه مقاومت را به رخ جهانیان می کشد.



امام جمعه فهرج:اربعین از شعائر عظیم الهی است

حجت الاسلام والمسلمین مسعود راز خطیب جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به سالروز قیام ۱۵ شهریور و کشتار بی رحمانه مردم در سال ۱۳۵۷ گفت: عده ای امروز در اتاق های فکر خود بدنبال تطهیر چهره منحوس رژیم پهلوی هستند و این در شرایطی است که رژیم پهلوی دستش به خون پاک مردم بی گناه آغشته است.

وی پیاده‌روی اربعین را نماد عزت، عظمت و وحدت اسلامی دانست و افزود: اربعین از شعائر عظیم الهی است و به برکت امام حسین علیه السلام این کنگره عظیم و بین المللی روز به روز در حال گسترش است.

خطیب جمعه فهرج با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم مشخص و هدف از مذاکرت بحث عزت مردم است و تیم مذاکره کننده نیز بر همین اساس مذاکرات را پیش میبرند.


امام جمعه انار:حرکت اربعین حسینی بک  صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر در عالم است

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشکل امت اسلامی درد،رنج، تفرقه وجدایی است که این تجمعات و راهپیمایی‌های اربعین  باعث وحدت، اتحاد و ایجاد یکدلی در میان همه ادیان جهانی و فرقه های مذهبی می شود.

حرکت اربعین حسینی بک  صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر در عالم است به‌همین‌جهت مستکبران عالم دائماً تلاش می‌کنند که این رویداد بزرگ جهانی مخفی بماند.

حجه الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد در هفته گذشته اتفاقاتی در کشور عراق رخ داد که نگرانی‌های زیادی رامخصوصا برای زایران اربعین امام حسین  دربرداشت.

بزرگان وسیاسیون عراقی باید بدانند هر حرکتی که منجر به تفرقه و تشتت در عراق بشود به نفع دشمنان عراق و استکبار جهانی است و باید با تدبیر و مدیریت صحیح از تنش‌ها و تفرقه ها جلوگیری کنند.

خطیب جمعه انار گفت : حضرت آیت‌الله‌العظمی سید کاظم حائری در یک اقدام بسیارمتواضعانه، روشنگرانه و عالمانه تمامی مقلدین خود را به مرجع عالیقدر امت اسلامی حضرت امام خامنه‌ای ارجاع دادند که این اقدام، اقدامی بسیار مهم و قابل تجلیل و تقدیر و در نوع خود کم نظیر است.


عزیزانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند بدانند که بفرموده مراجع عظام تقلید، زیارت  قبل و بعد از اربعین هم ثواب زیارت اربعین را دارد.

توصیه مسئولین اینست که زائران اربعین  سعی کنند در هنگام ازدحام جمعیت مخصوصا شب و روز اربعین  در کربلا نباشند تا خدایی نکرده خطری متوجه آنها نشود.

حجت‌الاسلام منتظری در پایان سالروز شهادت حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها را تسلیت گفت و به ذکر مصیبت این دختر سه‌ساله پرداخت.


امام جمعه طغرالجرد: امیدواری را باید در جامعه رواج بدهیم چون امید ریشه تحول و پیشرفت است

نماز جمعه این هفته بخش طغرالجرد به امامت حجت الاسلام یاور نجم الدینی با حضور فرماندار ، اعضای شورای اداری کوهبنان ، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و مردم ولایت مدار منطقه در مصلای نماز جمعه شهر کیانشهر برگزار  شد.

حجت الاسلام یاور نجم الدینی امام جمعه بخش طغرالجرد پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: زینب کبری (س) از دوران کودکی با مصیبت ها همراه بود اما همواره امیدوار بود لذا قیام عاشورا و کربلا را زنده نگه داشت.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری افزود: امیدواری را باید در جامعه رواج بدهیم چون امید ریشه تحول و پیشرفت است در غیر این صورت افراد جامعه افسرده می شوند.

خطیب جمعه طغرالجرد گفت: امروز ما باید امید را چراغ حرکت به سوی قیام حضرت مهدوی (عج) قرار بدهیم چون مومن زمان شناس است.

وی بیان داشت:رحلت آیت الله ناصری استاد اخلاق و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) را به همگان تسلیت می گویم.

امام جمعه طغرالجرد گفت: از فرماندار پرتلاش ، انقلابی ، جهادی و مردمی شهرستان کوهبنان تشکر می کنم که در مدت کوتاه حضورشان در شهرستان برای چندین مرتبه در بخش طغرالجرد در جمع مردم حضور پیدا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در بخش طغرالجرد دارالشهدا مردم از امکانات کمی برخوردارند در حالی که مردم با وجود دولت جدید امیدوار شدند نبود برخی ادارات در بخش و ضعیف عمل کردن برخی ادارات باعث سر درگمی مردم شده است.

حجت الاسلام نجم الدینی تصریح کرد: جا دارد در بخش طغرالجرد تمام ادارات فعال شوند چون مردم این منطقه برای انقلاب زحمات فراوانی را متحمل شده اند.

وی ادامه داد: دولت با روح اعتماد ، اتکا به توان داخلی و سیلی زدن به وابستگی امید به مردم انقلابی ایران اسلامی هدیه کرد.

خطیب جمعه بخش طغرالجرد گفت: جهت گیری فعلی دولت به سمت ولایت مداری و اطاعت از حق در عمل است اما نیاز به بازسازی انقلابی در تمام عرصه های مدیریتی ضروری است و هنوز بسیاری از نیروهای جهادی و انقلابی پشت درهای خدمتگزاری به جامعه معطل ماندند لذا باید به جذب نیروهای جهادی و انقلابی توجه بیشتری صورت پذیرد.

وی ابراز داشت خطر نفوذ در دولت انقلابی با سایر دولت ها متفاوت است که با تحمیل مدیران سالم ولی ضعیف به دولت را شاهدیم در حالی که تخصص و تعهد شاخصه اصلی مدیران است.

حجت الاسلام نجم الدینی گفت : سیاست خارجی باید با تحرک جدید در عرصه اقتصادی همراه باشد البته اقدامات خوبی در حوزه صادارات و جنب و جوش اقتصادی  را شاهد هستیم اما دولت نیاز به فعالیت بیشتری دارد که جبران ضربات گذشته ها را داشته باشد.

امام جمعه طغرالجرد افزود در بحث برجام هیج باجی داده نشده شاهد پیشرفت مضاعف هستیم لذا دولت برجامی را امضا نمی کند که امکان برگشت تحریم های جدید وجود داشته باشد گرچه رسانه های غربی واقعیت ها را وارونه جلوه می دهند.

وی تاکید کرد: امروز جنگ داخلی در آمریکا را شاهدیم که دست تکدی گری به سمت جمهوری اسلامی دراز کرده است جا دارد کارگران معادن زغال سنگ تلاش کنند که تولید افزایش پیدا کند.

خطیب جمعه طغرالجرد بیان داشت: جا دارد از سیاست دولت محترم در احیای محرم و اربعین حسینی قدردانی کنیم که با ارائه گذرنامه موقت زمینه حضور عاشقان حسینی را رقم زدند.

وی ادامه داد: افتتاح دفتر خدمات قضایی بخش طغرالجرد از جمله کارهای ارزشمندی است که به همت دولت مردمی اتفاق افتاده است.

وی ابراز داشت : جوانان ورزشکار بخش طغرالجرد در مسابقات رشته کاراته در استان زنجان مدال های طلا ، نقره و برنز کسب کردند که جای تقدیر دارد البته استعدادهای ورزشی خوبی در منطقه وجود دارد گرچه سرانه ورزش در بخش طغرالجرد در حد صفر است.


امام جمعه عنبرآباد :پیاده‌ روی اربعین تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است

حجت الاسلام والمسلمين حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: عدد چهل یا اربعین یکی از اعداد دارای اهمیت در فرهنگ اسلام است و برخی از انبیای الهی (ع) در چهل‌ سالگی به بعثت رسیدند.
 
امام جمعه عنبرآباد افزود: این مهم نشان می‌دهد که اربعین، عدد چهل روز و چهل سال در فرهنگ اسلامی بدون حکمت نیست و عدد بلوغ و تکامل خاص است.
 
وی خاطرنشان کرد: مراسم پیاده‌ روی اربعین تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است و همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد که از آن به بزرگ‌ترین کنگره بین‌المللی یاد می‌شود.
 
حجت الاسلام بامری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، ابراز کرد: ظاهرا آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای نظرات خود را اعلام کرده که این روزها دستگاه دیپلماسی کشورمان در حال بررسی دقیق نظرات آمریکایی‌ها است.
 
خطیب جمعه عنبرآباد بیان کرد: ایران قبلا هم بارها و بارها تاکید و تکرار کرده‌ که شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است و آمریکا هم باید زمینه تضمین منافع اقتصادی ایران را تامین کند.
 
وی ادامه داد: به‌ نظر می‌رسد که آمریکا به‌ دنبال این است که با پیش کشیدن دوباره موضوع پرونده‌های ادعایی علیه ایران در آژانس و ادعاهای آقای گروسی و صهیونیست‌ها بار هزینه و تعهدات خودش را کم کند.
 
حجت الاسلام بامری اظهار کرد: نکته‌ مهم و قابل ستایشی که از آن نباید عبور کرد، عملکرد دقیق، حرفه‌ای همراه با اعتماد به نفس تیم جدید مذاکره کننده کشورمان و شخص باقری است.
 
امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: تیم قبلی نیز قطعا براساس رویکرد و نگاه خاص خود اقداماتی را انجام داده اما امروز آن‌چیزی که از مواضع دشمنان نظام، انقلاب و مردم شنیده می‌شود بیانگر این است که این  رویکردها، ابتکارات و پیشنهادات ایران در این دوره از مذاکرات فشرده‌ موحب شده تا دشمنان هراسان شوند.
 
وی با اشاره به ۱۳‌ شهریور ماه روز تعاون، تصریح کرد:  تعاونی ها نقش مهمی در تحقق حماسه اقتصادی دارند و یکی از راه‌ حل ها و اساسی‌ترین، منطقی‌ترین و بنیادی‌ترین کارهایی که می‌تواند در کشور ما برای استقرار عدالت انجام شود، تعاون است.
 
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید؛ موضوع تعاون می‌تواند کشور را خصوصا در این شرایط از لحاظ اقتصادی نجات دهد، امروزه مدلی که می‌تواند کشور را در شرایط تحریم به سمت تحقق عدالت اجتماعی و توسعه همه‌ جانبه سوق دهد، مدل تعاون است.
 
خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی می‌توانند تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی، فقر زدایی، اشتغال، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت و تمرکز سرمایه‌های کوچک داشته باشند.
 
وی ادامه داد: بخش تعاون به‌ عنوان یکی از موثر ترین نهادها برای توسعه کارآفرینی است که با توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی می‌تواند روحیه کارآفرینی را در کشور ترویج و ایجاد کند.
 
حجت الاسلام بامری تاکید کرد: تعاونی ها تا حد قابل قبولی می‌توانند فرصت‌های شغلی را افزایش داده و نرخ بیکاری را کاهش دهند.
 
امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: بخش تعاون جایگاه ویژه‌ای در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور دارد و اگر به موضوع تعاون و تعاونی‌ها توجه شود رونق و تحرک را در بخش اشتغال و تولید قطعا ایجاد خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: دولت به موضوع شکل گیری، احیاء و حمایت از تعاونی‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد نزدیک‌ترین و عملی‌ ترین ساختار برای مردمی‌ سازی اقتصاد بخش تعاونی ها است و این مهم باید ویژه دیده شده و موانع آن رفع شود.
 
حجت الاسلام بامری اظهار کرد: سال گذشته در شهرستان عنبرآباد در بحث پرداخت و جمع‌آوری زکات روستای امیرآباد نظریان رتبه اول در استان را کسب کرد و این نشان از تعهد، ایمان و اعتقاد مردم ما به انجام واجبات دینی، ولایتمداری و دینداری آنها است.
 
خطیب جمعه عنبرآباد ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام خواجه طلبه جهادی و  انقلابی که در بحث جمع آوری زکات، بیان کرد: یکی از واجبات مهم و از فروع  دین اسلام، زکات است.
 
وی با اشاره به این که پرداخت زکات از مال انسان، آثار و برکات بسیار زیادی را نصیب فرد و اجتماع می‌کند، افزود: زکات از مصادیق بارز صدقات است که به‌ عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی و تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم نقش بسزایی دارد.
 
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: امیدواریم که در جامعه همه ما در تبلیغ، ترویج، فرهنگ‌سازی و عمل به این واجب مهم بتوانیم نقش ایفا کنیم.
 
امام جمعه عنبرآباد در خاتمه از کشاورزانی که زکات پرداخت کرده و همچنین عاملان و مؤدیان زکات در شهرستان تشکر کرد که در ترویج، تبیین و جمع‌آوری زکات کوشا هستند.


انتهای پیام/ط

  https://armanekerman.ir/vdcepo8zfjh8wwi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما