تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۵
۰
plusresetminus
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه استکبار از این اغتشاشات در کشور حمایت کرد و باز هم ماهیت خود را نشان داد، گفت: فضای مجازی قتلگاه هویتی و اخلاقی برای جوانان و نوجوانان ما است؛ فضای مجازی که مدیریت آن با دشمن است حتماً ما را به قتلگاه می‌برد.
 وحدت اساسی ترین راهبرد های پیشرفت و تعالی در تمام جوامع است/فضای مجازی که مدیریت آن با دشمن است حتماً ما را به قتلگاه می‌برد/راهبرد ایجاد اغتشاش و فتنه در کشور از حربه‌های همیشگی دشمنان است
به گزارش " راه آرمان " آيين عبادي سياسي نمازجمعه اين هفته در سراسر استان كرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه مي خوانيم؛

امام جمعه کرمان: حوادث می‌گذرد اما تاریخ برای نسل‌های بعد می‌ماند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس از زندگی پیامبر(ص) درس ایستادگی و مقاومت است، گفت: امروز دشمن نیز بر جمهوری اسلامی ایران سختی‌هایی را ایجاد کرده که با صبر و استقامت همه آنها به پایان خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در اهمیت این فریضه الهی در جامعه گفت: امام علی (ع) می‌فرماید دنیایی که در آن زندگی می‌کنید مقدمه‌ای برای آخرت بوده و تقوا سلاحی برای مجهز شدن به سمت آخرت است.

وی با بیان اینکه خدا را در تمام صحنه های زندگی ناظر بر اعمال خود بدانید و با تبریک ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) افزود: پیامبر (ص) شخصیت برجسته‌ای داشت که در تاریخ نمونه ندارد و مصداق انسان کامل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه هر که پیامبر (ص) را همراهی نکرد هلاک شد اما کسانی که ایشان را همراهی کردند رستگار شدند، گفت: پیامبر 23 سال در مقابل حوادث طاقت فرسا مقاومت و ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در آغاز یارانی به اندازه انگشتان یک دست و دشمنان قسم خورده‌ای داشت، افزود: این دشمنان مشکلات فراوانی پیش روی پیامبر اسلام (ص) ایجاد کردند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه این دشمنان افرادی را تحریک کرده بودند که بر پیامبر سنگ بزنند و دشنام می‌دادند، بیان کرد: پیامبر (ص) با صبر و بردباری با آنها برخورد کرد تا اینکه مشکلات آرام آرام از جلوی حضرت برداشته و روز به روز بر یاران ایشان افزوده شد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس از زندگی پیامبر (ص) درس ایستادگی و مقاومت است، ادامه داد: امروز دشمن نیز بر جمهوری اسلامی ایران سختی‌هایی را ایجاد کرده که با صبر و استقامت همه آنها به پایان خواهد رسید و توطئه دشمن به خودش برخواهد گشت.
امام جمعه کرمان گفت: مردم در این روز خسارت دیده و عده‌ای توسط عمال رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه طاغوتیان مسجد جامع کرمان را به آتش کشیدند و با این کار در واقع ماهیت ضد دینی خود را نشان دادند، گفت: حوادث می‌گذرد اما تاریخ برای نسل‌های بعد می‌ماند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه امروز باید تاریخ بدون تحریف برای نسل آینده بیان شود، افزود: نسل جوان ما باید بداند که چه شرایطی در کشور داشته‌ایم و امروز چه دستاوردهایی داریم.

وی با بیان ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) گفت: آن حضرت در حدیثی می‌فرماید هر کسی وابسته به دنیا شد سه خصلت در او بروز می‌کند؛ دلبستگی به دنیا اندوهی در دل انسان ایجاد می‌کند که پایان ندارد، چرا که خواسته‌های انسان پایان ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد آشوب‌ها و اغتشاشاتی در کشور بودیم، بیان کرد: اگر چه این اغتشاشات ناچیز است اما این را نشان می‌دهد که دشمنی دشمن تمام شدنی نیست و هیچوقت نباید از دشمن غفلت کرد.

وی با بیان اینکه استکبار از این اغتشاشات در کشور حمایت کرد و باز هم ماهیت خود را نشان داد، گفت: فضای مجازی قتلگاه هویتی و اخلاقی برای جوانان و نوجوانان ما است؛ فضای مجازی که مدیریت آن با دشمن است حتماً ما را به قتلگاه می‌برد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی ناکارآمدی نظام اسلامی را تبلیغ کرده و در این مسیر دلارها خرج می‌کند، افزود: متاسفانه بعضی‌ها در داخل کشور این خط را حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن با ابزارهای مختلف از جمله بازی‌ها رایانه‌ای جوانان ما را به خشونت می‌کشاند و واقعیت‌ها را به نفع خودش روایتگری می‌کند، ادامه داد: دشمن با پخش شایعات و دروغ سازی مردم را از واقعیت منحرف می‌کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه آمریکا قصد دخالت در کشور را دارد و باید دست آنها را قطع کنیم، بیان کرد: بعضی‌ها در میدان دشمن بازی می‌کنند و حتماً باید با آنها برخورد قاطع کرد.

وی با بیان اینکه دشمن موفقیت نظام اسلامی را برنمی‌تابد و سعی می‌کند دولت و مردم را مشغول کارهای فرعی و حاشیه‌ها کند، افزود: مقام معظم رهبری به خوبی فرمودند که دولت مراقبت کند و درگیر فرعیات و حاشیه‌ها نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تاکید کرد: باید پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کرده و پیام‌رسان‌های خارجی را قطع کرد، مگر آنکه مدیریت آنها در داخل کشور باشد.


امام جمعه شهرستان بردسیر:بزرگترین معضل جامعه امروز ما بداخلاقی است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام ص و امام جعفر صادق ع گفت: حسن خلق پیامبر اکرم ص باعث شد حتی سخت ترین دشمنان اسلام به دین گرایش پیدا کنند و بزرگترین معضل جامعه امروز ما بداخلاقی است.

وی ضمن اشاره به چندین روایت به تبیین ویژگی های شگرف اخلاقی پیامبر اکرم پرداخت و افزود: گمشده ی دنیای امروز اخلاق است و اخلاق کلید جذب و تسخیر دلها است. 

حجت الاسلام کرمانی بیان کرد: بیشتر اختلافات خانوادگی به خاطر عدم حسن خلق است که امیدواریم با الگو قرار دادن اخلاق کریمانه پیامبر در تمام شئون زندگی به خصوص در زندگی  خانوادگی، شاهد کاهش مشکلات، به خصوص اختلافات خانوادگی باشیم. 

وی اظهار کرد: امام صادق علیه السلام به شیعیانش سفارش می کند؛ کارهایی انجام دهید که مایه زینت ما باشد و در امور خیر از اهل سنت پیشی بگیرید و به عیادت آنها بروید و همواره بر حفظ وحدت و تعامل تاکید می کند. 

امام جمعه بردسیر به مناسبت های  پیش رو اشاره کرد و گفت: روز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیانگر فرق بین ارتش جمهوری اسلامی با سایر ارتش های دنیاست و آن پرداختن به بعد معنوی و اهمیت دادن به این امور در  ارتش ما است. 

وی همچنین روز ورزش و تربیت بدنی را تبریک گفت و افزود: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،؛ ورزش ما باید متاثر از شهدای ورزشکار باشد و تدین و پایبندی جامعه ورزشی ما خیلی پررنگ تر از آن است که با حرف چند ورزشکار، که رسانه های دشمن در بوق و کرنا می کنند کم رنگ شود. 

خطیب جمعه بردسیر از مردم خواست تا طبق بیانات مقام معظم رهبری به ورزش های همگانی توجه بیشتری داشته باشند و کودکان و نوجوانان خود را با حضور در ورزش های همگانی از بازی های رایانه ای و خشونت هایی که فضای مجازی تلقین می کند دور نمایند. 

وی به تبیین گزارش عملکرد رسانه های سعودی و آمریکایی ظرف این چند روز و پراکندن بیش از  17 هزار دروغ از شبکه های خود پرداخت و هشدار داد: این فتنه ها از روز اول محکوم به شکست است و مردم را متحمل زحمت می کند اما راه به جایی نمی برد زیرا نظام اسلامی از قدرت درون زایی بالایی برخوردار است. 

وی در پایان نداشتن رهبر مشخص و داشتن مدعیان بسیار، عدم آینده سیاسی مشخص، برخورد بسیار خشن و عدم همراهی مردم را از جمله عوامل شکست فتنه گران برشمرد و تاکید کرد مردم اگر هم دغدغه ای دارند دغدغه معیشت و عدم ثبات بازار و قیمت ها است نه براندازی نظام و شعارهای سیاسی فتنه گرانی که از رافت نظام اسلامی سوء استفاده کردند و به اموال مردم و بیت المال خسارت زدند.


امام جمعه شهرستان زرند: وحدت اساسی ترین راهبرد های پیشرفت و تعالی در تمام جوامع است

حجت الاسلام شجاعی  امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند گفت :تبریک عرض میکنیم فرخنده سالروز ولادت نبی اسلام حضرت خاتم الانبیا محمد مصطفی "ص" و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مؤسس مذهب جعفری را به ساحت نورانی منجی عالم بشریت و همه شما دلدادگان اهل بیت "علیه السلام"

خطیب نماز جمعه زرند ادامه داد : گرامی میدارم ایام هفته وحدت را ، هفته ای که نماد اتحاد و یکپارچگی امت مسلمان و به یمن میلاد پیامبر خاتم "ص"هفته وحدت نامگذاری شده است. 

وی افزود: مسئله وحدت از اساسی ترین وبنیادی ترین راهبرد های پیشرفت و تعالی در تمام جوامع می باشد. و امروز هم در جوامع اسلامی وحدت ، یکپارچگی و همدلی  مهمترین رمز عبور از همه فتنه ها و توطئه هاست 
امروز ما به روشنی مشاهده می‌کنیم امت ما اعم از شیعه و سنی با کمال و برادری کنار هم قرار گرفته است دشمن را آزرده خاطر کرده است .

وی با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام گفت:دشمن برای عدم تشکیل جمعیت میلیونی پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان "علیه السلام" چه تلاش‌های ناموفقی داشته است ، جمعیت عظیم پیاده روی اربعین خار چشم دشمنان است این آرامش و امنیت مسلمانان و شیعیان مایه دشمنی دشمنان ماست.

حجت الاسلام شجاعی با توجه به اهمیت جنگ نرم افزود: اگر امروز ما شاهد اغتشاشات در کشور هستیم نتیجه شکست ها در میدان جنگ نرم برای شکستن امنیت و آرامش و اتحاد در صفوف مسلمانان است اما نقشه های آنها در جنگ رسانه ای در فضای واقعی به وقوع پیوسته است.

خطیب نماز جمعه زرندبا اشاره به فتنه دشمن در مسائل فرهنگی گفت : چندی پیش فرزندان این مرز و بوم با اجرای سرود سلام فرمانده با امام خامنه ای "مد ظله" و امام زمان "عج" عهد و پیمان بستند که پای کار این نظام ایستاده اند از این رو دشمن دسیسه ای در خصوص مسائل فرهنگی چید که با شعار "زن،زندگی،ازادی" و به بهانه فوت یک خانم، باعث ایجاد خدشه در مسائل امنیتی این‌ کشور شدند.

وی با اشاره به اهمیت واکنش مردم به فتنه اخیر ادامه داد : از ویژگی های فتنه اخیر روشن شدن زود هنگام دشمنی دشمن بود دشمن خیلی زود اهانت به مقدسات را شروع کرد خیلی زود پرچم عزیز کشورمان را پایین کشیدند اما باعث همدلی مردم با نظام شدند باعث ایجاد بصیرت در آحاد مردم شدند.

وی ادامه داد : دشمن چشم پیشرفت ایران را ندارد آنچه باعث آشوب شد ناراحتی دشمن از پیشرفت ایران در عرصه های مختلف فرانگی ،سیاسی ،امنیتی و ...بود.

وی در اخر گفت:از خواص بی بصیرتی که هم صدا شدند با معاند (منظور از خواص همه افراد تاثیرگذار بر جامعه هستند) انتظار می‌رود با توبه به آغوش نظام و مردم برگردند،همچنین انتظار می‌رود نیروهای نظامی و امنیتی  و دستگاه قضا با دستگاه های جاسوسی دشمن و همراهان انها برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشندتا دیگر شاهد چنین ناآرامی ها در کشورمان نباشیم .

امام جمعه شهرستان راور:نیروی انتظامی و سپاه برای راحتی مملکت و مردم ایران خدمت می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین علی زمانی امام جمعه شهرستان راور گفت: تبریک میلاد نبی اکرم و وجود نازنین امام صادق (ع) محضر شما شیعه امت جعفری تبریک عرض می نمایم.

وی در ادامه گفت: دو نکته را باید خدمت شما مردم شریف شهرستان راور عرض کنم، اولین نکته، اگر پیامبر امروز در بین ما بود و امام اگر امام صادق بر مسند حکومت بودند در مورد اتفاقات اخیر چه عملی انجام می‌دادند.

زمانی بیان کرد: قرآن میفرماید، پیامبر و همراهانش اشد الکفار هستند یعنی باید دشمن و نقش دشمن را دید و برخورد سخت با آنان کرد.

وی تصحیح کرد: دومین بیان دوستان را باید شناخت و تمام مهربانی را به آن ها هدیه کرد اگر الان پیامبر بودند با کسانی که دست در دست دشمن دادند با شدت برخورد می‌کردند و با کسانی که از روی نادانی و جهل با دشمنان همراهی کرده بودند با رحمت و عطوفت میبخشیدنت.

امام جمعه راور بیان کرد: مقام معظم رهبری اولین کاری که انجام دادند نشان دادن دشمن و نقش آنان بود و اگر بعضی ها فکر میکنند، رهبر عزیزمان برای ریاست خود اینکار را انجام داده اند کمال بی انصافی است.

زمانی اظهار کرد: امروز نظامی که ما از آن سخن می‌گوییم و بر گرفته از پیامبر است، نظام عادلانه میباشد، این حکومت دنبال حقیقت بوده و به هیچکس ظلم نمی‌کند. اگر بعضی ها منافق هستند و در لباس انقلاب خدمت می‌کنند این مقوله ای جدا است.

وی در ادامه گفت: اما حاکمیت ایران دلسوز مردم است. نیروی انتظامی و سپاه هم همچنین برای راحتی مملکت و مردم ایران خدمت می‌کنند.

زمانی خاطرنشان کرد: ما منتظر فرج حضرت‌ صاحب الزمان (عج) هستیم تا بیاید و با آمدن ایشان دست ظالمان از جمله آمریکا کوتاه شود.

وی در پایان گفت: ما و مسئولین به خاطر پیامبر (ص) و امام صادق (ع) تا ميتوانیم باید جلوه های رهبری و ظلم نپذیری و عدالت خواهی را در جامعه رواج دهیم.



امام جمعه شهرستان ریگان: وضعیت ورزش شهرستان ریگان رضایت بخش نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ریگان با اشاره به آشوب های اخیر در کشور، اظهار کرد: بسیاری از اعتراضات نتیجه بی مدیریتی مدیران سابق در دولت های قبل است.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: در فتنه اخیر آمریکا پشتیبان آشوب گردان بود.

وی افزود: افرادی از بیرون کشور بچه های ما را گول زدند و خساراتی به کشور زدند.

خطیب جمعه ریگان گفت: دشمن در همین مدت تحریم‌های هدفمندی علیه نیروی های امنیتی ما انجام داد.

وی ضمن گلایه از سلبریتی‌ها،  عنوان کرد: چرا وقتی که دختر شیعه و سنی سوری را جلوی مادرش ذبح کردند شما واکنشی نشان ندادید؟

امام جمعه ریگان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، از مسئولان شهرستان بابت برگزاری همایش بزرگ وحدت و محفل انس با قرآن در شهرستان قدردانی نمود.

رضازاده اشاره داشت به هفته تربیت بدنی و تصریح کرد: متأسفانه وضعیت ورزشی شهرستان ریگان رضایت بخش نیست.

وی عنوان کرد: در شهرستان ریگان افراد با استعدادی در حوزه ورزش وجود دارد که باید این افراد حمایت شوند.

خطیب جمعه ریگان در خاتمه اظهار داشت: از روز اول حضورم در این شهرستان به رئیس اداره ورزش شهرستان گفتم که ورزش همگانی و صبحگاهی در ریگان مغفول مانده است.



امام جمعه شهرستان نرماشیر:وحدت بین همه مذاهب لازم و ضروری است

حجت الاسلام علی اکبر منصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر  در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک ولادت باسعادت عصاره نبوّت حصرت محمد (ص)و امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت بیان کرد: هفته وحدت،خنثی کننده‌ی توطئه‌های دشمنان، درمسیر تفرقه افکنی است.

وی افزود: وحدت بین همه مذاهب لازم و ضروری است،به خصوص در شرایط امروز که دشمنان می خواهند شیعه و سنی سلاح بردارند و به جان هم بیافتند،آن ها باید بدانند شیعه و سنی همه باهم برادرند.

امام جمعه نرماشیر باتوجه به اغتشاشات اخیر گفت:برخی افراد در بدنه نظام بزرگ و دیده شدند اما حالا دامن به غرب زده اند،قطعا باید با آن ها برخورد شود.

خطیب جمعه نرماشیراذعان کرد: پلیس حامی و یار مردم است،دشمن به دنبال کم رنگ کردن خدمات پلیس است،مردم عزیز  آگاه باشید.

حجت الاسلام منصفی اظهاركرد:دشمنان بدانند مردم و ملت ما آگاه و پای نظام و کشورشان هستند،این تفکر تفرقه‌افکنی های شما به جایی نخواهد رسید  و ملت شریف ما، شمارا روسیاه خواهند کرد.


امام جمعه شهرستان جیرفت:بهترین الگوی مدیریت و حاکمیت، پیامبر اسلام (ص) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت گفت: طبق نظر مفسرین، آخرین آیات سوره توبه، آخرین آیاتی است که بر پیامبر نازل شده و در این آیات، خلاصه‌ای از سوره توبه و نقش پیامبر (ص) اشاره شده است.

امام جمعه جیرفت افزود: در این آیه، خدا اوصاف پیامبر (ص) را اینگونه می‌شمرد که رسولی از خودتان، برایتان فرستادیم که نشان دهنده این است که پیامبر (ص) جزء مومنین است و از مومنین جدا نیست و چون پیامبر (ص) از نفس شماست، پس ناراحتی شما باعث ناراحتی پیامبر (ص) می‌شود.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: جامعه مومنین باید رفتار و سبک زندگی‌شان را بر اساس رفتار و سبک زندگی پیامبر (ص) تنظیم کنند.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) بعنوان حاکم جامعه اسلامی، بهترین الگوی مدیریت و حاکمیت است.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: خدا می‌فرمایند؛ این پیامبر (ص) نسبت به شما حریص است و نهایت علاقه و محبت به شما را دارد لذا نسبت به هدایت، سعادت، پیشرفت، اخلاق، فرهنگ و همه امور پسندیده‌ی شما حریص است.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: پیامبر (ص) چون مظهر صفات خداست و خدا مظهر مطلق همه صفات کمالی است پس پیامبر (ص) هم نسبت به مومنین، رئوف و رحیم است.

وی تصریح کرد: ما هم باید نسبت به مومنین از پیامبر (ص) الگو گرفته و دلسوز مومنین باشیم و نهایت علاقه، توجه و محبت را برای دیگران داشته باشیم.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: خدا نسبت به مومنین رئوف و رحیم است و پیامبر (ص) هم همچون خداوند نسبت به مومنین رئوف و رحیم است و ایشان رحمت العالمین است.

امام جمعه جیرفت افزود: هرچند نمی‌توانیم مثل پیامبر (ص) باشیم ولی میتوانیم در مسیر پیامبر (ص) حرکت کنیم و تاکید می‌کنم که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را الگوی زندگی قرار دهیم.

  
خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: پیامبر (ص) با مشکلات خاص مکه و مدینه، نتوانستند تمامی احکام اسلام را بیان کنند لذا این مهم توسط امام صادق (ص) انجام شد.

وی عنوان کرد: بشریت مدیون امام صادق (ص) هستند زیرا ایشان علوم را تا اندازه‌ای بروز رساندند و شاگرهایی در زمینه‌های مختلف تربیت و حقائق و تفسیر قرآن را بیان کردند و فقه، کلام و اعتقادات ما توسط امام صادق (ع) تبیین شد.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: حضرت امام صادق (ع) فرمودند که شما شیعیان، برای ما مایه زینت و عزت باشید و مایه زشتی ما نباشید و وقتی فردی از شما اهل تقوا و وفای به عهد باشد، باعث خوشحالی ما می‌شود.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: مردم از اغتشاشات، دچار خسارت شدند و متاسفانه به ارزشهای اسلامی، مقدسات و پرچم مقدس ایران توهین و جسارت شد و عده‌ای از نیروهای بسیج و انتظامی به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: منشأ این اغتشاشات در خارج از کشور بوده و رهبری در سخنرانی اخیر در دانشگاه افسری فرمودند: برخی وانمود می‌کنند که دشمن خارجی نداریم، چون آمریکا و غرب را دوست خودشان می‌دانند و طراحی اغتشاشات اخیر در ۴ ماه قبل، در آمریکا برای مهرماه طراحی شده بود اما مرگ آن خانم باعث شد آنها طرح‌شان را زودتر عملیاتی کنند.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: از اعتراف بازداشت شدگان برآمده که از آنها حمایت مالی و رسانه ای می‌شده است و هنگامی که مردم متوجه شدند که مرگ آن خانم بهانه بوده است و آنها با حساب‌های جعلی در فضای مجازی، قیام را وانمود می‌کردند، مردم آنها را تنها گذاشتند.

امام جمعه جیرفت افزود: آنها حداکثر جمعیتی که به خیابان‌ها آوردند، حدود ۴۰ هزار نفر بود و برای نمایش جمعیت زیاد، تخریب را شروع کردند.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی فرمودند که ما ملت امام حسین (ع) هستیم، پس بدانید که ملت امام حسین (ع) ملت با بصیرت و هوشیاری هست و پای ارزشهایی مانند حجاب ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل اغتشاشات اخیر، مسیر انتخابی دولت انقلابی در یکسال اخیر بود که همانا توجه به داخل و همسایگان از آن جمله است و رهبری فرمودند که اینها دشمنِ پیشرفت و قوی شدن مردم و این نظام هستند.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: دشنان دیدند که دهه‌ی نودی‌ها و سرود "سلام فرمانده" در میان نوجوانان به پویش ملی و بین‌المللی تبدیل شده، راهپیمایی اربعین امسال، نشان داد که مردم چقدر به دین و اعتقادات پایبند هستند و همچنین دولت رییسی در حال پیشرفت است و آمریکا و اروپا نیاز شدیدی به مذاکرات دارند و برای پایین آوردن سطح خواسته‌های ایران، اغتشاشات را پدید آوردند و در نهایت ملت ایران آنها را ناکام گذاشتند.



امام جمعه شهرستان کوهبنان:اغتشاشات از کارهای ناشیانه دشمن در برابر پیشرفت های‌ ایران اسلامی است


حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام امام صادق (ع) گفت:پایمردی و مقاومت در مبارزه ، صداقت در گفتار ، امانتداری ، صله رحم ، میهمان نوازی ، اطعام دادن ، جبران نیکی ها ، رعایت حقوق همسایگان ، حمایت و کمک به دوست و حفظ عفت و‌ پاکدامنی از مکارم اخلاق است.

وی تاکید کرد: دین مبین اسلام بر رعایت حیا ، حجاب ، عفاف و پوشش مناسب سفارش فراوان کرده است.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: ۵۳ سال قبل از هجرت ولادت نبی مکرم اسلام (ص) را داشتیم و در سال ۸۳ هجری فرزند برومندش امام جعفر صادق (۳) متولد شد.

وی ابراز داشت:  نبی مکرم اسلام با اخلاق حسنه مردم را دعوت به اسلام می کرد سعی کنیم ما هم زینت اسلام باشیم در جشن ها رعایت بهداشت و اصول اخلاقی مد نظر باشد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود:  ۲۳ مهرماه سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۳۶۱ است ساده زیستی و تواضع ، زندگی زاهدانه و‌ جهادی از ویژگی های این شهید برزگوار بود.

وی یادآور شد:۲۴ مهر روز پیوند اولیا و مربیان هست والدین باید تلاش کنند ارتباط سالم و درست همراه با مفاهیم اسلامی و قرانی با مربیان مدارس داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری به دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با استناد به منویات ایشان گفت: اغتشاشات پراکنده و انفعالی از کارهای ناشیانه دشمن در برابر پیشرفت های‌مردم ایران اسلامی است.

وی ابراز داشت: تا هنگامی که ملت در مسیر ارزش های دینی و انقلاب اسلامی قرار دارد این دشمنی ها وجود دارد که در راس دشمنان آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: آمریکا به صراحت از اغتشاش گران حمایت نمود و برای نا امن کردن و ناراضی کردن مردم کشور ما هزینه ها کرد لذا باید مواظب باشیم البته مردم همواره حامی اسلام ، ولایت و انقلاب هستند و تا کنون به صورت زبانی و عملی این مهم را به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: تنها راه علاج ایستادگی در برابر هجمه های دشمنان است لذا باید همگان در راستای جهاد تبیین گام بردارند.

خطیب جمعه کوهبنان گفت:مسئولین باید مواظب باشند این گونه مسائل آنان را از وظیفه اصلی دور نکند.


امام جمعه شهرستان کهنوج:مردم انقلابی ایران مقتدایشان آن علی زمانی هست به خوبی درس علی دوران را برای مردم تفسیر می کند 


حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج  در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر رحمت و زلاله پاکش امام صادق (ع) گفت: قرآن کریم حضرت محمد(ص) را به عنوان اسوه معرفی کرده، یعنی الگویی به تمام معنا برای تمام عالمیان.

 امام جمعه کهنوج ضمن اشاره به شکست  فتنه گران و آشوب گران، که با مدیریت مستقیم دنیای استکبار و پیگیری همه ی نوچه های دنیای استکبار تمام تلاششان این بود که ظربه ای  به این نظام وارد کنند، اذعان کرد:  راه انداختن اغتشاش و آشوب در جمهوری اسلامی ایران از سمت و سوی دشمنان خب پدیده ی جدیدی نیست گذشته ها هم از این فتنه ها ما شاهدش بودیم شما میخواهید مردم را به کف خیابان بکشانید.

 وی افزود: شما مردم انقلابی ایران را نشناختید شما فکر کردید این مردمی که حالا ناراضی از عملکرد بعضی ازمسئولین یا ناراضی از مشکلات معیشتی و این گرانی های افسار گسیخته هستند این مردم بله این روز ها به کف خیابان آمدند چندین بار هم آمدند اما نه بر علیه این نظام نه به حمایت از شما بلکه همین مردم زجر کشیده آمدند برای حمایت از نظام و با عصبانیت هر چی تمام بر علیه شما در رفتار پیاده نظام دشمن.

خطیب جمعه ضمن شریح اینکه در رفتار  آشوب گران و اغتشاش گران حرکاتی میبینیم که همه‌ی این ها نشان از عصبانیتی است که از این مردم دارند، خاطر نشان کرد:  اینکه با مردم عادی تسویه‌حساب میکنند، چادر را از سر بانوی ایرانی میکشند، مساجد و نماد های ملی مذهبی را هدف قرار می‌دهند، پرچم جمهوری اسلامی ایران را یا تصویر قهرمان ملی ایران را یعنی سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم را به آتش میکشند اینها نشان عصبانیت دشمن است.

امام جمهه کهنوج ضمن محکوم کردن اقدامات غیر انسانی دیگری که آشوبگران انجام میدهند آتش زدن آمبولانس آتش زدن آتشنشانی، زدن  رگ  گردن پلیس کشور و با مسائب هر چی تمام بسیجی مارا زنده اتش زدند، عنوان کرد:  مردم ما الحمدالله  آگاهند دست دشمن را خوب خوانده اند مردم انقلابی ایران مقتدایشان آن علی زمانی  هست که به خوبی هر چی تمام درس علی دوران را برای مردم تفسیر میکند یاد می‌دهد این مردم پای درس این علی  نشستند.


امام جمعه فهرج:رسانه ها ابزارهای محوری در دست اصحاب قدرت برای ساخت و بازنمایی افکار پلید استکبار جهانی هستند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه امروز با تبریک هفته وحدت گفت: وجود مقدس نبی مکرم اسلام مهمترین نقطه ایجاد وحدت و پیوند مسلمانان به یکدیگر است.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار بیان کرد: ورزش ایرانی اسلامی به معنای روح جوانمردی، ایثار، از خودگذشتگی و اوج معنویت است که امروز جوانان ما در این عرصه ها میدان داری می کنند.

آقاملایی در ادامه با برشمردن دروغ ها و شایعات رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: رسانه ها ابزارهای محوری در دست اصحاب قدرت برای ساخت و بازنمایی افکار پلید استکبار جهانی هستند.

خطیب جمعه فهرج اظهار کرد: متاسفانه رسانه های فارسی زبان وابسته به این قدرت ها یکی از اجرای همین اهداف قدرت نظام سلطه هستند که در بزنگاه های آشوب و اغتشاش با تمام ظرفیت و توان خود وارد میدان میشوند و سعی می کنند حرف باطل خود را در جامعه نفوذ بدهند.

وی افزود: مسئولان ما تا کی میخواهند در مقابل اینستاگرامی که دارد این همه جنایت می کند سکوت کنند؟ آیا کسی هست از جوانان ما در مقابل ناتوی فرهنگی آمریکا و اسراییل دفاع کند؟ امروز وظیفه ما جدی گرفتن جهاد تبیین است.

با اشاره به در پیش رو بودن سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دستور حضرت امام خمینی (ره) گفت: امروز ارتش عزیز ما در کنار سایر قوای مسلح یکی از مکتبی ترین ‌و مردمی ترین ارتش های جهان است.



امام جمعه شهرستان قلعه گنج : راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اهتمام و ضرورت آن امروز بیش از پیش آشکار شد

ظهر امروز ۲۲مهر ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه شهرستان قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و عرض تبریکات هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) را دارم و در ادامه گفت: یکی از وظایف اصلی همه مسلمانان و همه ما امروز شناخت  پیامبر اکرم (ص) و عمل کردن به سیره نبوی می باشد پیامبری که قرآن کریم به خوبی توصیف می کند می فرماید  پیامبر بهترین اسوه و حسنه برای  بشریت است
    

امام جمعه قلعه گنج گفت نظام حکومتی که پیامبر(ص) ساخت شاخص های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهم تر و برجسته تر است شاخص ۱_ایمان و معنویت۲- قسط و عدل ۳-علم و معرفت ۴-صفا واخوت و برادری۵-صلاح اخلاقی و رفتاری۶- اقتدار و عزت ۷-کار و تلاش و حرکت و پیشرفت دائمی

 امام جمعه قلعه گنج: اما آنچه مسلم ومحرز است این است که این مسائل از جمله حجاب و مهسا امینی بهانه است و دشمنان با ایران قوی و مستقل مشکل دارند و چشم دیدن ایران قوی را ندارند ویقینا پشت پرده ی این حوادث استکبار جهانی و برخی از غربی‌ها هستند یکی از اهداف اصلی دشمن هم از این حوادث و آشوب ها جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی است و آن هم با پرت کردن حواس مسئولین از مسائل اصلی کشور و سرگرم کردن مسئولان به مسائل حاشیه ای بنابراین مسئولان موظف هستند با قدرت تدبیر و برنامه درست و مسائل و کارهای اصلی و اساسی کشور بپردازند از طرفی نسبت به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اهتمام و ضرورت آن امروز بیش از پیش آشکار شد

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عرض کرد: از طرفی هم دستگاه قضا هم با قدرت و اقتدار با مخالفان نظم و امنیت و لیدرها و سر شاخه های اصلی برخورد کند و البته طبق فرمایش رهبری عزیز مواظب باشند که حکم کسانی که به خیابان‌ها آمده‌اند قطعاً متفاوت است لذا مراقب این مسئله هم باشند از همه مسئولان چه در سطح کلان و چه در سطح استان ومنطقه شهرستان می خواهیم که اولا مطالبات به حق مردم را با جدیت دنبال کنند مخصوصا حوزه اقتصاد و اشتغال ثانیا مواظبت کنند از این اعمال کاری هایی که بعضا ناراحتی های مردم را تشدید می کنند و باعث سوء استفاده دشمنان می شود و بحث سوخت به طور مشخص طرح بنزینی را به درستی مدیریت کنند تا به مردم عادی فشار وارد نشود.


امام جمعه رودبار جنوب:راهبرد ایجاد اغتشاش و فتنه در کشور از حربه‌های همیشگی دشمنان است

 حجت الاسلام افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک میلاد رسول خدا (ص) و امام صادق (ع) به تشریح سیره عبادی و عملی زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) پرداخت و گفت: نماز در سیره اهل بیت (ع) جایگاه خاصی داشت و این بزرگواران با منکرات برخورد می‌کردند و  اهل بخشیدن از اشتباهات دیگران بودند. 

 وی افزود: مهم ترین بخش زندگی امام صادق(ع) جهاد علمی و مبارزه علمی با دشمنان بود و ایشان تفکرات شیعه را نهادینه و شاگردان زیادی مانند هشام بن الحکم را تربیت کردند. 

 امام جمعه شهرستان رودبار جنوب عنوان کرد: خداوند متعال مدح کننده رسول گرامی اسلام (ص) است و نام پیامبر (ص) را در کنار نام خود می‌آورد که این موضوع نشان از شأن و جایگاه والای رسول خدا(ص) دارد. 

  وی افزود: تلاوت و انس با قرآن، مدارای با مردم، توکل بر خداوند متعال، صبر در مقابل ناملایمات، اخلاق نیکو و دلسوزی برای مومنان از راز‌های موفقیت رسول خدا (ص) بود. 

 حجت الاسلام افشارمنش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهبرد ایجاد اغتشاش و فتنه در کشور از حربه‌های همیشگی دشمنان در طول سال‌های بعد از انقلاب بوده و هست؛ اما هر بار نقشه آن‌ها با حضور مردم نقش برآب می‌شود. 

  وی با اشاره به اینکه دوران نوجوانی اوج هیجانات و احساسات است، افزود: تخریب و تغییر افکار جوانان از اهداف دشمنان علیه جمهوری اسلامی است که باید نسل جوان و نوجوان را با شیوه‌های نوین و  با معارف اسلامی آشنا کرد. 

 امام جمعه شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: خانه و مدرسه باید با هم ارتباط زیادی داشته باشند و انجمن اولیا و مربیان باید با جدیت به وظایف خود عمل کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گلایه مردم از صف‌های طولانی بنزین در شهرستان رودبار جنوب پرداخت و افزود:  از مسئولان امر خواست برای حل این مشکل تدبیری بیندیشند.


امام جمعه شهرستان رابر:در هر فتنه ای در جمهوری اسلامی ایران طراحی شده عوامل بیگانه دستگیر شدند


حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک عید ربیع، ولایت پیامبر اعظم و امام صادق(ع)، با اشاره  به سه نکته وقایع اخیر در کشور گفت: نکته اول این اغتشاشات از کجا طراحی شده بود طراح این اغتشاشات که بود، نکته دوم؛ نقش اروپایی ها در این اغتشاشات چه بود و هدف از این اغتشاشات در کشور ما چیست؟.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: برخی تلاش دارند با مغالطه و  فرافکنی نقش دشمن را  کمرنگ جلوه دهند باید گفت؛ طراحی این اغتشاشات اخیر چهار ماه قبل در واشنگتن  توسط دانشکده آمریکایی به نام «بنیاد دفاع از دموکراسی» یا به نوعی FDD این طراحی صورت گرفت، که این دانشکده نقش مهمی در  شکل دهی سیاست خارجی واشنگتن در  مقابل جمهوری اسلامی ایران دارد
خطیب جمعه رابر گفت: در تاریخ دوم خرداد ماه ۱۴۰۱چهار ماه قبل به دولت آمریکا توصیه های می‌کند که در متن این گزارش آمده است.

وی با اشاره  به برخی از توصیه  دوم خرداد ماه افزود: حمایت دسته جمعی  و منسجم  از این اغتشاشگران  با سرعت بسیار بالا  از ناحیه مقامات آمریکایی و در این گزارش نام مقامات آمریکایی  را هم آورده است؛  از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا مسئولین امنیتی یکی پس از دیگری  به محض ورود اغتشاش در جمهوری اسلامی مقامات آمریکایی از اغتشاش‌گران حمایت کنند؛ که همین کار را انجام دادند.

خطیب جمعه رابر توصیه بعدی را دسترسی به اینترنت ماهواره ای  خواند و گفت: می گویند اگر بخواهیم ارتباطی با اغتشاش گران در داخل جمهوری اسلامی ایران  در استان های مختلف داشته باشیم؛  نیاز به ماهواره آزاد داریم  که باید در اختیار سران اغتشاش گر قرار گیرد تا پل ارتباطی بین اغتشاشگران  در استان های مختلف شود.

وی ادامه داد: توصیه بعدی گسترش فعال از نظر رسانه ای درباره  گشودن پرونده حقوق بشری ایران در این دوران انقلاب از هیچ کمی فرو گذار نکردند،پیشنهادم  خروج از توافق هسته ای،  این دانشکده FDD گزارش می دهد اشتیاق دولت بایدن برای احیا برجام  را نقد می‌کند جمله  که در این گزارش آمده این است؛ به دولت بایدن توصیه می‌کنیم از گفت و گوی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران در برجام  خارج شود، می نویسد؛ دست یابی به توافق در تضاد حمایت دولت آمریکا از  اغتشاشگران است، در این گزارش  قید می‌کند مگر می شود دولت  آمریکا از اغتشاشگر حمایت کند  . بر پای میز مذاکره برجام با جمهوری اسلامی ایران بنشید.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه دولت بایدن  را به  خروج از برجام  توصیه می‌کند و عنوان کرد: توصیه بعدی، راهبرد آمریکا از ایجاد رسانه های جعلی معرفی میکند از همه این ماموریت ها که FDd به دولت بایدن واگذار کرده بود  همه را انجام دادند  و به طور آشکار  در اغتشاشات خود آمریکا، سرویس های امنیتی آمریکاییو گروه های معاند و هم سو با آمریکا  نقش داشتند و همگان این نقش را به طور مسلم و آشکار دیدند.
وی افزود:طراحی این اغتشاشات فقط در واشنگتن اتفاق می افتاد و کشورهای هم سو به واشنگتن در این زمینه نقش مهمی را  ایفا کردند.

امام جمعه رابر با اشاره به نقش اروپایی ها در اغتشاشات اخیر گفت:  در ابتدا کشورهای  مثل هلند و فرانسه و کشورهای  مانند آلمان ، بلژیک، ایتالیا، استرالیای ، از شهروندان خود خواستند که خاک جمهوری اسلامی ایران را  ترک کنند این پیام وقتی شعله های اغتشاش در ایران شکل گرفت؛ این پیام صادر نشد  وقتی اغتشاش فروکش کرد و مردم بصیر اغتشاش را کنار زند و  اغتشاشگر  را به خارج روانه کردند این پیام صادر شد.

 وی ادامه داد:  اقدام دوم بازتاب جانبدارانه ، اخبار بزرگنمایی آن هم  رخدادهای  کوچک و به دنبال تحریک معترضین که  مدت ها و  ساعت ها یک صحنه کوچک از شبکه های بیگانه تحلیل می شد و بزرگنمایی حادثه بسیار کوچک  تحلیل می‌شد.

خطیب جمعه رابر گفت: اقدام سوم ؛ حضور فیزیکی برخی  از عوامل بیگانه در صحنه های آشوب، حضور عوامل بیگانه برای بار اول رخ نداده بود در هر فتنه ای در جمهوری اسلامی ایران طراحی شده عوامل بیگانه دستگیر شدند، اروپایی های که  از سرویس های غربی تغذیه می شدند ، و بعضاً مثل آن گردشگر فرانسوی  به نیت گردشگری به ایران آمده بود؛ کار سرویس های امنیتی  را انجام می‌داد و مستقیم در دل اغتشاشگران بود  و مستقیم اغتشاش  را مدیریت کرد در واقع اروپایی ها  در نقش یک پلیس بد در این اعتراضات  ایفای نقش کردند.

وی با بیان دلایل بسیار متعدد از این اغتشاشات که هدف آنها از این اغتشاشات گفت: ناکامی دشمن در طرح های توطئه آمیز در چهار دهه اخیر، هزینه دار کردن حمایت از انقلاب برای مردم

وی افزود: در این  دوران قریب ۴۴سال انقلاب توطئه های  مختلفی آمریکایی ها و بیگانگان  همسو نسبت به جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند،  چه در بحث نظامی، امنیتی ، دیپلماسی و اقتصادی و فرهنگی در همه  این طرح های خبیثی که از ناحیه غرب صادر می شد نقشه های شوم آنها باطل شد و پیروزی از آن جمهوری اسلامی بود. 

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: در این ۴۴ سال راهی جز اغتشاش نمی‌دیدند، دشمن؛ مقصر شکست های خود را  همراهی مردم بصیر انقلاب اسلامی از نظام جمهوری اسلامی از حاکمیت واز  ولایت می‌داند مقصر اصلی از نظر بیگانه خود مردم هستند در این ۴۴سال جنگ بود؛ مردم بودند، امنیت بود؛ مردم بودند  در مسایل دیپلماسی و سیاسی مردم بودند، در بحث فرهنگ همه نوع حرکتی در ایران  امتحان کردند  مردم با بصیرت این نقشه های شوم  را باطل کردند.

وی ادامه داد: در تحریم اقتصادی ۴۴سال است مردم در تنگنای  معیشت هستند دیدند مردم صبورانه پای نظام و انقلاب  و خون شهدا ایستاده اند  آنها مقصر اصلی  را مردم می‌داند.

خطیب جمعه رابر، هدف اغتشاشات را  بن بست مذاکرات و احیای برجام دانست و گفت: آنها از برجام تهفه ای به دست نیاوردند جمهوری اسلامی ایران  از میز مذاکره برجام  در دولت های گذشته خاطره تلخ دارد دولت سیزدهم با قدرت ، انقلابی  دنبال توافق خوب و مطمئن و پایدار است توافقی


امام جمعه جازموریان: پیامبر اسلام در همه جوانب زندگی الگوی جامع و کامل است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی اظهارکرد: تقوا یکی از استوانه های دین نبوی و توصیه پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام است رسول خدا در زندگی الگوی کامل و جامع هستند ، فضای جامعه نقش حیاتی در الگو پذیری دارد.

امام جمعه جازموریان با تبریک ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام،بیان کرد: پیامبر اسلام پایه ریزی اندیشه های صحیح در جامعه بود و هم چنین انسان سازی بر پایه فرد محوری بود که  از مولا علی علیه السلام شروع شد و این نگاه را امامین انقلاب هم به  پیروی از نبي مکرم اسلام  داشتند و از همه مهتر انقلاب پیامبر انقلاب در دل ها بود که انقلاب ما همان روش را در پیش گرفته اند.

 خطیب جازموریان به بیانات مقام معظم رهبری درمورد شهدای ورزشکار اشاره کرد و افزود:
شهادت برای جامعه امیدبخش و محرک بود  و محيط ورزش ما متاثر از شهدای انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام صادقی با اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و گفت : گاهی اوقات زمینه بعضی اعتراضات  از ضعف های داخلی است که این ها به جاست وباید هم  فضای نقد و گفتگو در جامعه وجود داشته باشد، اما آن چیزی که ما نمی خواهیم مغالطه و نقش بازی کردن برای دشمن است.
  
 خطیب جازموریان عنوان کرد: الگوی کشت کشاورزی را اقدام به موقع می‌دانیم یعنی هر منطقه چه کاشتی داشته باشد و چه تعبیراتی باید اندیشیده شود.

 وی تصریح کرد: جنگ آینده جنگ غذاست بحرانی که امروزه اروپا دارد وضعیت اسفناکی است ، مجلس باید اقدام آنی داشته‌ باشد و کشاورز مورد حمایت قرار بگیرد و در همه ابعاد حمایت شوند و کشاورزان هم کشاورزی خودرا به سمت هدفمند ببرند.

انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcjoyevyuqetyz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما